Sute de silvicultori din tara si din strainatate au participat la Manifestarile internationale ale Silvicultorilor. Eforie Nord, 14-15 septembrie 2017. Federatia Sindicatelor din Silvicultura SILVA a organizat in perioada 14-15 Septembrie 2017, la Eforie Nord, la care au participat peste 400 de silvicultori din tara si din strainatate. Activitatile au demarat, joi, 14 septembrie 2017, cu o ceremonie de deschidere, un Simpozion international cu tema: „Strategii si Politici Forestiere in tari europene”, precum si cu primele partide in cadrul Competitiei sportive internationale „Cupa Federatiei Silva”. Simpozionul a creat conditiile pentru a prezenta principalele realizari si preocupari ale ale lucratorilor din silvicultura. In cadrul dezbaterilor moderate de domnul Silviu Geana, Presedintele Federatiei Silva, au intervenit, directorul general al Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, silvicultori din tara si din strainatate (Republica Moldova, Turcia, Ucraina, Ungaria), reprezentanti ai Confederatiei Consilva, ai Federatiei pentru Apararea Padurilor, ai Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN si ai Societatii Progresul Silvic.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Un delegat al Confederatiei Sindicale Nationale Meridian, a participat in perioada 1-2 Decembrie 2008, la al V-lea Congres al Confederatiei Europene a Sindicatelor Independente, organizatie sindicala  la care este afiliata C S N MERIDIAN la nivel european.

Evenimentul s-a desfasurat la Bruxelles pe parcursul a doua zile in prezenta a aproximativ 200 de invitati si delegati ai organizatiilor membre. Principale puncte de pe agenda congresului au fost aprobarea afilierii EUROFEDOP la CESI si alegerea organelor de conducere ale confederatiei, precum si adoptarea de catre membrii delegati a unui numar de 15 motiuni pe teme de interes European.


Agenda congresului CESI, decembrie 2008

Luni 01.12.2008

  • Deschiderea lucrarilor Congresului

  • Discursul de primire (deschidere)

  • Prezenta delegatilor

  • Verificarea cvorumului

  • Adoptarea minutei Congresului

  • Alegerea presedintelui si a vicepresedintelui care a condus lucrarile Congresului

  • Adoptarea agendei

  • Versiunea revizuita a constitutiei (discutie pentru decizie)

Pauza si reuniunea Bordului CESI (consiliului de conducere)

  • Cuvantului presedintelui in functie al CESI

  • Cuvantul presedintelui EUROFEDOP

  • Verificarea cvorumului Congresului cu adaugarea delegatilor EUROFEDOP

  • Adoptarea agendei de catre delegatii EUROFEDOP (pentru decizie)

  • Adoptarea ordinii de zi revizuite a Congresului

  • Extinderea prezidiului Congresului

  • Raportul Consiliului Director

  • Raportul trezorierului

  • Raportul final al auditorilor (pentru informare)

  • Descarcarea de sarcina a Consiliului Director

  • Adoptarea procedurii de vot (pentru decizie)

  • Alegerea presedintelui

  • Alegerea secretarului general

  • Alegerea trezorierului

  • Determinarea numarului de vicepresedinti

  • Alegerea vicepresedintilor

  • Alegerea auditorilor si a celor trei adjuncti

  • Alegerea membrilor Comitetului de arbitraj si a celor trei adjuncti

Marti 02.12.2008

  • Continuarea lucrarilor

  • Motiuni inaintate de Consiliul de Conducere si de Consiliul Director

  • Decizii cu privire la liniile directoare ale bugetului pentru urmatorii 4 ani financiari

  • Determinarea cuantumului cotizatiilor

  • Motiuni inaintate de sindicatele membre

  • Cuvant de inchidere

Sfarsitul Congresului 1.00 pm


Motiuni  adoptate

Motiunea 1: Pace, libertate, prosperitate si solidaritate – promovarea integrarii europene

In calitatea sa de partener social european, CESI trebuie sa sprijine initiativele care-si propun sa evite blocarea procesului de integrare europeana in viitor si sa asigure procesul de unificare.

CESI trebuie sa aiba un rol important si sa devina o organizatie principala in concordant cu prevederile Tratatului de la Lisabona si mai mult, sa sprijine un proces de integrare europeana care sa serveascacare sa conduca la cresterea bunastarii lucratorilor.

