Biroul Executiv al Uniunii Nationale a Sindicatelor TESA din Sanatate, reunit in Predeal, la data de 24 februarie 2019, a facut un apel ca sindicatele TESA din sanatate sa stranga randurile pentru ca vocea lor sa fie auzita si pentru ca nedreptatile din spitale sa inceteze. Presedintele Uniunii Nationale a Sindicatelor TESA din Sanatate, domnul Valentin Chifor l-a invitat pe Presedintele Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN, domnul Ion Popescu si pe Secretarul General al Confederatiei, domnul Dumitru Fornea sa prezinte in cadrul Biroului Executiv al acestei organizatii, principalele linii de actiune pentru solutionarea revendicarilor personalului tehnic, economic si socio-administrativ din spitalele. Secretarului General al CSN MERIDIAN i-au fost prezentate nemultumirile personalului nemedical din spitale si revendicarile acestora asa cum au fost ele formulate de U.N.S. TESA din Sanatate. Prevederile legislative aflate in vigoare, nedreptatesc grav personalul TESA, muncitorii din spitale si o parte din personalul auxiliar, aceste categorii fiind excluse atat de la acordarea sporurilor, cat si de la majorarea salariilor la nivelul anului 2022, cum se acorda deja pentru medici si asistenti medicali.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Confederatia Sindicala Nationala Meridian la data de 28.12.2006 a sesizat Curtea de Apel Bucuresti cu privire la nelegalitatea si neconstitutionalitatea OUG nr. 101/2006 emise de Guvernul Romaniei, privind trecerea in administrarea AVAS, a o serie de 41 de societati comerciale in care statul roman este actionar majoritar.

In acest sens, Confederatia Sindicala Nationala Meridian, prin cererea de chemare in judecata a Guvernului Romaniei a aratat ca :

  • Unitatile economice prevazute in anexa la ordonanta si care au fost transferate in portofoliul AVAS fac parte din ramuri economice pentru care Guvernul Romaniei a adoptat, prin Hotarari de Guvern, strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung, in care rol decident in responsabilitatile sociale pe care restructurarile economice le presupun il au fostul MEC si partenerii sociali, respectiv sindicatele.Aceste responsabilitati nu au fost transferate prin ordonanta la AVAS si nici nu ar fi posibil acest lucru intrucat AVAS are ca obiect de activitate privatizarea sau dupa caz lichidarea unitatilor economice.
  • Faptul ca nu a fost prezentat spre consultare si discutare in comisiile de dialog social continutul OUG 101/2006 asa cum este stabilit in HG nr. 314/2001 de infiintare si functionare a comisiilor de dialog social. Guvernul Romaniei avea obligatia de a face cunoscut partenerilor sociali intentia si continutul OUG 101/2006.
  • Nerespectarea si incalcarea dispozitiilor art. 115 al. 4  din Constitutia Romaniei cu privire la caracterul de Ordonanta de Urgenta a OUG 101/2006.

Tot prin aceeasi cerere de chemare in judecata a Guvernului Romaniei, Confederatia Sindicala Nationala Meridian a aratat ca singurul motiv care a condus la adoptarea  OUG 101/2006 in situatie de urgenta consta in stabilirea unei autoritati unice care sa exercite atributii de privatizare prin realizarea operatiunii de comasare a AVAS cu OPSPI, insa contrar celor afirmate in preambulul ordonantei nu se ajunge la reglementarea unei singure autoritati care sa exercite atributiile de privatizare.

Fata de motivele expuse, Curtea de Apel Bucuresti a constatat ca sunt indeplinite conditiile de trimitere spre solutionare la Curtea Constitutionala a Romaniei a exceptiei de neconstitutionalitate invocate de Confederatia  Sindicala Nationala Meridian in cererea de chemare in judecata.

Totodata, prin aceeasi incheiere de sedinta a Curtii de Apel, au fost respinse toate exceptiile invocate in intampinarea formulata de Guvernul Romaniei si AVAS.

Nemultumiti de decizia Curtii de Apel Bucuresti, reprezentantii AVAS au declarat recurs impotriva Incheierii de Sedinta a Curtii de Apel Bucuresti  prin care a fost dispusa sesizarea Curtii Constitutionale in vederea solutionarii exceptiei de neconstitutionalitate a OUG 101/2006, recurs care dealtfel a fost respins ca inadmisibil.

La 12.06.2007, in cadrul Comisiei pentru Politica Economica Reforma si Privatizare din Senatul Romaniei, s-au purtat discutii pe marginea efectelor  economice si sociale produse de OUG nr. 101/2006.

Avandu-se in vedere deciziile Curtii de Apel Bucuresti si Inaltei Curti de Casatie si Justitie precum si constatarile plenului, Comisia pentru Politica Economica Reforma si Privatizare din Senatul Romaniei a hotarat respingerea OUG nr. 101/2006.


Istoricul acestei actiuni initiate de CSN MERIDIAN


 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design