Federatia Agro Propact a organizat la Tulcea, vineri, 14 iulie 2017, un atelier la care au participat reprezentanti ai Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale M.A.D.R si salariati din cadrul Oficiilor judetene pentru Studii Pedologice si Agrochimice O.S.P.A. Cu acest prilej, domnul Costel Ichim, Presedintele Federatiei Agro Propact, le-a prezentat participantilor actiunile si succesele obtinute de Federatie cu sprijinul CSN MERIDIAN si al MADR, in ceea ce priveste recunoasterea reala a statutului profesional al salariatilor OSPA, aceasta traducându-se intr-o salarizare corespunzatoare conform competentelor si utilitatii activitatii. Domnul Maricel Floricel Dima, Secretar de Stat in cadrul MADR, a transmis mesajul domnului Ministru, prin care s-au asigurat salariatii OSPA de sprijinul si recunoasterea ministerului. Domnul Dima a solicitat accelerarea activitatii pentru parcelarea pasunilor, precum si o mai mare implicare a OSPA in utilizarea fondurilor europene. Dumitru Fornea, reprezentantul CSN MERIDIAN in Comitetul Economic si Social European, a prezentat mesajul domnului Ion Popescu, presedintele confederatiei.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

In perioada 17-19 noiembrie 2011, la bordul navei “ Steaua Dunarii” acostata la pontonul S.C. Giurgiunav S.A. din portul Giurgiu, s-au desfasurat lucrarile Congresului Federatiei Sindicale “Navigatorul”, organizatie sindicala reprezentativa pe ramura transporturi, membra a Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN.

Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN a fost reprezentata la acest important eveniment statutar al colegilor nostri din navigatia fluviala si maritima, de dl. Dumitru Fornea, reprezentantul confederatiei in Comitetul Economic si Social European si responsabilul cu relatiile internationale ale organizatiei noastre.

Unul dintre momentele importante ale Congresului a fost alegerea Presedintelui Federatiei Sindicatelor NAVIGATORUL pentru mandatul 2011-2015. Cu satisfactie am constatat ca delegatii la congresul federatiei au decis prin vot democratic realegerea dlui. Mihai Razi, in functia de presedinte al F.S.N.N. pentru urmatorii 4 ani.

Folosim acest prilej pentru a-l felicita pe dl. Razi pentru realegerea in functia de Presedinte,  si-i asiguram pe colegii nostri din aceasta federatie, de solidaritatea si cooperarea noastra in actiunile sindicale pe care le vor intreprinde.

Principalele puncte de pe agenda Congresului

Joi, 17 noiembrie 2011

  • Sedinta Comitetului Director
  • Sedinta Consiliului National

Vineri, 18 noiembrie 2011

  • Deschiderea lucrarilor Congresului
  • Alocutiunea de bun venit a Presedintelui
  • Validarea mandatelor delegatiilor
  •  Moment de reculegere in memoria eroilor cazuti in revolutie si a membrilor de sindicat care si-au pierdut viata pentru cauza sindicala
  •  Primul raport al Comisiei de acreditare
  • Validarea regulamentului Congresului
  • Prezentarea invitatilor
  • Mesaje adresate Congresului
  • Prezentarea raportului de activitate
  • Discutii pe marginea raportului de activitate
  • Aprobarea raportului de activitate – Raportul Comisiei de acreditare
  • Prezentarea candidatilor pe functii
  • ALEGERI
  • Prezentarea proiectul de Rezolutie a Congresului
  • Amendamente aduse proiectului de Rezolutie a Congresului
  •  Aprobarea Rezolutiei Congresului – Raportul Comisiei de acreditare
  • Raportul Comisiei de numarare a voturilor – Validarea de catre plenul Congresului a rezultatelor alegerilor – Raportul Comisiei de acreditare
  • Depunerea juramntului de credinta de catre noii alesi
  • Cuvantul de inchidere rostit de catre noul Presedinte ales.
  • Inchiderea lucrarilor Congresului
  • Conferinta de presa a membrilor Biroului Operativ

Sambata, 19 noiembrie 2011

  • Prima sedinta reunita a Comitetului Director si a Consiliului National


Al VI-lea Congres al Federatiei Sindicale Nationale NAVIGATORUL

Giurgiu, 18 noiembrie 2011

INTERVENTIA dlui. Mihai Razi, Presedinte FSNN

Stimati delegati,

Stimati invitati,

Stimati colegi,

Imi revine sarcina, dar si marea placere de a deschide lucrarile celui de al VI-lea Congres al Federatiei Sindicale Nationale NAVIGATORUL.