Motive:

Procesul de unificare europeana a asigurat decenii de stabilitate, pace si prosperitate pentru membrii Comunitatii. Pacea, libertatea si prosperitatea sunt cerinte principale pentru diversele sisteme publice de sprijin social, pentru un “ stat al bunastarii “. Orice esec in procesul de unificare Europeana, alti pasi inapoi sau diferitele blocaje in procesul de integrare, pot sa puna in pericol bazele economice ale solidaritatii care se manifesta in statele UE in conditiile unei diversitati de sisteme sociale.

In calitatea sa de organizatie sindicala europeana, CESI se angajeaza sa actioneze cu responsabilitate pentru progresul procesului de integrare a altor state din Europa pentru a asigura pacea, libertatea si securitatea.

Motiunea 2: Dezvoltarea si mentinerea modelului de “stat al bunastarii” in Europa

CESI va sprijini dezvoltarea Modelului Social European si va apara nucleul acestui concept, in contextul diversitatii sistemelor sociale nationale. CESI in mandatul 2008-2012, va aduce in centrul atentiei publice, viitorul Europei Sociale.

Motive

Modelul Social European se compune din diferite modele sociale nationale, care ar putea fi in general clasificate astfel: modelul Nordic, modelul Anglo-Saxon si modelul Central si Sud European.

Acestea au trei principii in comun: demnitatea umana, libertatea si solidaritatea. Accentul pus pe libertate si solidaritate variaza de la stat la stat, dar conceptul de demnitate umana este absolut in toate statele UE si se aplica conform Cartei Europene a Drepturilor Fundamentale. In contextul fortelor exterioare determinate de globalizare, Modelul Social European nu numai ca trebuie salvat ci trebuie sa fie dezvoltat in continuare.

Modelul Social European va fi valabil pe termen lung numai cand solidaritatea in Europa va fi intarita, fara a se restrange libertatea individuala si fara a se inhiba puterea inovatoare.

Motiunea 3: Asigurarea viitorului pentru serviciile publice

CESI trebuie sa convinga Legislativul european, Consiliul si Parlamentul, ca in loc sa incurajeze alte privatizari, trebuie sa adopte o directiva cadru, care sa protejeze acele servicii considerate de interes general.

Motive:

Serviciile publice, serviciile de interes general, precum si in cazul particular al celor care sunt asigurate la nivel municipal, incep in mod vizibil sa fie sub presiune economica, in conditiile in care sunt expuse competitiei libere in cadrul unui proces continuu de liberalizare.

Absenta unei reglementari cadru la nivel european, a contribuit in ultimii ani, la o mai mare insecuritate din punct de vedere legal, pentru furnizorii de servicii publice. Lipsa securitatii legale a creat probleme suplimentare care au afectat cresterea eficientei economice a acestora. Deschiderea pietei pentru serviciile care erau de competenta statului, a avut ca rezultat multiplicarea privatizarilor asa zise “fictive” incepand cu anii `98, in urma carora, cetatatenii ca utilizatori sau consumatori, nu au beneficiat de pe urma acestui process asa cum li s-a promis.In general, preturile mai degraba au crescut decat au scazut.

Posibilitatea tuturor cetatenilor de a avea acces ne-discriminatoriu la anumite servicii de interes general, pare sa nu mai fie o certitudine.

Monopolurile de stat care au fost supuse controlului public, au fost prea repede si nejustificat inlocuite de oligopolurile private, care pot fi foarte greu controlate in mod efectiv, in ciuda reglementarilor ale statelor.

Influienta publica in zona serviciilor de interes general a fost diminuata gradual de jurisprudenta europeana si de suprematia exagerata a unor concepte privind competitia ca factor de realizare a Pietei Unice Europene. Doar legislatia orizontala europeana poate sa corecteze in mod benefic aceasta dezvoltare, care nu este in interesul cetatenilor, mai ales atunci cand aceasta submineaza autonomia administrative locala.

Motiunea 4: Respectarea responsabilitatii partenerilor sociali

CESI va trebui ca in calitatea sa de partener social European, sa pledeze pentru ca responsabilitatea partenerilor sociali sa fie protejata si observata de catre legislatia europeana, nu doar la nivel european, dar si in cadrul statelor nationale.

In termen concreti, acest lucru inseamna ca, negocierile colective incheiate in mod liber de partenerii sociali din statele membre, sa nu poata fi puse in discutie, nici de legea europeana a contractului si nici ca o consecinta a Jurisdictiei Europene.

