SINDICATUL PENTRU UNITATEA SALARIATILOR CFR CALATORI trage un semnal de alarma cu privire la situatiile care pot aparea daca nu se prevad si daca nu se vireaza la timp alocarile bugetare care permit functionarea SNTFC CFR Calatori SA. Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN in parteneriat cu Federatia Agro Propact si cu Sindicatul National al Lucratorilor din Pedologie si Agrochimie a organizat, vineri, 24 noiembrie 2017, la Muzeul Judetean Arges din Pitesti, dezbaterea cu tema:Dezvoltarea economica, sociala si culturala a zonelor rurale din Romania, eveniment care s-a desfasurat in ajunul manifestarilor dedicate Marii Uniri, dar si in contextul activitatilor nationale ce au marcat Ziua internationala pentru eliminarea violentei impotriva femeilor.Dezbaterea de la Pitesti, a reunit aproximativ 150 de persoane din intreaga tara, reprezentanti sindicali din agricultura si din Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Durabile si din institutiile subordonate acestui minister. Evenimentul s-a bucurat de o acoperire mass – media importanta, majoritatea televiziunilor de la nivel national si local, au transmis cele mai relevante aspecte dezbatute pe parcursul acestei activitati.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri impreuna cu Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN, au organizat joi, 31 mai 2012, in sala de consiliu a confederatiei din strada Mendeleev, nr. 36-38, o sedinta de lucru pentru discutarea problemelor cu care se confrunta industria de aparare si industria miniera energetica si neenergetica. La reuniune au fost invitate sa participe conducerile unitatilor si liderii sindicatelor afiliate la CSN MERIDIAN, din sectoarele de activitate respective.

Buna desfasurare a lucrarilor a fost posibila si datorita sprijinului logistic si asistenta oferita de echipa de implementare a Proiectului "Impreuna pentru dezvoltarea dialogului social in Romania".

Participanti:

  • Daniel Chitoiu, Ministrul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri

  • Rodin Traicu, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri

  • Popescu Ion, Prsedinte, Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN

  • Sorin Gaman, Director General, Directia Generala Resurse Minerale din MECMA

  • Copaescu Sorin, Director General, S.C. Conversmin S.A.

  • Andronache Daniel, Director General, C.N.C.A.F. Minvest S.A. Deva

  • Chisarau Iacob, Director General, S.C. Moldomin S.A., Moldova Noua

  • Zavaleanu Razvan, RTZ, lichidator S.C. Moldomin S.A. Moldova Noua

  • Balog Claudiu Ioan, Consilier juridic, RTZ, lichidator S.C. Moldomin S.A., Moldova Noua

  • Gilca Ovidiu, Director General, Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase REMIN S.A.,Baia Mare

  • Trip Maria Rodica, Director General, S.C. Baita S.A.

  • Nica Petre, Presedinte, Sindicatul MUNTELE, Valea Jiului 

  • Laszlo Domokos, Presedinte executiv, Sindicatul MUNTELE, Valea Jiului

  • Manci Doru, Vicepresedinte, Sindicatul MUNTELE, Valea Jiului

  • Petricean Stefan, Presedinte, Sindicatul REMIN

  • Hutuleac Viorel, Presedinte, Sindicatul Independent Cupru-Abrud

  • Albu Cristian, Presedinte, Sindicatul Viitorul Mineritului

  • Adrian Nania, Presedinte, Federatia Sindicatelor din Aparare UNIREA

  • Nistor Ioan, Presedinte, Sindicat S.C. PIROCHIM Victoria

  • Boian Gheorghe, Director General, S.C. UZINA MECANICA SADU S.A.

  • Tanasoiu Constantin, Presedinte, Sindicat S.C. UZINA MECANICA SADU S.A.

  • Irimie Radu, Director General, S.C. PIROCHIM Victoria

  • Popa Dumitru, Director General, S.C. UZINA PRODUSE SPECIALE DRAGOMIRESTI S.A.

