Proiectul legii salarizarii unitare a fost publicat de PSD pe pagina de web a partidului, luni, 10 aprilie 2017.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 


Investeste in oameni!

Proiect Cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial

Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Axa prioritara 6„Promovarea incluziunii sociale”

Domeniul major de interventie 6.4 „Initiative transnationale pentru o piata inclusiva a muncii”

Titlul proiectului: „Pro Juvenes - Parteneriat transnational pentru o piata inclusive a muncii pentru tineri”

Contract POSDRU/171/6.4/S/146751

Obiectivul general al proiectului

Consolidarea politicilor si practicilor in ceea ce priveste ocuparea si dezvoltarea retelelor la nivel european, precum si consolidarea capacitatii actorilor pietei muncii (organizatii sindicale si patronale, autoritati publice, ong-uri) de a se implica activ in promovarea ocuparii si incluziunii sociale a tinerilor prin implementarea politicilor ce vizeaza ocuparea lor – legea voluntariatului, legea stagiaturii, legea uceniciei etc.

Proiectul se adreseaza unui grup tinta de 210 persoane, personal al membrilor parteneriatelor transnationale. Grupul tinta va participa la toate activitatile proiectului si se va implica in derularea celor 51 de parteneriate transnationale incheiate intre partenerii de proiect si organizatii similar din tari ale Uniunii Europene, in scopul dezvoltarii unei piete inclusive a muncii pentru tineri.

Proiectul este implementat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Departamentul pentru Dialog Social in parteneriat cu „AUR” – Asociatia Nationala a Specialistilor in Resursele Umane – Partener 1, Asociatia Novapolis – Centrul de Analize si Initiative pentru Dezvoltare – Partener 2, Confederatia Sindicala Nationala Meridian – Partener 3 si Uniunea Generala a Industriasilor din Romania – Partener 4, se deruleaza pe o perioada de 12 luni incepand cu data de 1 octombrie 2014 si are o valoare totala eligibila de 10.988.390 lei, din care un procent de 75% este reprezentat de valoarea finantarii nerambursabile acordate din Fondul Social European.


Principalele rezultate ale proiectului

  • incheierea a 51 de parteneriate transnationale la nivel european;
  • dezvoltarea a 3 retele tematice europene si nationale in domeniul dezvoltarii resurselor umane si incluziunii sociale;
  • realizarea a 16 schimburi de experienta si transfer de bune practici din tari ale Uniunii Europene care au o istorie pozitiva in dezvoltarea de piete ale muncii inclusive;
  • elaborarea a 6 studii comparative la nivel european privind aspectele incluziunii sociale si integrarii pe piata muncii a tinerilor;
  • organizarea a 2 conferinte tematice, 8 seminarii si 9 grupuri de lucru in vederea dezvotarii ideilor si solutiilor pentru dezvoltarea resurselor umane, incluziune sociala si insertie profesionala a tinerilor.


Obiectivele parteneriatelor transnationale

  • transfer de informatii si inovatii pe o piata inclusiva a muncii;
  • transfer de experienta si bune practici in ceea ce priveste adaptarea formarii profesionale la noile tehnologii, inclusiv mentorat;
  • transfer de experienta si bune practici pentru dezvoltarea resurselor umane;
  • promovarea transferului de expertiza privind incluziunea si ocuparea somerilor de lunga durata;
  • dezvoltarea unei piete a muncii mai permisiva, flexibila si inclusiva;
  • dezvoltarea unor programe comune pentru promovarea ocuparii;
  • dezvoltarea unor metode noi pentru combaterea discriminarii si a inegalitatilor pe piata muncii;
  • diseminarea metodelor inovatoare catre alti actori implicati in combaterea discriminarii;
  • identificarea celor mai bune modalitati de utilizare a fondurilor destinate dezvoltarii resurselor umane;
  • promovarea elaborarii de studii comparative si a schimburilor de experienta la nivel european; 
  • identificarea celor mai adecvate modalitati de a preda antreprenoriatul prin metode practice;
  • consolidarea mecanismelor de coordonare si control a implementarii politicilor publice, consolidarea dialogului social la toate nivelurile pentru a facilita adoptarea, implementarea si respectarea politicilor cu impact pe piata muncii;
  • transfer de experienta si bune practici privind mecanismele politice, administrativ-institutionale si de parteneriat social care contribuie la cresterea capacitatii de insertie profesionala a tinerilor pe piata muncii.


