Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN in parteneriat cu Comisia Consultativa pentru Mutatii Industriale din Comitetul Economic si Social European, Universitatea din Petrosani, Comisia Europeana, Guvernul Romaniei, Televiziunea Romana, Romania TV si Sindicatul MUNTELE, a organizat, joi, 13 septembrie 2018, la Petrosani, judetul Hunedoara, in Aula Universitatii din Petrosani, o Conferinta la nivel inalt cu tema: ”Regiunile carbonifere din Romania in tranzitia energetica”. Conferinta la nivel inalt de la Petrosani a reunit in mijlocul comunitatii miniere din Valea Jiului peste 300 de participanti din tara si din strainatate: salariati ai unitatilor miniere din cadrul Compexului Energetic Hunedoara (CEH), reprezentanti ai Comisiei Europene si ai Comitetului Economic si Social European, reprezentanti ai Guvernului Romaniei si ai autoritatilor locale, membri ai Parlamentului Romaniei, reprezentanti ai conducerii CEH, lideri sindicali din cadrul Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN, precum si personalitati marcante ale comunitatilor miniere din Europa. Prezenti la conferinta, Comisarul European pentru Politica Regionala - doamna Corina Cretu si Ministrul Fondurilor Europene - doamna Rovana Plumb au promis asistenta fianciara pentru sprijinirea unei tranzitii energetice juste in Valea Jiului.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Confederatia Sindicala Nationala Meridian la data de 28.12.2006 a sesizat Curtea de Apel Bucuresti cu privire la nelegalitatea si neconstitutionalitatea OUG nr. 101/2006 emise de Guvernul Romaniei, privind trecerea in administrarea AVAS, a o serie de 41 de societati comerciale in care statul roman este actionar majoritar.

In acest sens, Confederatia Sindicala Nationala Meridian, prin cererea de chemare in judecata a Guvernului Romaniei a aratat ca :

  • Unitatile economice prevazute in anexa la ordonanta si care au fost transferate in portofoliul AVAS fac parte din ramuri economice pentru care Guvernul Romaniei a adoptat, prin Hotarari de Guvern, strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung, in care rol decident in responsabilitatile sociale pe care restructurarile economice le presupun il au fostul MEC si partenerii sociali, respectiv sindicatele.Aceste responsabilitati nu au fost transferate prin ordonanta la AVAS si nici nu ar fi posibil acest lucru intrucat AVAS are ca obiect de activitate privatizarea sau dupa caz lichidarea unitatilor economice.
  • Faptul ca nu a fost prezentat spre consultare si discutare in comisiile de dialog social continutul OUG 101/2006 asa cum este stabilit in HG nr. 314/2001 de infiintare si functionare a comisiilor de dialog social. Guvernul Romaniei avea obligatia de a face cunoscut partenerilor sociali intentia si continutul OUG 101/2006.
  • Nerespectarea si incalcarea dispozitiilor art. 115 al. 4  din Constitutia Romaniei cu privire la caracterul de Ordonanta de Urgenta a OUG 101/2006.

Tot prin aceeasi cerere de chemare in judecata a Guvernului Romaniei, Confederatia Sindicala Nationala Meridian a aratat ca singurul motiv care a condus la adoptarea  OUG 101/2006 in situatie de urgenta consta in stabilirea unei autoritati unice care sa exercite atributii de privatizare prin realizarea operatiunii de comasare a AVAS cu OPSPI, insa contrar celor afirmate in preambulul ordonantei nu se ajunge la reglementarea unei singure autoritati care sa exercite atributiile de privatizare.

Fata de motivele expuse, Curtea de Apel Bucuresti a constatat ca sunt indeplinite conditiile de trimitere spre solutionare la Curtea Constitutionala a Romaniei a exceptiei de neconstitutionalitate invocate de Confederatia  Sindicala Nationala Meridian in cererea de chemare in judecata.

Totodata, prin aceeasi incheiere de sedinta a Curtii de Apel, au fost respinse toate exceptiile invocate in intampinarea formulata de Guvernul Romaniei si AVAS.

Nemultumiti de decizia Curtii de Apel Bucuresti, reprezentantii AVAS au declarat recurs impotriva Incheierii de Sedinta a Curtii de Apel Bucuresti  prin care a fost dispusa sesizarea Curtii Constitutionale in vederea solutionarii exceptiei de neconstitutionalitate a OUG 101/2006, recurs care dealtfel a fost respins ca inadmisibil.

La 12.06.2007, in cadrul Comisiei pentru Politica Economica Reforma si Privatizare din Senatul Romaniei, s-au purtat discutii pe marginea efectelor  economice si sociale produse de OUG nr. 101/2006.

Avandu-se in vedere deciziile Curtii de Apel Bucuresti si Inaltei Curti de Casatie si Justitie precum si constatarile plenului, Comisia pentru Politica Economica Reforma si Privatizare din Senatul Romaniei a hotarat respingerea OUG nr. 101/2006.


Istoricul acestei actiuni initiate de CSN MERIDIAN


 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design