Pentru membrii nostrii de sindicat, Congresul are o insemnatate deosebita avand in vedere ca acesta conform statutului este organul suprem de conducere dar si pentru importanta hotararilor ce vor fi luate de catre plenul acestuia privind linia politicii sindicale pe care va trebui sa o infaptuiasca noua conducere executiva aleasa in mod democratic.

Consider ca va este cunoscuta situatia transporturilor navale, atat cel din domeniul fluvial cat si cel din domeniul maritim.

Cu ocazia preschimbarii carnetelor de marinar, Autoritatea Navala Romana a facut un recensamant al navigatorilor. Rezultatul este foarte sumbru.

In zona fluviala au fost inregistrati un numar de 6.294 navigatori, ori in anul de referinta 1990 numai in cadrul capitaniei Tulcea erau inregistrati aproximativ 20.000 de navigatori.

In zona maritima au fost inregistrati un numar de 16.626 navigatori dar numai o parte din acestia sunt de cursa lunga, in rest sunt cei care asigura navigatia costiera si cea portuara, ori fata de acelas an de referinta 1990 numai navigatorii maritimi de cursa lunga erau in jur de 25.000.

Mai exista o diferenta intre cele doua statistici din timpul actual. Cei 6.294 navigatori inregistrati la Dunare isi desfesoara activitatea la armatori si operatori romani, in schimb din navigatorii maritimi de cursa lunga numai o foarte mica parte fac serviciu pe navele armatorilor romani, marea lor majoritate activand pe navele armatorilor straini.

Comparand statisticile actuale cu cele din 1990 observam ca aproximativ 65% din membrii nostrii de sindicat si-au pierdut locurile de munca.

Despre navigatia maritima, spre rusinea noastra, aceasta aproape ca a disparut, in ciuda faptului ca flota tarii noastre era considerata a 9-a flota a lumii si ca suntem avantajati de faptul ca avem deschidere la mare.

Aceasta deschidere la mare, oferita de bunul Dumnezeu reprezinta pentru alte tari o sursa sigura de venit si cu pondere mare in economia acelei tari iar altii care nu au deschidere la mare platesc bani grei pentru a suprevietui in aceasta activitate.( vezi Ungaria ).

Daca sindicatele de la Dunare au aplicat o politica justa asezandu-se cu patronatul la masa negocierilor incercand sa stopeze declinul flotei in scopul salvarii locurilor de munca, nu acelasi lucru au facut sindicatele din navigatia maritima.

Consider ca principala indatorire a unui sindicat este aceea de a face tot ce este posibil pentru pastrarea locurilor de munca.

In douazeci de ani de existenta F.S.N.N. a trecut prin momente grele, momente cu incarcare tensionala mare, momente de cumpana.

Am rezistat vicisitudinilor datorita unor lideri ai sindicatelor membre, care au dat dovada de profesionalism, de tact, au dat dovada ca stapanesc bine arta negocierilor si inteleg sensul negocierii.

Bineanteles ca am avut si lideri cu vederi diferite. Acestia nu au rezistat, au clacat dar acest aspect negativ si-a pus amprenta pe intregul sindicat, suferind tocmai aceia care i-au investit cu incredere.

In momentul de fata, in ceea ce ii privesc pe liderii sindicatelor afiliate la F.S.N.N. consider ca sita a cernut, ramanand acei profesionisti despre care am facut vorbire mai devreme.

Speram in continuare intr-o colaborare tot atat de buna ca si pana in prezent, atat cu asociatiile patronale cat si cu asociatiile armatorilor.

Speram ca impreuna sa putem stopa declinul in care se afla transporturile navale in prezent si sa reusim inceputul reconstructiei, pentru a reface flotele comerciale care au oferit numarul locurilor de munca pana in 1990, ba chiar si mai mult.

Sper ca acest Congres,  prin documentele programatice pe care le va adopta, sa netezeasca drumul pe care am pornit, sindicat si patronat laolalta.

