Sute de silvicultori din tara si din strainatate au participat la Manifestarile internationale ale Silvicultorilor. Eforie Nord, 14-15 septembrie 2017. Federatia Sindicatelor din Silvicultura SILVA a organizat in perioada 14-15 Septembrie 2017, la Eforie Nord, la care au participat peste 400 de silvicultori din tara si din strainatate. Activitatile au demarat, joi, 14 septembrie 2017, cu o ceremonie de deschidere, un Simpozion international cu tema: „Strategii si Politici Forestiere in tari europene”, precum si cu primele partide in cadrul Competitiei sportive internationale „Cupa Federatiei Silva”. Simpozionul a creat conditiile pentru a prezenta principalele realizari si preocupari ale ale lucratorilor din silvicultura. In cadrul dezbaterilor moderate de domnul Silviu Geana, Presedintele Federatiei Silva, au intervenit, directorul general al Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, silvicultori din tara si din strainatate (Republica Moldova, Turcia, Ucraina, Ungaria), reprezentanti ai Confederatiei Consilva, ai Federatiei pentru Apararea Padurilor, ai Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN si ai Societatii Progresul Silvic.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

SCRISOAREA DESCHISA A CSN MERIDIAN

CATRE,

PRESEDINTIA ROMANIEI, Excelentei Sale Domnului Presedinte TRAIAN BASESCU,

SENATUL ROMANIEI, Domnului Presedinte MIRCEA GEOANA,

CAMERA DEPUTATILOR, Doamnei Presedinte ROBERTA ANASTASE,

GUVERNUL ROMANIEI, Domnului Prim Ministru EMIL BOC,

MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII, Domnului Ministru RADU BERCEANU

Consecventa principiului “Solutii prin dialog social si negocieri“, Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN a atentionat Guvernul Romaniei printr-o serie de documente de opinie si pozitii, asupra problemelor majore cu care s-au confruntat sau se confrunta sectoare esentiale ale economiei romanesti.

Organizatiile sindicale nationale nu pot ramane indiferente la declinul sau chiar distrugerea unor sectoare de activitate care vizeaza locul de munca a sute de mii de salariati. Dezastrele economice si sociale sunt generate in general, de lipsa unor strategii sectoriale coerente, sau in cazul in care acestea exista, de implementarea defectuoasa a acestora.

Atunci cand concluziile rezultate in urma dialogului social purtat de guvern cu partenerii sociali se mentin la mare distanta de actul de decizie al factorilor politici si ai executivului, iar rezultatul deciziilor conduce la dezechilibre economice si sociale majore, sindicatele sunt obligate sa procedeze la declansarea formelor de protest.

Mitingul de protest organizat de sindicatele din transporturile feroviare in data de 29.04.2009, este consecinta unei astfel de stari de lucruri.

Desi documentele politice si programatice nationale, inclusiv Strategia de Securitate Nationala a Romaniei, considera transporturile feroviare, ca facand parte din “infrastructura critica “ a tarii  si , desii Uniunea Europeana si-a stabilit un set de prioritati in acest domeniu la care sa se racordeze toate statele membre, realitatile romanesti tradeaza un alt fel de comportament si atitudine.

Indicatori care evidentiaza importanta transportului feroviar si avantajele de necontestat ale acestui mod de transport: eficienta energetica, utilizarea terenului si mediul inconjurator, siguranta circulatiei, componenta sociala majora si nu in ultimul rand, satisfacerea nevoilor de aparare a tarii, isi reduc substantial valorile prin deciziile de reducere a capacitatilor si retelelor de transport feroviar si de trimitere in somaj a zeci de mii de lucratori.

Sistemul de transport feroviar nu poate fi comparat cu un autoturism de lux ce poate fi schimbat peste noapte cu plata in leasing si nici lucratorul feroviar nu poate fi recalificat cu aceeasi viteza cu care un ministru trece de la un minister la altul.

Sistemul de transport feroviar si lucratorii sai, constituie rezultatul unui efort national si o vococatie specifica pentru acest tip de activitate si nu poate fi afectat de decizii pompieristice, conjuncturale sau incompetenta.

Confederatia Sindicala Nationala Meridian face un “ APEL “ catre toti factorii decidenti ai clasei politice si Guvernul Romaniei, sa considere mitingul de protest al lucratorilor din transporturi feroviare, ca fiind un act de asumare a responsabilitatilor economice si sociale al organizatiilor sindicale fata de acest sector si sa procedeze la realizarea unui dialog social real, capabil sa identifice si sa promoveze prioritati efective si realizabile in acest domeniu.


Petitia adresata Guvernului Romaniei de Alianta Nationala Sindicala Feroviara si Federatia Mecanicilor de Locomotiva din Romania

Guvernul Romaniei

Domnului Prim Ministru Emil Boc

Domnule Prim Ministru,

Alianta Nationala Sindicala Feroviara si Federatia a Mecanicilor de Locomotiva din Romania organizatii ce reprezinta interesele a peste 70000 de membri, salariati în societatile de  transport feroviar vă înaintează prezenta:

PETITIE

pentru evitarea declansarii unor serioase conflicte sociale în sistemul de transport feroviar romanesc, solicitam:

1. Renuntarea totala la concedierile de personal la societatile de transport feroviar.

Lucratorii feroviari au fos decimati pe parcursul „reformelor” la care a fost supusa calea ferata in ultimul deceniu, in sistem rămanand mai putin de o treime din salariati. Daca SNCFR-ul anilor '90 avea in structură 220 000 de angajati, astazi numarul acestora atinge cu greu cifra de 70 000, in conditiile in care aportul de tehnologie in sistemul feroviar este neglijabil. Concedierile de personal care au stat la baza „reformelor” anterioare nu au dus la reabilitarea sistemului, fapt pentru care nu le mai putem accepta. Este nevoie de solutii realiste care sa rezolve problematica serioasa si complexa a retelei feroviare, pe care le vom arata in continuare, si nu paleative de genul disponibilizarilor de personal.