Tematici abordate prin activitatile proiectului pe parcursul perioadei de implementare a acestuia

Nivelul ingrijorator de mare al somajului in randul tinerilor la nivel european, gradul de nesiguranta a locului de munca cu care se confrunta tinerii si consecintele acestei stari de fapt asupra viitorului social si economic al Uniunii Europene;

Politicile de austeritate implementate in ultimii ani in aproape toate Statele Membre UE, si impactul acestora asupra situatiei tinerilor din Europa;

Rolul important al dialogului social si civic in identificarea corecta si la timp, a problemelor cu care se confrunta tinerii, dar mai ales ales a masurilor ce trebuie luate pentru o integrare mai rapida a acestora pe piata muncii;

Impactul tehnologiilor disruptive si profesiile viitorului;

Mentalitati si reformele politice, legale si administrative, necesare adaptarii sistemelor de educatie si formare la provocarile actuale si viitoare din societate;

Inovatia in educatie si formare profesionala;

Stimulentele acordate universitatilor si institutiilor de cercetare-dezvoltare care ofera cursuri specializate ce corespund cu nevoile pietei globale;

Monitorizarea si evaluare politicilor pentru tineret. Calitatea programelor de formare din intreprinderi. Evaluarea procesului de recunoastere a competentelor si calificarilor la nivelul UE (Cadrul european al calificarilor, Clasificarea europeana a aptitudinilor, competentelor si ocupatiilor, Europass si sistemul de asigurare a calitatii si de credite transferabile);

Contributia Erasmus+ in promovarea formarii profesionale transfrontaliere;

Actiunile intreprinse de Statele Membre pentru stimularea si facilitarea interactiunii dintre companii, institutii de educatii, operatorii de formare profesionala si tinerii care sunt in cautarea unui loc de munca.(De exemplu: crearea unor spatii de dialog prin organizarea unor targurilor de job-uri si prin recunoasterea a unor bune practici);

Responsabilitatea partajata in caresterea capacitatii de insertie a tinerilor, intre familie, institutii de invatamant, companii, autoritati publice locale si centrale, sindicate si alte organizatii ale societatii civile;

Modelele de invatare la locul de munca si parteneriatul dintre intreprinderi si institutiile de invatamant;

Ucenicia ca metoda de formare profesionala ce faciliteaza integrarea mai rapida a tinerilor in munca. Relevanta si indicatorii de calitate. Responsabilitatile partilor. Bune practici - avantajele si specificitatile invatamantului dual in Austria, Germania, Olanda si tarile scandinave si provocarile acestui model in ceea ce priveste replicarea lui in alte State Membre ale UE. Capacitatea organelor de inspectie a muncii de a constatat si pedepsi abuzurile; Alianta Europeana pentru Ucenicii si Cadrul de calitate pentru stagii;

Dezvoltarea “culturii antreprenoriatului” si programele scolare. (Dezvoltarea spiritului antreprenorial la tineri nu trebuie redusa doar la capacitatea acestora de a realiza o afacere sau a infiinta o companie, ci mai degraba la a invata cum sa-ti administrezi eficient si durabil propria viata.);

Intelegerea raporturilor dintre cerere si oferta de locuri de munca, a factorilor care contribuie la cresterea capacitatii de insertie a tinerilor, dar si a provocarilor ce vin din partea companiilor: cum realizeaza companiile profilele pentru posturile vacante, care sunt practicile concrete de contractare a angajatilor tineri, ce sistem salarial practica sau daca investesc in formarea profesionala a tinerilor;

Masurile de stimulare a cresterii economice si a ocuparii tinerilor care au fost luate la nivel european si national;

Initiativa privind ocuparea fortei de munca in randul tinerilor si Garantia pentru tineret;

Planurile si programele nationale pentru punerea in aplicare a Garantiei pentru tineret si masurile concrete care sa le permita tinerilor absolventi sa dobandeasca competente la locul de munca, competente lingvistice, inclusiv, printre altele, experienta in domeniul managementului si al lucrului in echipa, al capacitatii de a rezolva probleme si a gandi creativ, in vederea imbunatatirii versatilitatii ai a posibilitatilor lor pe piata muncii;

