Luni, 20 noiembrie 2017, la sediul Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN, in prezenta presedintelui Ion POPESCU si a Secretarului General, Dumitru Fornea, s-a desfasurat o intalnire de lucru de 3 ore intre Ministrul Transporturilor, domnul Felix Stroe si reprezentantii FSTFR, ai Sindicatului pentru Unitatea Salariatilor CFR Calatori si ai Sindicatului Aeroportuar HENRI COANDA, organizatii sindicale afiliate la CSN MERIDIAN.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Liderii Sindicatului pentru Unitatea Salariatilor CFR Calatori (SUS CFR Calatori) s-au intalnit luni, 9 octombrie 2017 cu Ministrul Transporturilor pentru a-i prezenta propunerile privind mentinerea profitabilitatii sistemului de transport feroviar de calatori de stat și masurile necesare corectarii disfunctionalitatilor sistemice ce erodeaza încrederea pasagerilor care utilizeaza serviciile SNTFC CFR Calatori SA. 

La intalnirea de la sediul Ministerului Transporturilor, domnul Ion POPESCU - Presedintele CSN MERIDIAN, domnul Rodrigo Gabriel MAXIM - Presedintele SUS CFR Calatori, impreuna cu alti lideri ce reprezinta cei peste 3000 de membri ai SUS CFR Calatori, salariati ai SNTFC CFR Calatori SA, au inaintat si prezentat domnului Alexandru Razvan CUC – Ministrul Transporturilor o nota cu urmatoarele revendicari:

  1. Urgentarea obtinerii avizului favorabil al Guvernului Romaniei referitor la Proiectul de Lege al Statutului Personalului Feroviar care a ramas intelenit in Parlamentul Romaniei, tocmai din acest motiv, cu toate ca exista avizul favorabil al ministerului de resort. De peste un sfert de veac, Ministerul Transporturilor nu a reușit sa promoveze un nou statut al personalului feroviar, ajungandu-se la aberatia ca activitatile ceferiștilor din zilele noastre sa se bazeze pe normative de dinainte de 1989. Noul statut nu este un moft, el reprezinta o Strategie pentru rezolvarea problemelor privind resursele umane (salarizare, pensionare, etc) cu care se confrunta SNTFC CFR Calatori SA, dar si ceilalti operatori de transport feroviar; 
  2. Restituirea compensatiei necesare SNTFC CFR Calatori SA ce trebuie realizata la a doua rectificare bugetara din acest an, pentru a se repara eroarea facuta la prima rectificare bugetara din 2017, cand SNTFC CFR Calatori SA, din unitate feroviara profitabila, a fost trecuta nejustificat ca neprofitabila de Guvernul Romaniei. Astfel, se vor corecta aspectele ce afecteaza functionarea acestei societati de stat, atat in ceea ce priveste conditiile de munca ale mecanicilor de locomotiva și automotor, precum si in pregatirea corespunzatoare pentru iarna a locomotivelor, automotoarelor, ramelor electrice si vagoanelor, dar si in privinta acordarii claselor de salarizare negociate pentru o parte din personalul salariat (personalul TESA) al SNTFC CFR Calatori SA. Mai mult, se va putea investi pentru crearea conditiilor normale de odihna la capetele de sectie pentru personalul de tren si de locomotiva;
  3. Aducerea reparatorilor de locomotive inapoi ca salariati ai SNTFC CFR Calatori SA. Prin aceasta masura nu exista un impact financiar deoarece in Bugetul de Venituri si Cheltuieli al SNTFC CFR Calatori SA cheltuiala cu salarizarea nu se modifica, ci doar se muta de la rubrica Cheltuieli unde se afla fondul de salarii al filialei, la rubrica Fond de salarii, unde sunt toti salariatii CFR Calatori. Creste insa eficienta reparatiilor si a pregatirilor de iarna, trecand de la un sistem de reparatie ce se afla in prezent in insolventa la un sistem profitabil și functional in cadrul SNTFC CFR Calatori SA;
  4. Achizitia de material rulant motor nou pentru SNTFC CFR Calatori SA. Acest lucru este posibil, atat prin finantarea din fonduri europene, prin Autoritatea de Reforma Feroviara (dar dureaza cativa ani pana la efectuarea achizitiei), cat si printr-un imprumut de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare pentru achizitionarea a 12 rame electrice standard care sa fie utilizate inca din acest an pe sectia de remorcare București – Brașov, la mers cadentat cu Trenurile Zapezii și din anul 2018 pe sectia de remorcare București – Constanta, la mers cadentat cu Trenurile Soarelui. Aceasta investitie crește confortul dat de un material rulant nou si de o deplasare mult mai rapida cu trenul decat cu autoturismul;
  5. Angajarea a 300 de mecanici de locomotiva tineri absolventi ai cursului de mecanic de locomotiva si automotor la CENAFER pe un fond de salarii acordat suplimentar pentru formarea acestora care dureaza aproximativ doi ani de zile. Solicitarea vine in contextul in care majoritatea mecanicilor de locomotiva ai SNTFC CFR Calatori SA mai au circa doi ani pana la pensionare, perioada necesara formarii tinerilor mecanici de locomotiva ce vor asigura schimbul de generatii. 

Ministrul Transporturilor - domnul Alexandru Razvan CUC a tratat cu responsabilitate propunerile sindicalistilor, considerandu-le legitime și a promis ca acestea vor fi solutionate favorabil cu respectarea legilor in vigoare. Conducerea SNTFC CFR Calatori SA s-a angajat sa depuna toate eforturile pentru solutionarea revendicarilor SUS CFR Calatori.

Dupa intalnirea de la minister, liderii sindicali ai SUS CFR Calatori, impreuna cu conducerea MT, SNTFC CFR Calatori SA si a CSN MERIDIAN s-au deplasat la Depoul de Locomotive București Calatori unde erau asteptate rezultatele intalnirii de catre o sala plina cu mecanici de locomotiva, care au aratat ca situatia existenta la calea ferata este tensionata, ca nu se doreste sa se puna jar pe foc, dar este nevoie sa se traga un semnal de alarma pentru corectarea disfunctionalitatilor sesizate mai sus, iar in caz contrar, se va schimba macazul și iși vor apara drepturile prin mitinguri de protest.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design