  • Geanta Viorel, Presedinte, Sindicat S.C. UZINA PRODUSE SPECIALE DRAGOMIRESTI S.A.

  • Ivan Ion, Presedinte, Sindicat S.C. UZINA MECANICA BUCURESTI

  • Popescu Cristian, Director General,  S.C. ELECTROMECANICA PLOIESTI S.A.

  • Bobis Teodor, consilier, MECMA

  • Fornea Dumitru, Relatii Internationale, CSN MERIDIAN

Discutiile au demarat cu o introducere facuta de domnul Ion Popescu, Presedintele CSN MERIDIAN care a facut o sinteza a problemelor cu care se confrunta cele doua sectoare de activitate puse in discutie. „ Industriile miniera si de aparare trebuie sa fie revitalizate daca se doreste sa avem crestere economica. Inainte, industria miniera neenergetica, extragea minerale de ordinul milioanelor de tone iar acum exploatam de ordinul roabelor. La fel, industria de aparare, reprezenta un sector ce crea locuri de munca si aducea venituri la bugetul de stat iar acum din cauza incoerentei politicilor statului roman si a coruptiei din sistem, riscam sa punem si aceasta activitate strategica pe butuci. In conditiile in care realitatile pietei mondiale, au demonstrat ca exista un potential real de mentinere si dezvoltare a acestor activitati in Romania, consideram ca aceasta situatie de neputinta politica nu trebuie sa mai continue.”, a spus dl. Popescu. Presedintele confederatiei a insistat de asemenea aupra faptului ca situatia din Valea Jiului trebuie sa fie considerata a fi o prioritate pentru noua guvernare, deoarece planul de inchidere a minelor si intentia de formare a noilor complexe energetice, constituie provocari majore atat din punct de vedere economic dar mai ales din punct de vedere social.


Domnul Daniel Chitoiu, Ministrul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri a insistat asupra urmatoarelor aspecte:

Programul de Guvernare este un program limitat pana in luna noiembrie si este influientat de  masurile urgente si obligatiile internationale asumate de guvernarea anterioara

Uniunea Social Liberala are o viziune prorprie si doreste ca inca din aceasta perioada sa puna bazele pentru viitoare guvernare

Referitor la Valea Jiului, interesul ministerului este de a revitaliza activitatile miniere prin crearea Companiei Energetice Hunedoara, prin integrarea centralelor de la Mintia si de la Paroseni, precum si a unitatilor miniere viabile stabilite prin acorduri cu UE si Fondul Monetar International.

Se intentioneaza sa se ia masurile necesare pentru dezvoltarea si modernizarea sectorului energetic

Cu privire la redeschiderea minelor neenergetice – interesul statului roman este de a se valorifica potentialul resurselor naturale ale tarii la un inalt nivel tehnologic si nu doar exploatarea in regim de materii prime. Toate investitiile din acest domeniu trebuie sa fie conditionate de crearea capacitatilor tehnologice pentru valorificarea la un potential superior a acestor resurse

In domeniul industriei de aparare – politica ministerului este de a dezvolta industria de aparare acolo unde avem capacitati si resurse umane. Pentru moment, pana nu avem o strategie, nu vor fi disponibilizari in acest sector ci alocari de personal. Ministerul doreste sa promoveze in plan international produsele industriei romane de aparare. In acest sens, in aceste zile o misiune militara din Columbia se intereseaza de posibilitatile de cooperare in domeniu.


