Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN in parteneriat cu Comisia Consultativa pentru Mutatii Industriale din Comitetul Economic si Social European, Universitatea din Petrosani, Comisia Europeana, Guvernul Romaniei, Televiziunea Romana, Romania TV si Sindicatul MUNTELE, a organizat, joi, 13 septembrie 2018, la Petrosani, judetul Hunedoara, in Aula Universitatii din Petrosani, o Conferinta la nivel inalt cu tema: ”Regiunile carbonifere din Romania in tranzitia energetica”. Conferinta la nivel inalt de la Petrosani a reunit in mijlocul comunitatii miniere din Valea Jiului peste 300 de participanti din tara si din strainatate: salariati ai unitatilor miniere din cadrul Compexului Energetic Hunedoara (CEH), reprezentanti ai Comisiei Europene si ai Comitetului Economic si Social European, reprezentanti ai Guvernului Romaniei si ai autoritatilor locale, membri ai Parlamentului Romaniei, reprezentanti ai conducerii CEH, lideri sindicali din cadrul Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN, precum si personalitati marcante ale comunitatilor miniere din Europa. Prezenti la conferinta, Comisarul European pentru Politica Regionala - doamna Corina Cretu si Ministrul Fondurilor Europene - doamna Rovana Plumb au promis asistenta fianciara pentru sprijinirea unei tranzitii energetice juste in Valea Jiului.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN (CSN MERIDIAN) si Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) considera ca proiectul implementat de Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) cu asistenta Bancii Europeane de Investitii (BEI), in scopul achizitiei de material rulant, poate raspunde unor viitoare nevoi ale operatorilor de transport feroviar, insa nu are cum sa ajute in prezent la achizitia urgenta de material rulant pentru S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A” si nici pentru operatorii români privati de transport feroviar de calatori

 

ARF a organizat miercuri, 4 iulie 2018, o consultare trilaterala la care au participat reprezentantii ARF, reprezentantii federatiilor sindicale ce au in componenta lor majoritatea mecanicilor de locomotiva de calatori si de marfa (FSTFR si FMLR), precum si consultantii europeni AECOM contractati de Banca Europeana de Investitii in vederea implementarii Proiectului „Sprijin pentru Autoritatea de Reforma Feroviara la achizitia materialului rulant destinat transportul de pasageri”.

La consultarea organizata la initiativa domnului Gigi Gavrila, Presedintele ARF, au participat urmatoarele persoane:

  • Gigi Gavrila, Presedintele ARF
  • Rodrigo Gabriel Maxim, Presedintele FSTFR
  • Dumitru Fornea, Secretar General al CSN MERIDIAN
  • Iulica Mantescu, Presedintele FMLR
  • George Emmanoulopoulos, AECOM, Specialist in planificare si analiza de nevoi
  • Georg Musyl, Mobility Consultants, Specialist in probleme de interoperabilitate si material rulant
  • Tatjana Mirkovik, Mobility Consultants, Expert in transport
  • Klaus – Jurgen Uhl, Mobility Consultants, Consultant

Asa cum rezulta si din titlul proiectului mai sus mentionat, obiectivul acestui program implementat in colaborare cu experti selectati de BEI este de a sprijini nou infiintata Autoritate de Reforma Feroviara sa realizeze in perioada urmatoare achizitii de material rulant pentru a fi pus, in anumite conditii, la dispozitia operatorilor de transport feroviar de pasageri din România.

Sarcinile atribuite consultantilor in acest proiect sunt:

  1. Realizarea unui studiu de fezabilitate (pâna la sfârsitul anului 2019);
  2. Realizarea procedurilor de atribuire a Contractelor de Serviciu Public;
  3. Realizarea procedurilor de licitatie a materialului rulant (pâna in anul 2021 cu finalizare in 2023);
  4. Depunerea cererii de finantare din fonduri UE (daca nu se depaseste termenul prevazut pentru folosirea acestor bani europeni).  

ARF doreste ca prin acest proiect sa inoiasca parcul de material rulant pentru transportul de pasageri din tara noastra cu 100 de rame electrice noi (EMU), insa din pacate, termenele si conditiile legale care sunt impuse de procedurile birocratice nationale si europene, scot din joc nu numai pe principalul operator de transport feroviar de calatori din România - S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A., dar si pe ceilalti operatori privati din acest domeniu de activitate.