Sper ca noua conducere aleasa in mod democratic de catre acest Congres sa continue prin aceeasi atitudine si dorinta de a ajuta in orice moment membrii de sindicat afiliati si nu numai, prin dorinta de constructie, prin dorinta de a incuraja prosperitatea si prin toleranta, atunci cand situatia o impune dar si prin fermitate si tenacitate, pentru realizarea scopurilor propuse.

Multumesc invitatilor pentru faptul ca ne-au onorat cu prezenta, multumesc tuturor celor prezenti pentru atentia acordata.

Dumnezeu sa ne ajute!!


FEDERATIA SINDICALA NATIONALA NAVIGATORUL

RAPORT DE ACTIVITATE

2007  -  2011

Federatia Sindicala Nationala NAVIGATORUL (F.S.N.N.) este o organizatie de tip sindical infiintata cu scopul de a apara interesele tuturor celor care sunt, au fost, sau vor fi salariati in sistemul transporturilor navale.

F S N N are o zi de nastere frumoasa pentru ca acesta coincide cu ziua marinei romane , dar este si o zi religioasa importanta. Nasterea F.S.N.N. s-a produs la 15 august 1991 zi de Sf. Maria, la initiativa a opt sindicate ale navigatorilor de la Dunare.

De la infiintare F.S.N.N. si-a propus sa coaguleze intreaga miscare sindicala din sistemul transporturilor navale. In mare masura a si reusit, cu toate ca pe parcursul timpului in sistem s-au produs foarte multe schimbari, in sensul ca unele societati s-au scindat, altele s-au desfiintat infiintandu-se altele.

In acest moment FSNN este structurata din punct de vedere al asezarii geogrefice al sindicatelor componente in filiale iar din punct de vedere al activitatii desfasurata de catre membrii de sindicat in trei departamente.

Activitatea conducerii federatiei si cand spun "conducerea federatiei" ma refer atat la organele colective de conducere cat si la cele de executie , s-a bazat pe intelegerea corecta si a respectarii cu strictete a Statutului, precum si al punctului 3 al Rezolutiei Generale a Congresului din 2007 care spune ca: “politica sindicala este un complex de obiective , mijloace si actiuni socio - economice promovate de catre organele de conducere ale F S N N pe baza abilitatilor date de catre Congres prin statut.”

Politica sindicala fata de afiliati, recomandata de catre Congresul din 2007 cerea conducerii federatiei prin rezolutia generala sa isi directioneze activitatea astfel incat sa asigure respectarea urmatoarelor principii:

  • rolul fundamental al fiecarui membru de conducere al F.S.N.N. este de a asigura protectie membrilor de sindicat ai acestei federatii;
  • deplina egalitate in drepturi a membrilor de sindicat intr-o viziune social - democratica, indiferent de rasa, sex, nationalitate, profesie, convingeri politice sau religioase.

Consideram ca pe toata perioada scursa de la ultimul Congres pana in prezent nu au existat abateri in respactarea celor doua principii.

In  acelasi timp  Statutul  FSNN asa cum a fost aprobat de ultimul Congres a fost respectat de catre toate organele de conducere ale federatiei , cu mici exceptii care nu au avut influente majore in indeplinirea obiectivelor principale , dar care daca se vor repeta in continuare vor putea crea la un moment dat mari neajunsuri in desfasurarea actiunilor sindicale.

Relatia FSNN - Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN

Incadrandu-se in miscarea sindicala nationala, F.S.N.N. este afiliata la Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN unde fiind apreciata din punct de vedere al comportamentului fata de miscarea sindicala in general, precum si din punctul de vedere al viziunii fata de miscarea sindicala nationala, a fost delegata a asigura conducerea filialelor confederatiei in sase judete (Constanta , Tulcea , Galati, Calarasi, Giurgiu).

Avand in vedere faptul ca pana in prezent nu exista reclamatii din partea Confederatiei sau din partea sindicatelor din teritoriu privind activitatea presedintilor de filiale, apreciem ca acestia fac fata cu brio problemelor din teritoriu reusind a degreva federatiile si confederatia de unele probleme care sunt rezolvate pe plan local.

Doresc sa informez Congresul ca afilierea federatiei la CSN MERIDIAN a insemnat pentru F.S.N.N. un plus corespunzator in rezolvarea problemelor interne cat si a celor generate de neintelegerile la nivel de sindicat de baza - patronat.