Motive:

Din decembrie 2007, cateva decizii ale Curtii Europene de Justitie au avut ca rezultat o relativizare a importantei negocierilor colective, o relativizare periculoasa a drepturilor sindicatelor la greva, asa cum au fost in cazul Viking si Laval. Deasemenea, deciziile Rüffert si Luxemburg au potentialul de a incuraja dumping-ul social.

Uniunea Europeana trebuie mai degraba sa sustina intarirea intarirea drepturilor lucratorilor si nu slabirea acesto. Acest mod de actiune ar aduce increderea si acceptarea procesului de integrare europeana, care in mod sigur trebuie sa fie continuat.

Motiunea 5: Flexicuritatea nu trebuie sa afecteze lucratorii (angajatii).Costurile flexicuritatii nu trebuie sa cada in sarcina angajatilor

CESI va continua sa urmareasca cu mare atentie dezbaterea cu privire la flexicuritate si orice initiative posibile ale UE, pentru sprijinirea reformelor nationale ale pietelor muncii si in special, sa se asigure ca Parlamentul European nu va elabora recomandari care sa fie in detrimentul lucratorilor.

Motive:

Conceptul de flexicuritate, asa cum este promovat de Bruxelles, presupune conlucrarea unei mai mari flexibilitati pe piata muncii cu o mai mare securitate a lucratorilor care sunt in cautarea unui loc de munca.

Aceasta abordare, insa, poate conduce repede la un dezechilibru.

Drepturile la protectie ale lucratorilor, cum ar fi asigurarea unui loc de munca, asa cum este practicata in fiecare stat UE, poate sa inceteze sa existe deoarece promisiunea unui loc de munca mai bun si cu un grad de protectie mai mare pentru angajati, poate fi indeplinita cu dificultate si cu costuri ridicate in situatia intrarii in somaj. Modelul care s-a dezvoltat de-a lungul deceniilor in Danemarca inca nu poate fi transferat altor state membre.

Motiunea 6: Consolidarea co-determinarii lucratorilor in Europa

CESI va actiona pentru revizuirea directivei cu privire la Consiliul European de Intreprindere publicata in pachetul social al Comisiei, in special coborarea pragurilor care influienteaza exercitarea deplina a drepturilor lucratorilor. Deasememnea, aplicarea directive trebuie sa fie extinsa si la serviciile publice.

Motive:

Proiectul de directiva nu raspunde standardelor pe care organizatia germana dbb sau CESI le-a cerut de ani.

Cresterea activitatilor transfrontaliere a intreprinderilor precum si a agentiilor publice, de exemplu in sectorul transporturilor, al utilitatilor si al industriilor legate de colectarea, depozitarea si prelucrarea deseurilor, cere o consolidare a codeterminarii lucratorilor in Europa, in sensul obtinerii unei coeziuni sociale.

Motiunea 7: Promovarea egalitatii de sanse

CESI trebuie sa se asigure ca promovarea egalitatii de sanse intre femei si barbati face parte din preocuparea constanta a institutiilor europene. De exemplu, resursele provenite din Fondul Social European trebuie sa fie utilizate pentru a inlatura tendintele stereotipe in ceea ce priveste, in pregatirea profesionala si accesul pe piata muncii din perspective egalitatii de gen. Deasemenea, CESI trebuie sa lucreze pentru realizarea obiectivelor formulate in hotararea Parlamentului European referitoare la bugetarea sensibila pentru dimeniunea de gen.

 Motive:

Politicile privitoare la egalitatea de sanse intre femei si barbate, au avut in ultimii ani un efect pozitiv asupra rezultatelor obtinute de Uniunii Europene.

Europa este un motor pentru promovarea egalitatii de sanse dintre femei si barbati. Insa, aceasta abordare nu trebuie sa fie luata in considerare doar in continutul legislatiei europene, ci trebuie sa fie implementarea unor programe concrete.

Pregatirea profesionala si in special pregatirea continua, par sa fie elemente potrivite de sprijin. Bugetarea sensibila pentru dimensiunea de gen este indispensabila deoarece bugetelor familiale nu sunt neutre la efectele determinate dimensiunea de gen. Bugetarea sensibila pentru dimensiunea de gen trebuie sa aiba la baza analize si evaluari orientate catre o distributie echitabila a resurselor din acest punct de vedere.