Probleme ridicate de presedintele CSN MERIDIAN si de reprezentantii sindicatelor din Valea Jiului:

Sustinerea functionarii minelor de carbune (huila) ca element de strategie energetica nationala

Necesitatea functionarii celor doua termocentrale care produc energie electrica si agent pentru termoficare, Mintia și Paroseni, 

In aceste conditii consideram ca o analiza profesionista a costurilor de productie la termocentralele vis a vis de pretul de vanzare a carbunelui in consonanta cu costurile de productie la CNH argumenteaza faptul ca:

  1. Poate fi asigurata intreaga cantitate de huila din tara (din Valea Jiului)
  2. Printr-o analiza a costurilor de productie a unei gigacalorii la CNH, a pretului de vanzare a acesteia catre termocentrale, in comparatie cu preturile de import, la care se calculeaza costurile de transport precum si faptul ca cele doua termocentrale, tehnologic nu pot functiona numai cu carbune de import, se argumenteaza ideea ca este mult mai sigur pentru siguranta energetica nationala, folosirea huilei din Valea Jiului. Mai trebuie luate in considerare si urmatoarele argumente;

a. Preturile pentru huila cu puterea calorica de 6000 Kcal/kg variaza in cursului anului intre 11,5 Euro/Gcalorie, pret ARA (Amsterdam, Roterdam, Anvers), 12,66 Euro/Gcalorie, pret Richards Bay adus în Europa si 21 Euro/Gcalorie in sezon de iarna, si o previziune a preturilor viitoare este tot de 21 Euro/ Gcalorie la care se adauga costul cu transportul de la Constanta la destinatie, de 4 Euro/ Gcalorie, rezulta aproximativ 90 lei/ tona.

In prezent se spera sa se obtina un pret de 67-68 lei/Gcalorie, aproximativ 15 Euro/Gcalorie, la care se adauga mai putin de 1Euro/Gcalorie la transport. In conditiile in care eficienta CNH este in jurul de 18-19 Euro/Gcalorie, este de optat pentru asigurarea functionarii termocentralelor cu huila din Valea Jiului care va argumenta eficienta deciziei in viitorul apropiat.

b. Mentinrea activitatilor de extractie in Valea Jiului asigura:

  • Securitate energetica

  • Asigurarea a aproximativ 8000 de locuri de munca pe orizontala, plus alte mii de locuri de munca pe verticala, platitoare de taxe si impozite, contributii la sanatate si la fondul de pensii. In caz contrar, prin inchiderea exploatarilor, acest personala va trece de la categoria contribuabili la bugetul de stat la consumatori ai acestuia

  • Stabilitate sociala

  • Asigurarea permanentei, in cazul unei decizii viitoare de redeschidere a minelor, pentru un domeniu profesional care este greu de recuperat odata pierdut.  

In concluzie, consideram ca:

  • pretul carbunelui din valea jiului a fost tinut la un pret scazut pentru a nu creste pretul energiei de la Mintia si Paroseni si astfel nu s-a ajuns niciodata la un pret real

  • ministrul trebuie sa medieze pretul intre companiile de energie si Compania Nationala a Huilei

  • complexul energetic functioneaza astazi numai ca toate pierderile se regasesc doar la nivelul CNH

  • trebuie reanalizata inchiderea minelor din Valea Jiului, existand aprecieri ca mina Paroseni si Uricani vor produce la costuri comparabile cu celelalte mine si ca rezervele exista pentru multi ani

  • abordarea inchiderii minei Paroseni ca responsabilitate fireasca a Statului Roman, cu fonduri de la bugetul de stat, cum s-a procedat si pentru cele 565 alte mine inchise prin hotarari ale Europei, mina Petrila avand o vechime de exploatare de peste 120 de ani.


Directorii generali si reprezentantii sindicatelor din mineritul neenergetic au evidentiat urmatoarele aspecte:

Comentarii generale referitoare la inchiderea minelor neenergetice

In anul 2007 s-a luat decizia inchiderii minelor neenergetice de stat sau privatizarea lor. Se pare ca pana in prezent acest proces nu a reusit. Astazi dupa ce s-au facut lucrari, s-au cheltuit bani, vorbim de redeschiderea minelor deoarece pe piata internationala au crescut preturile. 