Intotdeauna Confederatia a raspuns cu maxim de promtitudine la solicitarile noastre , intervenind in permenenta cu artileria grea, daca imi este permisa sintagma , intelegaad prin aceasta ca sprijinul a venit de fiecare data din partea Presedintelui sau al Presedintelui Executiv al Confederatiei.

Activitatea curenta a F.S.N.N.

In ceea ce priveste activitatea curenta a FSNN, aceasta s-a desfesurat in conformitate cu Statutul si cu R O F fara a suporta abateri.

Convocarile Consiliului National au fost facute conform statutului de doua ori pe an, desfasurarea sedintelor acestuia fiind in majoritate statutare, cu exceptia unei singure sedinte care ne fiind statutara din motivul neindeplinirii cvorumului necesar a fost reprogramata dupa doua saptamani de la prima convocare.

Convocarile Comitetului Director cat si ale Biroului Operativ au fost facute in conformitate cu Art. 43, respectiv Art. 48 din Statutul F.S.N.N., pe ordinea de zi ale acestor organe colective de conducere aflandu-se in permanenta problemele de competenta atribuite de catre Statutul FSNN pentru fiecare dintre acestea.

In fiecare intalnire ale Biroului Operativ, Comitetului Director sau ale Consiliului National s-au inventariat atat problemele de interes general cat si cele punctuale, respectv toate problemele din cadrul fiecarui sindicat de baza, fiecare problema fiind analizata in parte de colectiv, aplicandu-se solutia cea mai buna pentru rezolvare.

Consiliul National a analizat in amanunt executiile Bugetare atat cele semestriale cat si cele anuale, fata de Bugetul de Venituri si Cheltuieli aprobat la fiecare inceput de an si in functie de recomandarile Comisiei de Cenzori si Control acestea au fost aprobate, descarcand de gestiune persoanele responsabile, astfel ca la momentul actual acestea sunt descarcate de gestiune pe intreaga legislatura de patru ani, timpul scurs de la ultimul Congres pana in prezent.

Un factor important care influenteaza activitatea curenta a federatiei este reprezentat de puterea financiara a acesteia . De aceea ma voi opri putin pe acest aspect.

Veniturile financiare ale F.S.N.N. sunt repsezentate in exclusivitate din cotizatii, care cotizatii reprezinta cota cea mai scazuta in comparatie cu alte federatii sindicale din tara noastra.

Reamintesc ca nivelul cotizatiei stabilit de catre Congresul din anul 2003 a fost de 0,5% din salariu minim pe economie de membru de sindicat pe luna, cuantum reconfirmat de catre Consiliul National, conform Statutului, pana in prezent.

La acest nivel, sumele care ar putea fi colectate nu reprezinta suficient pentru asigurarea functionarii in bune conditiuni a federatiei. S-a incercat la inceputuri infiintarea unei societati care sa devina sponsor regulat al federatiei, insa initiativa s-a lovit de reticenta unor colegi ai Comitetului Director din acea vreme, astfel ca s-a ramas cu aceasta chestiune, pana azi, la stadiul de proiect.

In unele situatii sunt sindicate care intarzie cate doua sau trei luni cu plata cotizatiei, contrar prevederilor statutare iar altele chiar un an de zile.

Lipsa de fonduri suficiente conduce la imposibilitatea organizarii unor actiuni sindicale la nevoie , sau si mai rau poate conduce la clacare in timpul unei actiuni in desfasurare pierzand astfel cauza.

De aceea cerem Congresului sa abiliteze cu competente Biroul Operativ a rezolva aceasta chestiune prin gasirea de metode ferme de a colecta cotizatiile in cuantumul si la timpul stabilit prin Statut.

In aceeasi idee cerem Congresului sa abiliteze Comitetul Director sa identifice metodele prin care pentru viitorul imediat si in continuare sa se poata rezolva problema achitarii cotizatiei anuale fata de Federatia Internationala a Transportatorilor la care F S N N este afiliata.

Doresc sa informez Congresul, ca afilierea internationala a unei organizatii sindicale nationale nu poate aduce decat beneficii, mai ales in conjuctura socio-politica actuala in care ne aflam si daca acea organizatie la care esti afiliat este cu influente internationale foarte mari, asa cum este ITF.