Evidentierea aspectelor ce privesc egalitatea de sanse, in contextul in care femeile si barbatii nu se integreaza in acelasi mod pe piata muncii datorita repartitiei dezechilibrate a responsabilitatilor in familie. Masurile concrete care garanteaza accesul si promovarea pe piata muncii in conditii egale, atat pentru femei, cat si pentru barbati, asa cum se prevede si in Recomandarea Consiliului European cu privire la Garantia pentru tineri;


Beneficiile reciproce pentru partile semnatare ale acordurilor de parateneriat

Accesul la informatii de ultima ora privind call-urile de proiecte finantate prin Fondul Social European sau alte instrumente europene/nationale 

Fondurile alocate Romaniei in perioada 2014-2020 in cadrul politicii de coeziune (22, 4 miliarde Euro) plus cele 106 milioane de Euro sumplimentari alocati prin Initiativa privind ocuparea fortei de munca in randul tinerilor, fac din tara noastra un punct de atractie pentru organizatiile europene de profil care au experienta si capacitate financiara de a implementa proiecte sau de a fi parteneri pentru alte entitati din Romania.

Din primele contacte realizate cu colegii din UE, a rezultat interesul lor de a se implica in implementarea unor proiecte transeuropene privind ocuparea si cresterea capacitatii de insertie profesionala a tinerilor pe piata muncii, iar in acest sens considera ca fiind salutara ideea de a avea un parteneriat cu MMFPSPV.

Pentru absorbtia eficienta a celor 4.326.838.744 de euro FSE+YEI care pot fi accesate in perioada 2014-2020 prin Programul Operational dedicat capitalului uman, este nevoie de o retea de parteneriate functionale incheiate intre organizatii de drept public si/sau privat, organizatii care vor trebui sa aiba atat capacitatea profesionala, cat si posibilitatile financiare pentru scrierea si derularea unor proiecte cu finantare europeana si nationala. Capacitatea financiara presupune in primul rand disponibilitatea fondurilor necesare reprezentand contravaloarea cofinantarii, dar si a sumelor ce trebuie sa asigure cash-flow-ul pe parcursul implementarii acestuia. 

Avand in vedere aspectele mai sus mentionate, MMFPSPV ar putea sa valorifice la adevarata lor valoare parteneriatele transnationale, atat in faza de implementare a proiectului, dar mai ales in perioada de sustenabilitate a acestuia, prin crearea unei Platforme a partenerilor transnationali din Romania, care sa-si aduca contributia la realizarea proiectelor ce raspund prioritatilor Strategiei Europa 2020 sau prioritatilor ce rezulta din Recomandarile Specifice de Tara (RTS), in special in ceea ce priveste politicile in sectoarele educatiei, ocuparii fortei de munca, incluziunii sociale si administratiei publice.

Pe parcursul implementarii proiectului, se poate face o evaluare obiectiva a capacitatilor reale ale organizatiilor semnatare, astfel incat, la sfarsitul perioadei de implementare, atat MMFPSPV, cat si CSN MERIDIAN sa aiba la dispozitie o lista scurta cu potentialii parteneri transnationali pentru viitoarele proiecte finantate prin Fondul Social European sau prin alte instrumente financiare europene si/sau nationale.

Stabilirea unor canale directe pentru schimburile de informatii de interes comun pentru organizatiile semnatare ale acordurilor de parteneriat

CSN MERIDIAN prin intermediul Proiectului: “Pro Juvenes – parteneriat transnational pentru o piata inclusiva a muncii pentru tineri”, propune MMFPSPV sa semneze parteneriate transnationale cu organizatii care au preocupari la nivel European si national, legate de cresterea capacitatii de insertie a tinerilor pe piata muncii in scopul unei mai bune incluziuni sociale a acestora, dar si cu obiectivul de a asigura operatorilor economici o oferta de munca calificata si mai adaptata nevoilor prezente si viitoare.

Organizatiile europene de tipul EVTA sau EIPA reprezinta retele de organizatii europene si nationale care sunt foarte active in realizarea unor proiecte de cercetare ce presupun accesul la date statistice actualizate si analizarea unor informatii de prima mana, de multe ori, furnizate chiar de autoritatile publice competente din diverse state membre sau de catre institutiile europene specializate. CESI este o organizatie sindicala europeana care printre altele, are o reprezentare importanta in domeniul administratiei publice si a educatiei, in tari cum are fi Germania, Spania, Franta, Luxembourg, Austria, Italia, etc

MMFPSPV si institutiile relevante subordonate acestuia au capacitatea necesara de a pune la dispozitia acestor organizatii, tipul de date de care sunt interesate in situatia in care Romania face obiectul unor cercetari sau studii comparate.