Cine se face vinovat de deciziile proaste luate, de banii cheltuiti si celelalte pierderi cu efect asupra bugetului statului. In aceste conditii, trebuie stoparea inchiderea minelor exclusiv pe baza deciziilor politice. Este nevoie de o evaluare tehnica si economica, raportata la noile tehnologii disponibile in acest domeniu si la noile preturi de pe piata internationala.

In procesul de inchidere a minelor s-au cheltuit bani, au aparut riscuri, au murit oameni. Ajunge. Este necesar sa se analizeze aprofundat unde cheltuim bani la inchideri de mina si unde ne oprim.

O problema cu inchiderile de mina, cu impact economic semnificativ pentru statul roman, o constituie EPURAREA APELOR DE MINA incarcate cu metale grele, unde directiva europeana transpusa in legislatia romaneasca (extrem de riguroasa fata de alte state) obliga la tehnologii noi fata de cele clasice si la costuri foarte mari pentru statul roman.

Aspecte referitoare la situatia de la Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase REMIN S.A.,Baia Mare:

Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase REMIN S.A. din Baia Mare, este in proces de insolventa dar cu toate acestea, mai are inca 200 de angajati, implicati in activitati de conservare, inchidere si monitorizare postinchidere a minelor. Compania este inca titulara unor licente de exploatare pana in 2018.

Domnul director Gilca si dl. Petricean, lider de sindicat, au reclamat obstructionarea nejustificata din partea unor functionari reprezentand autoritati ale statului, a procesului de insolventa al Companiei Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase REMIN S.A.,Baia Mare: 500 000 de tone de pirita aurifera pot fi valorificate in interesul comunitatii locale si a altor creditori dar acest lucru nu a fost posibil datorita birocratiei si coruptiei. Vorbim despre posibilitatea de recuperare a aproximativ 5 tone de aur si 25 tone de argint, la un pret pe piata mondiala de aproximativ 50 milioane de dolari.

Unele persoane, reprezentand autoritati ale statului, din motive de neinteles sau mai bine spus „lesne de inteles”, considera ca pirita aurifera este un deseu si trebuie tratata ca atare, adica evaluata la un pret de pana la 10 dolari/tona, fata de pretul ei real pe piata internationala de 105 dolari/tona. In folosul cui se fac presiuni pentru subevaluarea acestui activ al Companiei Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase REMIN S.A.,Baia Mare?

Domnul director a precizat ca pirita aurifera este un stoc de produs finit care s-a acumulat in ultimii 30 de ani de exploatare. Aurul din Maramures este foarte legat de alte elemente, motiv pentru care pentru separarea lui sunt necesare tehnologii si procese pirometalurgice. Prezenta arsenului prin procesarea minereului in contextul normelor UE foarte stricte, a impiedicat valorificarea acestui produs de catre companie. Ideal ar fi ca statul roman sa gaseasca solutia cea mai avantajoasa de valorificare. Exista deja oferte depuse la companie pentru transportarea acestei pirite aurifere in China.

Domnul Petricean a solicitat precizari cu privire la sansele reale de a se redeschide mineritul in zona Maramures si a insistat asupra faptului ca este necesar ca statul sa-si respecte obligatiile financiare pentru activitatile de inchidere a minelor considerate neviabile.

Domnul Popescu, Presedintele de la CSN MERIDIAN a spus ca accidentul de mediu de la Baia Mare a demonstrat foarte clar ca in activitatile miniere trebuie sa guverneze profesionalismul si responsabilitatea si nu carnetele de partid. Situatia creata in 2000, dauneaza foarte grav imaginii Romaniei si modului in care este perceput astazi mineritul neenergetic.

