SINDICATUL PENTRU UNITATEA SALARIATILOR CFR CALATORI trage un semnal de alarma cu privire la situatiile care pot aparea daca nu se prevad si daca nu se vireaza la timp alocarile bugetare care permit functionarea SNTFC CFR Calatori SA. Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN in parteneriat cu Federatia Agro Propact si cu Sindicatul National al Lucratorilor din Pedologie si Agrochimie a organizat, vineri, 24 noiembrie 2017, la Muzeul Judetean Arges din Pitesti, dezbaterea cu tema:Dezvoltarea economica, sociala si culturala a zonelor rurale din Romania, eveniment care s-a desfasurat in ajunul manifestarilor dedicate Marii Uniri, dar si in contextul activitatilor nationale ce au marcat Ziua internationala pentru eliminarea violentei impotriva femeilor.Dezbaterea de la Pitesti, a reunit aproximativ 150 de persoane din intreaga tara, reprezentanti sindicali din agricultura si din Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Durabile si din institutiile subordonate acestui minister. Evenimentul s-a bucurat de o acoperire mass – media importanta, majoritatea televiziunilor de la nivel national si local, au transmis cele mai relevante aspecte dezbatute pe parcursul acestei activitati.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Astazi, 20 noiembrie 2017, la sediul Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN, in prezenta presedintelui Ion POPESCU si a Secretarului General, Dumitru Fornea, s-a desfasurat o intalnire de lucru  de 3 ore intre Ministrul Transporturilor, domnul Felix Stroe si reprezentantii Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, ai Sindicatului pentru Unitatea Salariatilor CFR Calatori si ai Sindicatului  Aeroportuar „Henri Coanda”, organizatii sindicale afiliate la CSN MERIDIAN.

Principalele probleme abordate au fost urmatoarele:

  • demararea negocierilor colective in termenul prevazut in art. VII din OUG 82 din 16.11. 2017, respectiv realizarea efectiva a negocierii in perioada 20 noiembrie – 20 decembrie 2017 la unitatile feroviare de stat in vederea stabilirii salariilor lunare ale angajatilor, astfel incat acestia sa nu piarda nimic prin transferarea contributiilor de la angajator la angajat;
  • urgentarea demersurilor pentru obtinerea avizului favorabil al Guvernului Romaniei pentru Proiectul de LEGE privind Statutul personalului feroviar;
  • accelerarea procesului de achizitii a materialului rulant motor nou pentru CFR Calatori, prin utilizarea fondurilor europene, prin capitalizarea SNTFC CFR Calatori S.A. si prin imprumuturi facute de SNTFC Calatori S.A. destinate achizitiilor de material rulant nou, pentru inlocuirea locomotivelor, automotoarelor si a ramelor electrice cu varsta medie de peste 45 de ani;
  • identificarea solutiilor necesare pentru ca SNTFC Calatori S.A. sa nu termine anul 2017 pe pierderi din cauza ca la prima rectificare bugetara s-a micsorat nejustificat compensatia aprobata prin Hotarare de Guvern in aprilie 2017 pentru SNTFC CFR Calatori SA, respectiv cu 121 milioane lei;
  • repartizarea echilibrata si durabila a bugetelor de investitii pentru infrastructura de transport, in acord cu normele europene, asftfel incat bugetul dedicat infrastructurii feroviare sa fie mai mare sau cel putin egal cu cel destinat investitiilor in infrastructura rutiera;
  • demararea negocierilor colective in termenul prevazut la art. VII din OUG 82 din 16.11. 2017, respectiv realizarea efectiva a negocierii propriuzise in perioada 20 noiembrie – 20 decembrie 2017 pentru lucratorii Aeroportului „Henri Coanda”si stabilirea unei intalniri de lucru intre Ministrul Transporturilor si reprezentantii Sindicatului Aeroportuar „Henri Coanda”;
  • necesitatea stabilitatii atat la nivelul politicilor, cat si la nivelul echipei manageriale, pentru a se permite formarea unor strategii pe termen lung pentru imbunatatirea cadrului legal necesar pentru dezvoltarea proiectelor aeroportuare;
  • investitiile in infrastructura si facilitati sunt esentiale in contextul cresterii continue a activitatii aeroportuare (nr. pasageri si zboruri), atat pentru mentinerea unor standarde ridicate de siguranta si confort, dar si pentru faptul ca aeroportul este un obiectiv de interes national, iar prin OG 64/1999 a fost aprobat Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportului International „Henri Coanda” Bucuresti, care trebuie implementat pana in anul 2020.

