Presedintele Federatiei Sindicatelor din Silvicultura SILVA, domnul Silviu Geana a avut la data de 9 mai 2018, o intalnire de lucru cu Presedintele Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN, domnul Ion Popescu, in cadrul careia conducerea confederatiei a fost informata cu privire la demersurile initiate de catre silvicultori pentru modificarea Legii nr. 46/2008 Codul Silvic.Domnul Presedinte Silviu Geana a prezentat continutul si obiectivele Memoriului care a fost transmis Premierului Romaniei, Ministrului Apelor si Padurilor si comisiei de specialitate din cadrul Parlamentului Romaniei. Prin acest document adresat factorilor de decizie in puterea carora sta modificarea Legii nr. 46 din 2008 Codul Silvic, se trage un semnal de alarma in vederea evitarii unui blocaj iminent al activitatii in sectorul silvic.*Ministrul Culturii si Identitatii Nationale, George Ivascu, a avut vineri, 4 mai 2018, o intalnire cu presedintele CSN Meridian, Ion Popescu, Leonard Paduret, presedintele Federatiei Cultura si Mass-Media FAIR MediaSind si Cristi Godinac, presedinte executiv al FAIR MediaSind.*Presedintele Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN, domnul Ion Popescu s-a intalnit la data de 2 mai 2018, cu Presedintele Sindicatului National al Politistilor si Vamesilor ”Pro Lex” pentru a discuta principalele probleme cu care se confrunta politistii locali din Romania.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Propunerile legislative privind statutul personalului feroviar, in cele doua forme (Legea 393 din 2016, respectiv Legea 407 din 2016) au fost dezbatute astazi, 6 septembrie 2016, in Comisia pentru Transporturi si Energie a Senatului ROMANIEI. Dezbaterile au avut ca obiectiv finalizarea raportului comun al acestei Comisii impreuna cu Comisia pentru Munca, Familie si Protectie Sociala a Senatului, privind cele doua propuneri legislative pentru Statutul Personalului Feroviar.

Pozitia delegatiei sindicale a fost prezentata de domnul Ion Popescu, Presedintele Confederatiei Sindicale Nationale Meridian. La dezbateri au participat senatorul Haralambie Vochitoiu si colegi ai dumnealui din comisia mai sus mentionata, dar si reprezentantii federatiilor sindicale feroviare reprezentative si semnatare a Contractului Colectiv de Munca: dl. Maxim Rodrigo, Alianta Nationala Sindicala Feroviara (ANSF); dl. Felix Radmilo, Alianta Federatiilor Tehnice Feroviare din Romania (AFTFR); dl. Viorel Istrate, Federatia Nationala Miscare Comercial (FNMC).

Initiatorul Legii 393 din 2016 este senatorul Vochitoiu, care a dat curs astfel solicitarilor presedintelui ANSF, formulate cu ocazia intalnirii dintre reprezentantii UNPR si reprezentantii CSN MERIDIAN din data de 16 martie 2016, de la sediul Confederatiei.

Domnul Vochitoiu a sesizat Senatul ROMANIEI in procedura de urgenta pentru adoptarea acestei legi, ceea ce ii confera un avantaj de timp in raport cu Legea 407 din 2016 care nu a fost propusa in aceeasi procedura.

Presedintele CSN MERIDIAN a subliniat ca in lipsa implementarii strategiilor privind dezvoltarea acestui mod de transport, este absolut necesara adoptarea Statutului Personalului Feroviar, care prevede reglementari speciale pentru o gestiune mai eficienta si mai justa a resurselor umane din sistemul de transport feroviar, dar si pentru persoanele care dupa o viata de munca la calea ferata trebuie sa aiba o pensie decenta pe masura contributiei fiecaruia.

In ceea ce priveste pensionarea lucratorilor feroviari (cu exceptia mecanicilor de locomotiva, mecanicilor ajutor si mecanicilor instructor), un argument invocate a fost perioada foarte mica de care acestia pot beneficia de pensie, daca ne raportam la faptul ca in Romania varsta de pensionare este de 65 de ani, iar speranta de viata este in jur de 71 de ani. In Franta sau in Spania de exemplu, lucratorii feroviari au posibilitatea sa iasa la pensie la 55 de ani, in conditiile in care speranta de viata este de 79 de ani.

Domnul Ion Popescu a spus in incheiere, ca instabilitatea generata de unii politiceni in ultimii 27 de ani (in special de duzinele de ministri care s-au perindat la Ministerul Transporturilor) a avut ca efect distrugerea celui mai important sector de activitate din Romania. In al 24-lea ceas, trebuie salvat ce se mai poate salva din infrastructura si patrimoniul CFR, redand in acelasi timp demnitatea lucratorilor feroviari, care odata erau considerati A Doua Armata a Tarii.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design