Motiunea 8: Somajul tehnic si timpul la dispozitie trebuie sa fie considerat timp de munca

CESI va sustine amendarea in Parlamentul European a acordului la care s-a ajuns in Consiliu pe tema directivei privind timpul de lucru. Iar in situatia in care procedura legislativa a evoluat prea mult, sa se procedeze la o revizuire, astfel incat in viitor formele de somaj tehnic si timpul la dispozitie, sa fie considerate timp de munca. Prin respectarea acestei conditii, ar trebui incluse in prevederile de exceptare din art. 17 al directivei si forma de timp la dispozitiei specifica politiei.

Motive:

Daca somajul tehnic si timpul la dispozitia angajatorului, asa cum sunt prevazute in acordul de amendare a directivei cu privire la timpul de munca, va fi divizat in timp la dispozitia angajatorului si timp de inactivitate, aceasta noua subdivizare va avea consecinte negative pentru angajati. Aceste noi acorduri vor incuraja dumpingul social si vor influienta nivelul salariului, pe masura ce noile acorduri salariale vor face subiectul evaluarii asa numitului timp de inactivitate, care va avea ca rezultat faptul ca timpul la dispozitia angajatorului nu va fi judecat pe deplin ca fiind timp de munca si in consecinta, nu va fi remunerat corespunzator. Deasemenea, sunt si rezerve privind consecintele negative pentru functionarii publici, in cazul carora bonusul pentru orele suplimentare ar putea sa nu mai existe.

Prevederile privind anumite exceptii de la limitarea numarului maxim permis de ore de munca pe saptamana, sunt acceptate in directiva, inclusiv acolo unde timpul de munca impreuna cu timpul la dispozitia angajatorului excede timpul pe saptamana permis, lunaduse in considerare caracteristicile speciale ale unor activitati intreprinse. Aceasta situatie, este aplicabila de exemplu in cazul politiei, care este obisnuita cu desfasurarea unor forte pe anumite perioade de timp imprevizibile, care difera in raport cu alte activitati liberale.

Motiunea 9: Consolidarea securitatii in Europa

CESI va sustine dezvoltarea si extinderea structurilor, a institutiilor si a strategiilor privind securitatea europeana. Cooperarea si schimbul de informatii intre fortele de politie trebuie sa fie organizata la nivel european si cu utilizarea tuturor instrumentelor permise de lege.

Cooperarea crescuta, asa cum este promovata in Tratatul de la Lisabona, este indispensabila pentru lupta impotriva amenintarii teroriste si a crimei organizate.

Acest lucru se aplica si in cazul protectiei si managementul situatiilor de criza, a imigratiei ilegale si lupta impotriva rasismului si a xenofobiei.

Motiunea 10: Armonizarea legislatiei fiscale europene

CESI va sprijini armonizarea si simplificarea legislatiei fiscale din Europa.

Motive:

Justitia sociala reprezinta fundatia oricarui stat bazat pe domnia legii. Totusi, justitia sociala poate sa fie efectiva, numai daca este asigurata prin intermediul unor reglementari care presupune colectarea resurselor financiare dar si disciplinarea contribuabililor.

Pe masura ce Europa devine mai puternica si in conditiile in care globalizarea economiei mondiale incurajeaza dumpingul in taxare, rezulta mai clar rolul sistemului fiscal in realizarea justitiei sociale.

Acest fenomen capata o si mai mare amploare in conditiile unei integrari europene continue dar si a competitivitatii la nivel global. Companiile sunt mobile, dar angajatii si legaturile lor sociale sunt mai putin mobili decat acestea. Acest lucru semnifica faptul ca povara fiscala in Europa se transfera din ce in ce mai mult catre “factorul munca”, fapt ce conduce la crearea unei societati pe doua nivele in care pacea sociala este amenintata. Structura legislatiei privind taxarea in UE trebuie sa fie armonizata astfel incat liberul comert cu bunuri, servicii si capitaluri sa se dezvolte fara sa fie distorsionata de pozitiile dominante.

Motiunea 11: Perspective europene pentru viitorul unor politici privind tineretul

CESI va milita pentru:

  • elaborarea unei politici integrate privind copiii si tinerii in sensul de a focaliza in Europa atentia principala asupra acestora;
  • elaborarea in mod periodic a unui raport privind tineretul european;
  • dezvoltarea Metodei Deschise de coordonare in aria politicilor privind tineretul;
  • extinderea instrumentelor de finantare “Tineretul in Actiune” si a Fondului Social European;
  • o utilizare mai buna a retelelor europene pentru schimb de experienta cu bune practici dovedite;
  • trecerea competentelor din zona politicilor privind copiii de la departamentele de justitie, catre sectorul tineretului si implicarea acestui sector in toate deciziile politice relevante pentru copii si tineri;

Motive:

In ciuda cresterii activitatilor Uniunii Europene pentru copii si tineri, inca nu exista o politica europeana pentru tineret. Este responsabilitatea statelor membre si a Uniunii Europene sa dea o forma conditiilor de viata pentru tineri in Europa, cu o concentrare speciala pe obiectivul de a incuraja participarea copiilor si tinerilor. Acest lucru necesita un concept integrat pentru politicile europene in acest domeniu care trebuie sa vizeze: bunastarea copiilor, integrarea sociala a tinerilor, pregatire profesionala si educatie, ocupare si integrare in munca, cetatenie si implicarea tinerilor in procesele sociale si politice.