Situatia de la Rosia Montana din perspectiva Sindicatului VIITORUL MINERITULUI

Crisi Albu, liderul sindicatului de la Rosia Montana Gold Corpoaration a atras atentia domnului ministru ca cei 500 de angajati directi ai companiei pot sa-si piarda locul de munca in situatia in care autoritatile din Romania vor prelungi la nesfarsit procedura de autorizare pentru exploatarea de la Rosia Montana. Pentru oamenii din zona, nu conteaza cine va face exploatarea, ci cine va asigura locuri de munca. Deocamdata RGMC a reusit sa faca acest lucru, insa tergiversarea la nesfarsit poate sa conduca la un climat de neincredere si nemultumiri sociale. La sfarsitul lunii iulie vor expira contractele la aprox. 300 de angajati, motiv pentru care este foarte important sa existe un semnal pozitiv din partea autoritatilor.

Pentru a obtine clarificari cu privire la intentiile Ministerului Mediului fata de procesul de autorizare a noii mine, sindicatul a pichetat sediul ministerului si a obtinut promisiuni de la dna. Rovana Plumb ca se va deplasa la fata locului.

Domnul Cristi Albu a reamintit faptul ca statul participa cu aprox 19 % in proiect si a salutat intentia Ministrului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri de a se deplasa la Rosia Montana pentru a evalua situatia si nivelul investitiilor facute acolo.

Situatia de la C.N.C.A.F. Minvest S.A. Deva

Minvest Deva  are 121 de angajati iar anul trecut a terminat pe profit. Oamenii care au mai ramas sunt printre putinii specialisti pe care Romania ii mai are in mineritul neenergetic.

Statul roman, prin intermediul C.N.C.A.F. Minvest S.A. Deva are aprox 19 % actiuni la Rosia Montana si 19 % la Deva Gold.

Cu toate ca exista potential si interes din partea investitorilor pentru redeschiderea activitatilor de extratie, datorita politicilor din ultimii ani s-a ajuns la situatia in care Minvest nu mai are la ora aceasta nici un utilaj, toate fiind inchiriate la tert. Asfel, compania face numai activitati de monitorizare.

Minvestul este titular de licenta si acest lucru ar putea sa fie un avantaj dar pentru reluarea activitatii sunt nevoie de investitii. Utilajele inchiriate se pot recupera, insa pe langa acestea, trebuie reconstruite uzine si iazuri de decantare.

Compania poate lucra fara subventie dar pentru aceasta este nevoie de vointa politica si de coerenta administrativa.

O alta problema foarte grea, specifica tuturor companiilor din minerit, este cooperare cu Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarilor din Industrie (OPSPI), in sensul ca mandatele pentru reprezentatul AGA dureaza luni de zile, impiedicand astfel functionarea corecta a companiilor de stat.

Situatia de la S.C. Baita S.A.

Problemele cu care se confrunta mina Baita sunt legate de lipsa de asumare de responsabilitate a Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si de modul defectuos in care functioneaza relatia cu OPSPI.

S-a reusit sa nu se inchida mina Baita deoarece resursele minerale sunt din ce in ce mai solicitate. Ne concentram pe doua activitati:  extractia si prelucrarea dolomitelor si inchiderea perimetrelor miniere neviabile

Compania are acces la resurse dar nu are toate avizele

Nu exista mandat AGA pentru o societate mixta

Compania nu are voie sa creasca numarul de angajati bugetati

Comunitatea locala doreste locuri de munca si am putea sa le asiguram daca ar exista o abordare constructiva. In caz contrar, ajungem pe mana lichidatorilor

Situatia de la S.C. Moldomin S.A., Moldova Noua

Compania se afla in faza de lichidare

S-au incercat diferite moduri de privatizare  

Mina are un potential de exploatare de 9 – 15 milioane tone de minereu pe an

Se pot crea multe locuri de munca daca s-ar intentiona repornirea acestei mine


Aspectele prezentate de directorii si liderii de sindicat din unitatile din industria de aparare:

Domnul Adrian Nania, Presedintele Federatiei Sindicatelor din Aparare UNIREA a prezentat in detaliu problemele cu care se confrunta acest sector si a invitat apoi directorii de companii si liderii de sindicat sa informeze cu privire la situatiile specifice din fiecare unitate reprezentata la discutii.