Conducerea federatiei s-a implicat in perioada care s-a scurs de la incheierea lucrarilor Congresului  2007, in diverse forme de conflicte aparute la nivelul societatilor intre sindicat si patronat atunci cand liderii sindicatelor au cerut sprijin, rezolvand in majoritate aceste conflicte .

Nu doresc sa enumar toate aceste conflicte deoarece mi-ar fi necesar foarte mult timp, asta in primul rand iar in al doilea rand cu siguranta ca v-as plictisi deoarece dumneavoastra le cunoasteti in mare masura pentru ca aceste conflicte aveau la baza motivatii comune.

Profit de ocazia ca la lucrarile Congresului participa si conducerea Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN la care federatia noastra este afiliata si le adresez rugamintea de a relua discutiile cu guvernul pe tema infiintarii tribunalelor muncii.            

De ce adresez aceasta rugaminte , pentru ca in situatia cand tribunalele mncii ar fi existat, procedura de judecare ar fi fost alta si s-ar fi putut respecta celeritatea la care obliga legea.

Mi-as permite sa va reamintesc o actiune pentru care federatia noastra a depus eforturi foarte mari pentru a o putea finaliza si anume modificarea OG 116/1997 privind regimul special de transport maritim international.

Prin modificarea acestei ordonante urmaream sa legiferam unele facilitati pentru actiunea de modernizare si constructii noi de nave precum si introducerea si a armatorilor fluviali in textul ordonantei.

Pentru ce acest interes din partea federatiei noastre in realizarea proiectului respectiv?

Motivele au fost doua si am considerat ca sunt determinante.

Primul motiv a fost acela ca prin acordarea de facilitati pentru constructiile noi de nave stimulam interesul armatorilor de a construi nave , deci crearea de noi locuri de munca.

Al doilea motiv privind modernizarea navelor aflate in serviciu , am considerat ca in acest mod vom mentine locurile de munca existente la acea data avand in vedere ca urma ca tarile membre comunitatii europene sa interzica navigatia in apele lor nationale a navelor romanesti care nu indeplinesc conditiile comunitare de navigatie.

Un proiect de modificare a acestei ordonante a fost lucrat de catre Asociatia Armatorilor si Operatorilor Portuari, Asociatia Companiilor de Navigatie din Romania la care si-a adus contributia si federatia noastra, prin propunerile apreciate de catre cele doua organizatii patronale si introduse in textul care a fost inaintat Ministerului Transporturilor.

De la demararea acestei lucrari si pana la finalizare a trecut ceva vreme.

Ordonanta respectiva opereaza de la sfarsitul anului 2004 dar pana in prezent nu s-au gasit multi armatori, doritori a face constructii noi de nave sau modernizari de nave.

Un exemplu pozitiv pot totusi sa va dau. Este vorba de catre S.C. NAVROM S.A. care a beneficiat cu succes de acest program si efectele s-au vazut, cu siguranta ca le cunoasteti si dumneavoastra.

Am speranta ca reamintind existenta acestui act normativ si alte unitati de transport naval vor dorii sa beneficieze de acesta pentru a-si imbunatatii calitatea parcului de nave.

Cu regret o spunem ca in ultimii doi ani, activitatea curenta a federatiei a fost viciata de catre bulversarea legislatiei in privinta relatiilor de munca.

Cunoasteti si dumneavoastra cred , batalia pe care au dato organizatiile sindicale prin Confederatii, cu un guvern si cu un minister al muncii care de fapt doreau sa desfiinteze munca. 

La acesta batalie a participat bineinteles si CSN Meridian, confederatie la care este afiliata federatia noastra.

Aceasta batalie a fost pierduta , dar noi nu trebuie sa pierdem razboiul pe acest sector.

Organizatiile sindicale de baza trebuie sa stranga randurile in jurul federatiilor dar mai ales in jurul confederatiilor sindicale pentru recastigarea unor drepturi fundamentale si in special dreptul la dialog. Din acest cadru al dialogului social fac parte si contractele colective de munca la toate nivelurile.

O spunem cu tarie ca trebuie revizuita intreaga legislatie a muncii, aceasta revizuire facandu-se prin dialog social, cu partenerii sociali.