Pe de alta parte, relatiile de parteneriat create, vor creste capacitatea MMFPSPV de a elabora documente de analiza si sinteza de calitate superioara, prin accesul la informatiile ce pot fi furnizate de aceste organizatii: studii si cercetari rezultate din implementarea unor proiecte, date statistice cu privire
la ocuparea tinerilor in diverse state membre ale Uniunii Europene, date cu privire la lucratorii migranti proveniti din Romania, tendinte privind ocuparea, noi metode de organizare a serviciului public de ocupare, date despre operatorii privati de formare profesionala, etc

Mai mult, unii reprezentanti ai partenerilor transnationali reprezinta agenti importanti de lobby si advocacy in sfera de interes a MMFPSPV din Romania. Majoritatea organizatiilor recomandate de CSN MERIDIAN pentru incheierea de parteneriate transnationale sunt implicate in activitati de advocacy, la nivel European si national, in ceea ce priveste politicile de incluziune sociala si de ocupare a tinerilor.

Reteaua de parteneriate transnationale ce va fi realizata de MMFPSPV, va permite Guvernului Romaniei sa-si canalizeze mai bine mesajele cu privire la acest domeniu si sa-si sustina mai bine interesele la nivel European prin stabilirea unor aliante cu organizatiile ce manifeste pozitii in acord cu interesele tarii noastre. 

Crearea unor oportunitati pentru realizarea unor schimburi de experienta/vizite de studiu, cu scopul de a imbunatati calitatea formarii profesionale a personalului din cadrul MMFPSPV si a institutiilor subordonate 

Parteneriatele transnationale vor amplifica relatiile internationale ale MMFPSPV si a institutiilor subordonate relevante, facilitand contactele directe, cu un minim de formalism birocratic si cu o eficienta maxima pentru viitoarele activitati de cooperare internationala.

Legaturile de parteneriat cu aceste organizatii vor crea oportunitati pentru realizarea unor schimburi de experienta si bune practici de care sa beneficieze personalul din cadrul ministerului sau al partenerilor sociali.

Calitatea formarii profesionale a personalului MMFPSPV ar putea sa fie mult imbunatatita prin valorificarea constructiva a acestor oportunitati create de relationarea directa cu unele dintre cele mai prestigioase organizatii de profil din Uniunea Europeana.

Finantarea schimburilor de experienta sau a unor vizite de studiu s-ar putea asigura prin intermediul unor proiecte care beneficiaza de sprijinul fondurilor europene, in conditiile in care, Comisia Europeana sprijina acest mod de abordare.

De asemenea, in perspectiva activitatilor publice sau de formare ce vor fi realizate de MMFPSPV si/sau institutiile subordonate acestuia, parteneriatele transnationale ar putea sa asigure o baza de date consistenta pentru identificarea celor mai experimentati si relevanti speakeri/lectorilor care sa fie invitati sa participe la aceste evenimente. 


Implicarea CSN MERIDIAN in proiect

Indicatorul principal al proiectului: Incheierea a cel putin 51 de parteneriate transnationale conform obiectivelor generale si specifice ale proiectului.

Contributia CSN MERIDIAN la atingerea indicatorului principal: incheierea a cel putin 17 parteneriate transnationale.

Activitatile care vor fi implementate in cadrul proiectului de catre consortiul care este coordonat de CSN MERIDIAN vor avea ca tema generala: "Cresterea capacitatii de insertie profesionala a tinerilor pe piata muncii, din perspectiva mecanismelor politice, administrativ-institutionale si de parteneriat social".

Activitatile din proiect care vor fi realizate de CSN Meridian, prin implicarea partenerilor transnationali:

  1. Realizarea a cel putin 17 parteneriate transnationale;
  2. Pregatirea si desfasurarea a sapte seminarii tematice care se vor desfasura in sapte regiuni de dezvoltare distincte din România;
  3. 3 sesiuni de schimburi de experienta la Bruxelles, in care vor fi implicati 45 de participanti din România (15 participanti/schimb de experienta - membri ai partenerilor sociali si reprezentanti ai institutiilor administrative relevante); 
  4. Pregatirea si desfasurarea unei conferinte nationale privind capacitatea de insertie profesionala a tinerilor.



 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design