Federatia Agro Propact a organizat la Tulcea, vineri, 14 iulie 2017, un atelier la care au participat reprezentanti ai Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale M.A.D.R si salariati din cadrul Oficiilor judetene pentru Studii Pedologice si Agrochimice O.S.P.A. Cu acest prilej, domnul Costel Ichim, Presedintele Federatiei Agro Propact, le-a prezentat participantilor actiunile si succesele obtinute de Federatie cu sprijinul CSN MERIDIAN si al MADR, in ceea ce priveste recunoasterea reala a statutului profesional al salariatilor OSPA, aceasta traducându-se intr-o salarizare corespunzatoare conform competentelor si utilitatii activitatii. Domnul Maricel Floricel Dima, Secretar de Stat in cadrul MADR, a transmis mesajul domnului Ministru, prin care s-au asigurat salariatii OSPA de sprijinul si recunoasterea ministerului. Domnul Dima a solicitat accelerarea activitatii pentru parcelarea pasunilor, precum si o mai mare implicare a OSPA in utilizarea fondurilor europene. Dumitru Fornea, reprezentantul CSN MERIDIAN in Comitetul Economic si Social European, a prezentat mesajul domnului Ion Popescu, presedintele confederatiei.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Vineri, 22 aprilie 2016, in jur de 1000 de lucratori din sistemul feroviar de Stat, au protestat între orele 10.00 – 13.00, in fața Ministerului Transporturilor, in cadrul unui miting sindical organizat de Alianta Nationala Sindicala Feroviara (ANSF). Actiunile de protest au fost sprijinite de Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN, Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, Federatia Nationala Sindicala din Infrastructura Feroviara si Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR.

Ceferistii si-au manifestat nemultumirea fata de urmatoarele aspecte: 

  • falimentarea sistemului feroviar,  
  • lipsa investitiilor, din ultimii ani, în infrastructura feroviara de stat,
  • lipsa achizitiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice si vagoane noi, 
  • tergiversarea aprobarii legii privind statutul personalului feroviar,
  • distrugerea identitatii meseriei de CFR-ist, 
  • lipsa de interes a guvernantilor si amanarea revizuirii legislatiei privind salarizarea, sistemul de pensii, asistenta sociala si juridica, specific sistemului de transport feroviar,
  • plata cu întarziere a salariatilor din Unitatile Feroviare de Stat, 
  • intarzierea adoptarii BVC-urilor Unitatilor Feroviare de Stat aferente anului 2016,
  • deteriorarea continua a conditiilor de munca, 
  • disponibilizari de personal,
  • politizarea functiilor de conducere din Unitatile Feroviare de Stat,  
  • lipsa de coordonare si eficienta la nivelul managementului companiilor feroviare de Stat.

Problemele cu care se confrunta Unitatile Feroviare de Stat au fost prezentate de urmatorii lideri de sindicat: dl. Maxim Rodrigo, dl. Petre Trifu, dl. Ion Draghia, dna. Ioana Bojan, dna. Denisa Popovici, dl. Ion Draghici, dl. Ovidiu Onita, dl. Ion Popovici, dl. Ionisor Cristian, dl. Ion Afrasinei, dl. Dinu Apetrei si dl. Sandu Gheorghe.

Acestia au tras un semnal de alarma cu privire la starea dezastruoasa in care se afla infrastructura feroviara datorita lipsei investitiilor, ceea ce conduce la un catalog de 176 de pagini de restrictii de circulatie pe calea ferata si la acumularea celor mai mari timpi de intarziere din Europa. A devenit o practica curenta ca Bugetele anuale de venituri si cheltuieli sa se aprobe cu foarte mare intarziere, fapt ce impiedica realizarea achizitiilor de material rulant nou sau a pieselor necesare repararii acestuia. Conditiile de viata si de munca ale ceferistilor se degradeaza pe zi ce trece, iar spatiile de odihna de la capatul de statie nu sunt adecvate.  

Pentru mai multe detalii cu privire la revendicarile lucratorilor ceferisti <click aici>

Mesajele de solidaritate sindicala din partea organizatiilor partenere si prietene au fost transmise de:

  • dl. Ion Popescu, Presedinte, Confederatia Sindicala Nationala MEREIDIAN  
  • dl. Ion Albu, Presedinte Executiv, Confederatia Sindocala Nationala MERIDIAN
  • dl.Ringo Damureanu, Presedinte, Uniunea Sindicatelor Functionarilor Publici si Personalului Contractual "Forta Legii" 
  • dl. Daniel Barbu, consilier, Sindicatul National al Politistilor si Vamesilor ”Pro Lex”
  • dl. Mircea Muresanu, Presedinte, Federatia Sindicatelor din Administratie Bucuresti-Romania
  • dl. Dumitru Fornea, Relatii Internationale, CSN MERIDIAN, reprezentantul CSN MERIDIAN in Comitetul Economic si Social European