S-a reamintit domnului ministru, ca organizatiile sindicale din sector au atras atentia in nenumarate randuri asupra problemelor cu care se confrunta industria de aparare. In primul rand nu exista o lege care sa reglementeze acest sector. Federatia a facut memorii, a organizat pichetari si proteste, a elaborat un document amplu de pozitie, etc. Din pacate, toate semnalele trase au ramas fara raspuns si suntem inca intr-un dialog al surzilor.

Industria de aparare, din 90 si pana in ziua de astazi, nu are un buget previzibil si transparent. Nu sunt bugete aprobate din 2010 deoarec au fost  blocate de doamna Raicu si de domnul Gherghina de la Ministerul Finantelor Publice. Aceasta inseamna ca s-au facut 0 investitii, 0 activitati de cercetare si dezvoltare, s-au acordat 0 indemnizatii pentru salariatii care lucreaza in conditii speciale si care conform legii trebuie sa beneficieze de acestea

Cei care ne reprezinta interesele fac afaceri cu infractori internationali care sunt condamnati la sute de ani in SUA. Se fac jocuri murdare, jocuri de interese in defavoarea interesului national. Din pacate la acestea participa si institutii ale statului. De exemplu, pana acum, sindicatele din aparare nu au inteles ce interese apara unii reprezentanti din ministerul finantelor.

Sindicatele solicita demiterea conducerii ROMARAM deoarece trebuie numit de urgenta cineva competent la Directia pentru aparare. De asemenea este imperios necesar sa se promoveze un act legislativ care sa reglementeze activitatile minime anuale ce trebuie sa fie intreprinse de unitatile din industria de aparare. Sindicatele solicita un dialog separat pe aceasta tema la care trebuie sa participe Minsitrul Economiei si Ministrul Finantelor.

Organizatiile sindicale si patronale din sector au solicitat Guvernului sa adopte o Strategie a industriei de aparare care sa dea stabilitate si predictibilitate pentru activitatile companiilor nationale din domeniul apararii. Pentru elaborarea unei asemenea strategii este nevoie sa se consulte toti actorii relevanti: Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informatii, partenerii sociali, etc

Desi sunt perspective pentru contracte de aproximativ 2 miliarde de dolari care pot fi aduse tarii, la nivelul Ministerului Economiei si a Ministerului Finantelor sunt increngaturi  de firme private care doresc sa termine acest sector. Din 22 de unitati se doreste sa se ajunga la 7 unitati.

Datoriile noastre sunt datorii istorice datorate obligatiei legale de a asigura capacitatile la mobilizare. Daca s-ar elimina aceste obligatii, unitatile acestea ar putea sa devina profitabile.

In sistem sunt salariati care nu au luat nici un leu de cinci luni. Cum este posibil?

Situatia de la S.C. UZINA PRODUSE SPECIALE DRAGOMIRESTI S.A.

Uzina reprezinta singura capacitate care mai poate mentine capacitatile de artilerie din tara. Ultimele modernizari la uzina de incarcaturi speciale Dragomiresti au fost facute in 1992 de catre suedezi

Activitatile civile sunt separate de cele militare inca din anul 2003                                                                   

Cu eforturi considerabile s-a reusit sa se mentina capacitatile pirotehnice

Se face profit dar cu mari sacrificii  

Este absolut necesar sa definim ce este sau nu este strategic

Strategia industriei de aparare trebuie elaborata in parteneriat cu Ministerul Afacerilor de Externe

Ce ar trebui sa facem in continuare pentru a defini sistemul de aparare?

Trebuie sa indentificam acel nucleu care trebuie sa asigure nevoile esentiale de aparare ale Romaniei

Prin cadrul legislativ existent nu se promoveaza initiativele de retehnologizare ale unitatilor din industria de aparare deoarce se prevede ca veniturile care depasesac cheltuielile, devin contributie la bugetul de stat, fara obligatii de reinvestire in modernizarea capacitatilor

Programul de reorganizare propus este fantasmagoric

Situatia de la S.C. UZINA MECANICA SADU S.A.