Presedintele CSN MERIDIAN, domnul Ion Popescu, informat fiind de Presedintele FSTFR, domnul Rodrigo Maxim, a ridicat problema scaderii cu aproximativ 5 miliarde de lei a bugetului Ministerului Transporturilor alocat pentru anul 2018, de la 13,91 miliarde in 2017 la 9 miliarde de lei. Daca forma actuala a proiectului de buget pentru anul viitor nu se modifica, activitatea Ministerului Transporturilor va fi grav afectata, iar fondurile europene prevazute pentru modernizarea infrastructurii de transport si pentru achizitionarea de material rulant, nu vor putea fi accesate corespunzator alocarilor multianuale prevazute pentru tara noastra. Domnul Ion Popescu, a solicitat domnului ministru Stroe sa faca toate demersurile necesare pe langa Ministerul Finantelor Publice, pentru reintoarcerea acestor resurse bugetare la Ministerul Transporturilor.

La problemele ridicate de organizatiile sindicale, Ministrul Transporturilor, domnul Felix Stroe a raspuns:

„Am venit in acest minister ca sa pun o caramida, nu ca sa daram. Mi-am propus ca in perioada mandatului meu de Ministru al Transporturilor

  • sa redam prestigiul caii ferate prin adoptarea unui Statut modern al personalului feroviar, finalizarea unor tronsoane de infrastructura feroviara si achizitia de material rulant motor nou, prin utilizarea fondurilor europene;
  • sa destelenim proiectele de infrastructura rutiera pentru transportul de marfa si persoane;
  • sa asiguram dragarea corespunzatoare a Dunarii pentru realizarea navigatiei fluviale la standarde internationale;
  • sa avansam in modernizarea infrastructurii aeroportuare din Romania.”

Pentru solutionarea aspectelor semnalate de sindicatele reprezentate la intalnire Ministrul Transporturilor:

  • a asigurat ca se va implica personal in urgentarea demersurilor pentru obtinerea avizului favorabil al Guvernului Romaniei pentru Proiectul de Lege privind Statutul personalului feroviar si introducerea acestuia in Camera Deputatilor la Comisia de Munca, Comisia de Transporturi si Plenul Camerei Deputatilor pentru a se vota favorabil acest proiect legislativ esential pentru redarea prestigiului si a demnitatii lucratorilor feroviari;
  • a dispus demararea negocierilor colective in termenul prevazut la art. VII din OUG 82 din 16.11. 2017, respectiv realizarea efectiva a negocierii in perioada 20 noiembrie – 20 decembrie 2017 la unitatile feroviare de stat si la aeroporturi in vederea stabilirii salariilor lunare ale angajatilor astfel incat acestia sa nu piarda nimic prin transferarea contributiilor de la angajator la angajat;
  • se ocupa personal pentru a determina Autoritatea de Reforma Feroviara sa urgenteze efectuarea achizitiilor de material rulant motor nou pentru SNTFC CFR Calatori S.A. prin utilizarea fondurilor europene si prin capitalizarea SNTFC CFR Calatori S.A. pentru inlocuirea parcului de material rulant motor cu varsta medie de peste 45 de ani cu material rulant nou;
  • va angaja discutii cu organizatiile sindicale si cu Ministerul Finantelor Publice pentru identificarea solutiilor necesare pentru ca SNTFC Calatori S.A. sa nu termine anul 2017 pe pierderi, datorita faptului ca la prima rectificare bugetara s-a micsorat nejustificat  cu 121 milioane de lei compensatia aprobata pentru SNTFC CFR Calatori S.A prin HG, in aprilie 2017;
  • va promova in mediul politic ideea ca repartizarea bugetelor de investitii pentru infrastructura de transport trebuie sa fie in acord cu normele europene, respectiv ca repartizarea bugetelor sa se faca echilibrat intre infrastructura feroviara si infrastructura rutiera;
  • va efectua saptamana viitoare, la invitatia reprezentantior Sindicatului Aeroportuar „Henri Coanda”, o vizita de lucru la cel mai mare aeroport al tarii, pentru a constata la fata locului provocarile cotidiene ale lucratorilor care asigura operarea acestui aeroport international care a ajuns la un trafic de peste 10 milioane de pasageri in anul 2016;
  • va fi deschis abordarilor interinstitutionale si intradisciplinare pentru imbunatatirea calitatii guvernantei in domeniul transporturilor, pentru ca Romania sa aiba o infrastructura de transport competitiva care sa raspunda criteriilor europene de durabilitate, atat in plan economic si social, cat si in ceea ce priveste protectia mediului inconjurator.
 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design