Domnul Iosif Szentes, Directorul General al SNTFC “CFR Calatori” SA a venit in mijlocul protestatarilor in fata Ministerului Transporturilor, s-a adresat acestora si a acordat un interviu reprezentantilor mass media. A promis lucatorilor ceferisti ca salariatii din Ramura Comercial a SNTFC “CFR Calatori” SA, care intra in contact direct cu publicul, respectiv, sefii de tren, conductor tren, casierii, vor primi uniforme noi si de calitate pana la sfarsitul anului 2016. Mecanicilor de locomotiva si ai automotoarelor le-a promis imbunatatirea conditiilor de munca pe locomotive, automotoare si rame electrice, adica: scaune bune in posturile de conducere, repararea macaralelor geamurilor laterale, posturi de conducere luminate si etanse, trompete si 2 oglinzi retrovizoare pentru fiecare post de conducere, aparate de bord luminate. In situatia in care aceste probleme nu se remediaza pana la1 iunie 2016, mecanicii de locomotiva nu vor sa mai sa mai scoata trenurile din depou, deoarece
considera ca aceste revendicari reprezinta conditii minimale pentru efectuarea trasnportului feroviar in conditii de siguranta. De asemenea, dl. Szentes a mai promis ca se va incerca accesarea de fonduri europene pentru achizitia de automotoare si rame electrice noi pentru SNTFC “CFR Calatori” SA., precum si imbunatatirea conditiilor de odihna la cap de sectie. 
 

Pentru mai multe detalii cu privire la declaratiile de presa facute de dl. Szentes in contextual acestor manifestari de protest <click aici>.

Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN va continua sa sprijine si in perioada urmatoare actiunile
colegilor de la Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, prin implicarea in organizarea unor dezbateri publice in Parlamentul Romaniei si prin participarea la alte activitati de advocacy pentru imbunatatirea conditiilor de viata si de munca ale muncitorilor ceferisti.


Argumente in favoarea sistemului de transport feroviar

Transporturile feroviare au reprezentat motorul activitatilor economice in secolul 20. In anul 2016, nu avem niciun motiv sa consideram ca era acestui mod de transport a apus. La nivel global, european si national, in contextul dezbaterilor privind schimbarile climatice si dezvoltarea durabila, se vorbeste despre necesitatea promovarii unor moduri de transport cu emsii scazute de gaze cu efect de sera, pentru diminuarea impactului asupra mediului inconjurator si ameliorarea conditiilor de viata ale populatiei.

Romania era o tara care detinea una dintre cele mai intinse retele de cale ferata din Europa, insa la 26 de ani de la caderea comunismului, caile ferate sunt intr-o stare catastrofala, victime ale dezinteresului guvernantilor de toate culorile politice. Situatia actuala a transportului feroviar este departe de a fi compatibila pentru armonizarea acestuia cu sistemul de transport din Statele Membre ale Uniunii Europene. Avem o infrastructura slaba, incapabila sa suporte un transport eficient in ceea ce priveste viteza de transport si calitatea serviciilor. Politicile guvernamentale de pana acum nu au acordat atentia necesara acestui sector economic strategic, alocarea investitiilor, s-a realizat sporadic si total insuficient, prin exploatarea cailor de transport nu s-a obtinut randament economic satisfacator, iar calitatea serviciilor (in special respectarea programului orar) are mari lacune.

Cu toate acestea, companiile publice de transport feroviar asigura un serviciu de interes general, iar transportul feroviar de marfa si pasageri se califica a fi unul dintre cele mai sustenabile moduri de transport datorita urmatorilor indicatori:

  • Eficienta energetica – consumul de energie pe unitate de transport este de aproximativ 6 ori mai mic decat la transportul auto;
  • Utilizarea terenului – terenul ocupat de o cale ferata reprezinta numai 60% din terenul necesar pentru transportul rutier, cu aceeasi capacitate de transport;
  • Poluarea mediului – volumul poluantilor emanati in atmosfera pe unitatea de transport este de numai 1/10 fata de celelalte mijloace de transport;
  • Siguranta circulatiei - transportul feroviar este incontestabil mai sigur decat cel rutier. Numarul accidentelor soldate cu morti si raniti este cel mai mic dintre toate modurile de transport;
  • Coeziunea sociala – acoperirea nationala a retelei asigura posibilitatea deplasarii cetatenilor la tarife accesibile, dar si transportul marfurilor, ca materii prime pentru economie sau ca produse de consum pentru populatie;
  • Decongestionarea sistemului de transport – reducerea blocajelor in trafic conduce la obtinerea de avantaje economice, sociale si o mai buna protectie a mediului;

Mai mult, sistemul de transport feroviar contribuie la satisfacerea nevoilor de aparare ale tarii prin asigurarea rezervelor si capacitatilor necesare indeplinirii sarcinilor de mobilizare in caz de calamitati
sau razboi. In acest sens, Strategia de Securitate Nationala a Romaniei subliniaza ca sistemul de transport feroviar face parte din „infrastructura critica” a tarii.


 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design