Relatia F.S.N.N. - Federatia Intemationala a Transportatorilor

In ceea ce priveste relatia federatiei noastre cu Federatia Intemationala a Transportatorilor, la modul general putem acorda un calificativ de bine.

Relatia financiara s-a imbunatatit vizibil iar informarile din partea FIT functioneaza ireprosabil, fapt ce poate fi probat cu inplicarea federatiei noastre in actiunile de protest initiate de catre Bordul FIT pentru sprijinirea unor organizatii afiliate care se gasesc in impas.

In august 2010 , pe parcursul unei saptamani , in Mexic s-au desfasurat lucrarile congresului FIT , congres la care organizatia noastra are un loc de delegat. Nu am putut participa din motive financiare dar corespondenta FIT catre federatia noastra a fost foarte intense, aproape zilnica in asa fel incat am putut sustine si noi unele amendamente adoptate de congres.

Cea mai importanta chestiune adoptata de congres a fost aceea de a se infiinta  inspectorate ale FIT si pe ape interioare.

Hotararea 48 a Congresului ITF delega Bordul ca in perioada imediat urmatoare sa intocmeasca cadrul legal pentru crearea inspectoratelor pe ape interioare. 

Aceasta inseamna ca se va crea si in Romania un astfel de inspectorat.

Cel mai important va fi ca vom avea un contract colectiv de munca international iar FIT se va implica in mod direct in respectarea prevederilor acestui contract.

Am apreciat in permanenta apartenenta noastra la marea familie sindicala a transportatorilor, o familie serioasa si cu mare prestigiu international si cerem in continuare girul Congresului sa abiliteze Biroul Operativ de a mentine si perfectiona aceasta afiliere.

Perspectivele F.S.N.N.

Federatia Sindicala Nationala NAVIGATORUL s-a remarcat de-a lungul existentei sale, pritr-o ampla activitate sindicala fiind prezenta in mijlocul marilor miscari sindicale din ramura transporturi si nu numai.

In mai toate cazurile a demonstrat ca este capabila sa gestioneze o stare de criza si sa gaseasca solutii viabile agreate de toate partile antrenate in conflict.

La nivel national a fost si va fi un partener activ de discutii, care va gasi intotdeauna calea sa se impuna si sa se interpuna intre salariati , patroni si guvernanti.

Federatia Sindicala Nationala NAVIGATORUL isi propune sa participe la toate proiectele de legi menite a imbunatatii si a ordona transportul naval, la nevoie jucand chiar rolul de initiator.

Pe primul plan se va gasi mereu dorinta de a face tot ce ii va sta in putere de a contribui intens si constant la prosperitatea membrilor de sindicat.

In plan international, federatia isi propune sa perfectioneze in permanenta relatiile cu Federatia Internationala a Transportatorilor precum si cu Federatia Europeana a Transportatorilor.


FEDERATIA SINDICALA NATIONALA “NAVIGATORUL”

Rezolutia adoptata la Al VI-lea Congres, Giurgiu,18 noiembrie 20

DECLARATII DE PRINCIPII

1.     Pe baza Statutului si a prezentei "Rezolutii , Federatia Sindicala Nationala NAVIGATORUL isi va directiona activitatea astfel incat sa asigure respectarea urmatoarelor principii:

F  rolul fundamental al oricarui mambru de conducere al F S N N este de a asigura protectie membrilor de sindicat si potentialilor acestei federatii;

F  deplina egalitate in drepturi a membrilor de sindicat intr-o viziune social-democratica indiferent de rasa, sex, nationalitate, convingeri politice sau religioase.

2.     Congresul F.S.N. NAVIGATORUL considera ca pentru realizarea obiectivelor stabilite de Statut si prezenta Rezolutie, modalitatile de actiune ale federatiei trebuie sa se constituie intr-o strategie de politica sindicala.

3.       Politica sindicala este un complex de obiective, mijloace si actiuni socio-economice promovate de catre organele de conducere ale federatiei pe baza abilitatilor date de Congres prin Statut si prezenta Rezolutie.

4.      Congresul F.S.N. NAVIGATORUL apreciaza ca angajarea politica de tip partinic a conducatorilor alesi este nefavorabila realizarii unei politici sindicale reale si determina hotarator sciziunea organizatiei respective.

