Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN a organizat miercuri, 3 mai 2017, o intalnire consultativa pe tema LEGII–CADRU privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, in cadrul careia s-au facut cunoscute domnului deputat Adrian Solomon, presedintele Comisiei pentru munca si protectie sociala a Camerei Deputatilor, propunerile de amendamente si punctele de vedere ale organizatiilor afiliate din sectorul bugetar. Dezbaterile din Parlament au avut la baza un document de lucru care a centralizat toate propunerile primite la confederatie pana la data de 3 mai 2017, ora 15.00, material care a fost inaintat in prealabil si secretariatului Comisiei pentru munca si protectie sociala a Camerei Deputatilor. Sedinta a fost prezidata de dl. Adrian Solomon, Presedintele Comisiei pentru Munca din Camera Deputatilor si de dl. Ion Popescu, Presedintele CSN MERIDIAN. Coordonarea pozitiilor organizatiilor din componenta confederatiei a fost realizat de dl. Vasile Lincu, Presedintele Sindicatului National al Politistilor si Vamesilor PRO LEX.*1 MAI 2017-Cu ocazia Zilei Internationale a Muncii, CSN MERIDIAN adreseaza oamenilor muncii din federatiile si sindicatele afiliate, precum si celorlalti colegi, urari de sanatate, putere de munca si succes in activitate. Trebuie sa luptam cu totii pentru a construi o societate si o economie care este in slujba omului si nu doar in slujba capitalului si a profitului! CSN MERIDIAN a solicitat si a obtinut ca perioada de tranzitie energetica pentru minele Lupeni si Lonea sa se deruleze pana in anul 2027. Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN si Sindicatul Muntele a incheiat, luni 24 aprilie 2017, o conventie cu Ministerul Energiei prin care perioada de tranzitie energetica pentru minele Lupeni si Lonea se prelungeste pana in anul 2027.*
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Functionarea CFR este grav periclitata de datoriile acumulate, in ultimii sase ani, catre furnizorii de energie electrica. Acestia au pus sechestru si deja executa silit numeroase bunuri necesare desfasurarii activitatii companiei: utilaje, statii de tren si sedii ale cailor ferate, unele modernizate cu fonduri externe rambursabile, garantate de statul roman. In vizorul creditorilor se afla si Gara de Nord.

Activitatea CFR risca sa fie blocată de neplata unei datorii de peste 2040 mil.lei, acumulată in perioada dec. 2005 - iul. 2011. Compania de cai ferate are de platit aceasta suma furnizorilor privați de energie electrica Enel, Eo.N si CEZ (peste 803 mil.lei) si companiei de stat Electrica (peste 1236 mil.lei). Circa 41% din totalul datoriei CFR o reprezinta penalitatile de intarziere la plata.

Situatia companiei este critica intrucat nu are bani ca sa-si achite debitele. Furnizorii au poprit conturile sucursalelor de cai ferate regionale, au inceput licitatiile pentru vanzarea bunurilor in care CFR isi desfasoara activitatea, au deconectat de la retea sucursale regionale, statii de calatori si statii de tren din punctele de trecere a frontierei.

„E o situatie fara precedent. Exista riscul ca functionarea companiei sa fie grav perturbata sau chiar blocata. Sucursala CF Bucuresti are sechestrate spatii din cladirea Garii de Nord. In Brasov sunt cladiri in care activeaza Oficiul de Informatica. Transferul echipamentelor IT din spatiile susceptibile sa fie vandute de creditori ar fragmenta sau chiar intrerupe functionarea Oficiului. Intre bunurile ce pot fi valorificate de creditori se afla utilaje grele de cale ferata si statii modernizate cu fonduri externe rambursabile, garantate de statul roman. Instrainarea acestora ar duce la suspendarea imprumuturilor si invalidarea internationala a garantiei statului”, explica Ion Popescu, presedintele CSN Meridian, din care face parte Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial.

Valoarea bunurilor CFR, puse sub sechestru la sfarsitul lunii august, ajunge la peste 207 mil.lei. La avalansa de procese pentru neplata datoriilor se adauga si numeroase sentinte definitive de executare silita, inca nepuse in aplicare. Furnizorii de stat detin dosare de executare silita, asupra activelor CFR, estimate la 75% din valoarea stabilită de un evaluator independent. La aceasta se adaugă TVA, cheltuielile de evaluare, cele de judecata si comisioanele de executare.

Datoriile s-au acumulat din cauza faptului ca energia electrica a fost achizitionata de la furnizori la preturi si de trei ori mai mari, CFR SA nefiind consumator eligibil si neputand achizitiona energie electrica de pe piata libera, devenind astfel consumator captiv. 

CSN Meridian considera ca situatia actuala pune in pericol insasi existenta sistemului de transport feroviar din Romania. Milioane de cetateni depind de acest mijloc de transport putin poluant, care este trenul. Falimentul cailor ferate ar duce si la pierderea specialistilor din acest domeniu.

Din vara anului 2009 si pana in prezent au fost disponibilizati peste 18.000 de angajati. Lucratorii de la CFR sunt o avuție nationala pentru ca se formeaza ca specialisti intr-o perioada lunga de timp, intr-un domeniu sensibil si strategic, cum este infrastructura feroviara."Angajatii CFR n-au nicio vina ca, ani la rand, compania a acumulat datorii fara ca nimeni sa sesizeze. Cei care au condus compania si au permis, intentionat sau nu, majorarea acestor debite, ar trebui sa dea socoteala cu averile lor", mai spune Ion Popescu, presedintele Confederatiei Sindicale Nationale Meridian.

Pentru a vizualiza comunicatul <click aici>.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design