Asadar, in situatia in care se continua cu aceeasi abordare de pâna acum, putem spune ca rezultatele implementarii proiectului ar putea sa fie deosebit de favorabile numai operatorilor de transport feroviari din strainatate. 

In concluzie CSN MERIDIAN si FSTFR mai trage odata un semnal de alarma asupra crizei de la S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A., datorata in special lipsei automotoarelor, ramelor electrice, vagoanelor si locomotivelor, fara de care nu se poate asigura nevoile pietei de transport feroviar din România, cu un impact direct asupra calatorilor.

Achizitia a 100 de EMU in perioada 2021-2023 este tardiva pentru operatorii de transport feroviari de calatori români, motiv pentru care solicitam Guvernului României sa ia exemplul altor guverne europene care au reusit sa achizitioneze material rulant nou prin alte metode care le-au permis sa consolideze rolul transportului feroviar de calatori in asigurarea unei mobilitati durabile a cetatatenilor din aceste state membre UE.


Câteva date privind situatia parcului de material rulant al S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A.:

La sfârsitul lunii iunie 2018, parcul inventar de mijloace de tractiune apartinând CFR Calatori era compus din 1090 vehicule feroviare motoare si 2 vagoane WIT. (358 locomotive electrice; 238 locomotive Diesel electrice; 190 locomotive Diesel hidraulice, 120 automotoare Desiro; 133 automotoare serii 700, 900, 1000, 282, LVT, DUEWAG; 11 automotoare ADH11; 34 rame electrice Z 6100, 6300; 6 locomotive Diesel mecanice, 2 vagoane WIT)

 

La momentul actual vârsta parcului inventar de locomotive, automotoare si rame, se prezinta dupa cum urmeaza:

  • LE au vârsta medie de 37 de ani
  • LDE au vârsta medie de 43 de ani
  • LDH au vârsta medie de 41 de ani
  • LDM au vârsta medie de 67 de ani
  • AM700 au vârsta medie de 76 de ani
  • AM900 au vârsta medie de 86 de ani
  • AM1000 au vârsta medie de 74 de ani
  • LVT au vârsta medie de 60 de ani
  • ADH11 au vârsta medie de 44 de ani
  • DESIRO au vârsta medie de 13 de ani
  • DW au vârsta medie de 24 de ani
  • AM seria 282 au vârsta medie de 23 de ani
  • RE au vârsta medie de 49 de ani

Locomotivele S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A. sunt insuficiente si vechi, iar in ceee ce priveste situatia automotoarelor si a ramelor electrice situatia nu este mai buna. Compania are nevoie de 500 de automotoare si rame electrice, insa in prezent sunt in exploatare doar 200 de automotoare. Lipsesc 200 de rame electrice si 100 automotoare, iar cu privire la automotoare, doar o parte dintre acestea au o vârsta medie de 13 ani, respectiv AM Desiro care sunt in numar de 100 in exploatare. Precizam ca Ministrul Transporturilor a promis in Parlamentul României ca in luna septembrie 2018 vor fi achizitionate 100 de automotoare de tip Desiro pentru S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A.

In ceea ce priveste situatia vagoanelor, la data de 29 iunie 2018, in structura parcului inventar al S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A. se inregistra aceeasi insuficienta, respectiv este nevoie de cel putin 1300 de vagoane si exista doar 650 de vagoane in functiune la acest moment. Conducerea societatii a promis ca pentru urmatorii doi ani vor exista contracte de modernizari pentru 300 de vagoane din parcul inventar al S.N.T.F.C. “CFR Calatori S.A.

Parcul inventar inregistreaza un numar de 2283 de vagoane (2031 vagoane clasa si 252 vagoane speciale) in urmatoarea structura: 313 vagoane constructie noua (304 vagoane clasa si 9 vagoane speciale), 1175 vagoane modernizate/adaptate la infrastructura CFR (944 vagoane clasa si 231 vagoane speciale) si 795 vagoane modernizate (783 vagoane clasa si 132 vagoane speciale).

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design