OBIECTIVELE F.S.N. NAVIGATORUL

5.       Principalele obiective ale F.S.N. NAVIGATORUL sunt:

  • apararea si promovarea intereselor membrilor de sindicat si potentialilor sa se constituie in principalul obiectiv al activitatii tuturor organelor de conducere si executie ale F.S.N. NAVIGATORUL;
  • consolidarea organizatiei ca o institutie democratica in care sunt interzise principiile separatismului extremist de orice fel (de opinie, de rasa, de nationalitate, de sex, etc.);
  • desavarsirea sistemului functional mergand pana la adaptarea structurii de conducere a F.S.N. Navigatorilor in functie de realitatile existente, precum si de necesitatea adaptarii la structurile interne si internationale la care federatia este afiliata;
  • tinuarea actiunii de unificare a organizatiilor sindicale de baza din transporturi navale prin afilierea acestora la F.S.Navigatorilor;
  • mentinerea independentei fata de partidele politice, organele de Stat, alte formatiuni ale sistemelor institutionale, politice, precum si fata de patronat;
  • crearea unei structuri influente care sa contribuie la dezvoltarea armonioasa a transporturilor navale si cresterea nivelului de trai a populatiei in general si a transportatorilor navali in special;
  • dezvoltarea permanenta a colaborarii cu C.S.N. MERIDIAN, Alianta Sindicatelor Transportatorilor din Romania, F I T, F E T, precum si cu alte organizatii similare din tara si strainatate;
  • statuarea F.S.N. NAVIGATORUL ca unic semnatar al contractului colectiv de munca la nivel de grup unitati transporturi navale;
  • crearea unei relatii de parteneriat stabile , in primul rand cu organizatiile patronale din domeniul transporturilor navale dar si cu organele puterii executive;
  • crearea si mentinerea unei presiuni constante asupra factorilor de decizie in vederea promovarii unei legislatii moderne in transporturile navale in deplina concordanta cu realitatea existenta si cu obiectivele propuse;
  • realizarea unui sistem informational modern si competitiv capabil racordarii lui la sistemele interne si internationale.

MODALITATI DE ACTIUNE

6.       In plan intern F.S.N. NAVIGATORUL:

  • va actiona astfel incat sa se constituie intr-un factor real de echilibru social;
  • va sustine prin toate mijloacele legale si statutare realizarea unei protectii sociale reale;
  • va milita pentru ridicarea nivelului professional al membrilor sai de sindicat;
  • in activitatea sa va asigura mentinerea unei permanente transparente;
  • va lupta in mod hotarat impotriva oricarei modalitati de plafonare a membrilor de sindicat.

7.       In plan international F.S.N. NAVIGATORUL:   

  • va urmarii cu prioritate achitarea tuturor obligatiilor ce ii revin in calitate de membru atat al Federatiei Internationale a Transportatorilor (ITF) cat si a Federatiei Europene a Transportatorilor (ETF);
  • va urmarii intarirea relatiilor de colaborare pe toate planurile atat cu ITF cat si cu ETF incurajand dezvoltarea relatiilor dintre acestea si federatiile member ale A S T R.

DISPOZITII FINALE

8.       In vederea realizarii obiectivelor F.S.Navigatorilor, Congresul din 17 – 19 noiembrie 2011, prin prezenta rezolutie imputerniceste organele de conducere si executie sa adopte strategia cea mai potrivita sub conditia respectarii stricte a principiilor expuse in Statutul F.S.N.N. si prezenta Rezolutie.

9.       Congresul  F.S.N. NAVIGATORUL din 17 – 19 noiembrie 2011 abiliteaza Biroul Operativ sa poarte orice fel de negocieri in limitele Statutului si a prezentei Rezolutii in vederea maririi structurii federatiei prin atragerea de noi formatiuni sindicale din domeniul transporturilor navale.

10.    Congresul F.S.N. NAVIGATORUL din 17 – 19 noiembrie 2011 abiliteaza Biroul Operativ sa intreprinda orice fel de actiuni care se justifica in mentinerea structurii federatiei, a existentei ei, si a largirii sferei de influenta a acesteia.

11.    Prezenta Rezolutie a fost adoptata de Congresul F.S.N. NAVIGATORUL din 17 – 19 noiembrie 2011 si se constituie in cel de al doilea act, dupa Statut, cu putere obligatorie intrand in vigoare de la data adoptarii ei.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design