Motiunea 12: Consolidarea schimburilor de experienta la nivel european in sectorul serviciilor publice

CESI va sustine formatorii, aplicantii si ofiterii de cariera sa poata lua parte in timpul fazei de pregatire practica, la schimburi de experienta cu persoane in pozitii comparabile din alte state europene.

Motive:

Cresterea continua a Uniunii Europene si a numarului de hotarari si proceduri judecatoresti care incep sa fie uniforme in Europa. Se intentioneaza sa se acorde acestor persoane oportunitati de a cunoaste anumite aspecte din sectorul serviciilor si al administratiei din alte tari pe perioada pregatirii.

Motiunea 13: Extinderea activitatii CESI in domeniul politicilor privind tineretul

CESI va sustine ca organizatiile sindicale afiliate sa-si construiasca propriile organizatii de tineret astfel incat activitatile CESI privind tineretul sa fie reactivate.

CESI ar putea cel putin sa stabileasca un comitet profesional pe tema politicilor privind tineretul.

Motive:

Activitatile tineretului CESI au ramas in urma pentru un timp. Pentru a relua aceasta activitate este necesara o larga implicare a organizatiilor de tineret ale sindicatelor afiliate la CESI. Daca acest lucru nu va fi posibil, membrii tineri ai CESI vor trebui sa aiba propriul lor comitet profesional, astfel incat ei, deasemenea sa-si poata exprima in CESI propriile preocupari reprezentative varstei. Politicile UE de asemenea au o mare influenta asupra conditiilor de viata si de munca ale tinerilor.

Motiunea 14: Extinderea relatiilor cu toate partidele democratice din Parlamentul European.

CESI va intensifica contactele sale cu grupurile democratice din Parlamentul European, astfel incat, sa se imbunatateasca posibilitatile ca sindicatele independente sa influenteze legislatia Uniunii Europene.

Motive:

In calitatea sa de partener social cunoscut la nivel european, CESI, a avut o activitate extraordinara in domeniul sindicalismului si va trebui sa se asigure ca va avea sprijin si pe viitor de la Parlamentarii Europeni care au cooperat cu confederatia.

Motiunea 15: Sustinerea Politiei de frontiera de la frontierele externe ale Uniunii Europene

CESI va actiona pentru ca, conditiile de munca grele ale lucratorilor vamali de la frontierele Europei sa fie reglementate cu responsabilitate sociala in eventualitatea unei noi extinderi (dezirabile din punct de vedere politic).

Urmatoarele ar putea fi considerate standarde minime:

  • asigurarea bazelor legale pentru relatiile de munca;
  • protectie sociala si garantarea unui loc de munca in eventualitatea desfiintarii unor posturi;
  • salarii rezonabile si juste;
  • protectia angajatilor prin lege;
  • cel mai bun posibil echipament tehnic si standarde inalte de pregatire profesionala si educatie a politiei de frontiera.

Motive:

Imigratia ilegala in statele membre ale UE a fost subiect de dezbatere publica pentru multi ani. Din punct de vedere politic, s-a agreat faptul ca o forta europeana de politie de frontiera este necesara, dar fara sa se priveasca si la conditiile personalului care lucreaza in aceasta activitate. Acest fapt va pune la incercare rezistenta sindicatelor si a asociatiilor profesionale care militeaza pentru drepturile angajatilor.

Atata timp cat conditiile nu sunt clarificate in ceea ce priveste politia europeana de frontiera, aceste aspecte raman a fi luate in considerare in cadrul mecanismelor de cooperare existente la nivelul statelor membre si la nivelul fortelor de politie.

Fara asigurarea unor standarde minime pentru angajati, este greu de imaginat orice extindere a capacitatilor privind personalul prin intermediul competentelor cheie de coordonare, informare si comunicare pe care FRONTEX le asigura.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design