Uzina de la Sadu are aproximativ 950 de angajati si produce in cea mai mare parte echipament de infanterie rusesc tip NATO. Productia militara este de 100%, iar la export merge 95%.

La ora actuala se utilizeaza 40% din capacitatea uzinei

Sunt necesare investitii de 30 milioane de euro pentru echiparea cu 5 linii de productie moderna

Modernizarea liniilor existente ar costa dor 6 milioane de euro

Este nevoie sa se reinfiinteze un institut care sa permita cooperarea intre unitatile care utilizeaza echipament militar  

Situatia de la S.C. PIROCHIM Victoria

Unitatea a suferit un dureros proces de restructurare. Din 1000 de persoane care lucrau in întreprindere au mai ramas 84. Unitatea se afla in conservare. Reluarea partiala a activitatii este blocata pentru simplu fapt ca s-a blocat alocarea a 130 000 lei pentru investitii.

Principalele provocari cu care se confrunta conducerea unitatii: paza cu personal limitat a activelor ramse - 30 de kilometri de alei, zeci de hectare de padure, probleme de mediu datorate faptului ca uzina a produs subsatnte chimice periculoase cu pericol iminent de explozie

Desi planul de protectie a unitatii prevede ca paza se va face cu 96 de persoane, in fapt aceasta activitate se face cu 84 de persoane, si nici acestea nu au fost platite in ultimele luni.

Salariile nu au mai fost platite iar salariatii au avertizat ca vor abandona postul incepand cu 1 iunie

Situatia de la S.C. UZINA MECANICA BUCURESTI

Uzina, in care mai lucreaza 309 salariati din 4000 cat avea initial, este singura unitate producatoare de tancuri din Romania. Exista potential real de dezvoltare mai ales datorita exporturilor. Chiar zilele acestea, unitatea a fost vizitata de o misune militara din Columbia. Exista o piata internationala de aproximativ jumatate de miliard de dolari pentru produsele acestei unitati.

Unitatea se confruta cu probleme grele:

  • incepand cu 1 iunie, mandatul fostului director expira, fapt ce face imperios necesar sa se numeasca in regim de urgenta un nou director. Nu este normal ca o unitate de acest timp sa ramana fara conducere.

  • lipsa comenzilor militare datorate slabelor relatii internationale si comerciale ale Guvernului Romaniei

Pentru rezolvarea problemelor care blocheaza activitatea unitatii este necesar ca ROMARM si ANAF sa colaboreze.

Situatia de la S.C. ELECTROMECANICA PLOIESTI S.A.

Unitatea este specializata in fabricarea de rachete si este pe profit iar salariatii sunt platiti la zi

Nu s-au primit bani de la stat prin ordonanta 95

Trebuie clarificata situatia capacitatilor nefolosite care nu sunt in rezerva de mobilizare

Este nevoie sa se retehnologizeze unitatea. De exemplu, nu avem inca strunguri cu capacitate numerica

Se inregistraeaza blocaje si intarzieri deoarece ROMARM nu este in stare sa dea aprobarile necesare in timp real. Se pare ca unele actiuni sunt intentionate in contextul in care un director de la ROMARMA a spus: „Ce ma, voi vreti sa fiti pe profit?”

Exista un plan de dezvoltare dar sunt presiuni care nu lasa compania modernizam si o forteaza sa se asocieze cu UTI – o firma privata.


Domnul ministru si domnul secretar de stat au raspuns la modul general tuturor temelor abordate si au propus ca de comun acord cu organizatiile sindicale, sa se stabileasca un calendar de intalniri, pentru discutarea in detaliu si pentru fiecare sector in parte, in vederea identificarii solutiilor care se impun.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design