2. Solicitam interventia urgenta a Statului Roman in vederea opririi declinului tehnic alarmant al sistemului feroviar din Romania.

Asfel, cu toate ca in majoritatea tarilor Uniunii Europene dezvoltarea acestui mod de transport ecologic si sigur este puternic sprijinita financiar de stat, promovandu-se o politica de descongestionare a retelelor de transport rutier prin stimularea trecerii fluxurilor de marfa si calatori catre transportul feroviar, in Romania calea ferată supravietuieste cu greu de pe o zi pe alta, cufundata in datorii uriase acumulate pe parcursul timpului, fara a se intrevedea nici o speranta in directia lichidarii acestora. 

De altfel, politica Uniunii Europene este orientata clar spre promovarea transpostului feroviar specificand foarte clar ca investitiile in retelele de transport pan-european (TEN-T) trebuie directionate in proportie de minim 55% catre proiectele feroviare si nu mai mult de 25% catre transportul rutier.

Romania, insa, se situeaza la polul opus al acestei orientări, investitiile in infrastructura rutiera fiind de 5 ori mai mari decat in cea feroviara. In aceste conditii, evident, costurile operatorilor de transport feroviar legate de utilizarea infrastructurii vor fi mai mari cu aceeasi proportie fata de concurenta auto. Se creaza astfel o discriminare inadmisibila, promovata de statul roman impotriva propriei retele de cale ferata, cu  un impact dezastruos asupra operatorilor de transport feroviar de marfa si de calatori care inregistreaza o diminuare continua a cererii de servicii in favoarea celorlalte moduri de transport. Romania inregistreaza cele mai ridicate tarife de utilizare a infrastructurii feroviare din Europa. 

Subfinantarea succesiva, an de an, a activitatii de mentenanta a condus la degradarea continua a elementelor componente ale sistemului feroviar roman, distribuite geografic de-a lungul a 20385 km linii si in circa 992 statii de cale ferata.

Reactia logica a oricarui guvern pe timp de criza este demararea de investitii in infrastructura, fapt pentru care consideram ca 2009 este anul propice pentru readucerea infrastructurii feroviare in parametri tehnici moderni corespunzatori dezideratului de integrare in retelele de transport europene.

In acest sens, este absolut necesar sa se asigure in intregime, de la bugetul de stat, atat fondurile necesare reabilitarii infrastructurii feroviare, cat si fondurile necesare intretinerii curente a acesteia, astfel incat gestionarul infrastructurii sa nu mai inregistreze pierderi si totodata sa scada presiunea pe tariful de utilizare a infrastructurii perceput operatorilor feroviari.

3. Reducerea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare.

Tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare trebuie reduse la un nivel echivalent cu tarifele percepute de statul roman operatorilor de transport rutier, pentru a institui o competitie corecta si echitabila. Totodata, transporturile  RO-LA (camioane transportate in vagoane speciale) ar trebui scutite de la plata tarifului de utilizare a infrastructurii, avand in vedere influentele benefice ale acesui mod de operare asupre reducerii poluării si degradarii mediului inconjurator.

In acelasi context, insistam pentru eliminarea taxei absurde percepute sub forma accizei la combustibilul pentru motor pentru transporturile feroviare de calatori, marfa si pentru locomotivele si utilajele folosite la revizia si intretinerea infrastructurii feroviare. Această taxa este destinata intretinerii infrastructurii rutiere, fiind de fapt o subventionare mascata a transportului auto prin taxe percepute operatorilor de transport feroviari.

4. Compensarea diferentei reale dintre costurile de operare si tarifele sociale impuse la transportul de calatori;

Toate tarile europene civilizate practica tarife scazute la transportul public feroviar de calatori, oferind opulatiei un transport ieftin si de calitate, prin compensarea diferentei dintre costurile de operare si tarifele sociale impuse de stat. Ponderea acestor compensatii in totalul veniturilor operatorilor feroviari de stat din tarile Uniunii Europene se situeaza la o valoare medie de 40%. In Romania, pe langa faptul ca aceasta compensatie nu reuseste sa se apropie de valoarea diferentei de cost, fiind redusa sistematic de la an la an, efectul acesteia este anulat in totalitate de valorea foarte mare a tarifului de utilizare a infrastructurii.

5. Gasirea de urgenta a unei solutii de stergere a datoriilor gestionarului infrastructurii feroviare (Compania Nationala CFR SA)

In acest fel, compania ar putea deveni eligibila pentru atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Mentionam ca, la ora actuala, multe state membre ale Uniunii Europene reabiliteaza sistemul feroviar cu bani europeni. In caz contrar, Romania va pierde miliarde de euro alocate la ora actuala in acest scop.

6. Achizitionarea energiei electrice de catre operatorii feroviari direct de la furnizori:

Prin abilitarea operatorilor feroviari de a achizitiona energia electrica direct de la furnizori s-ar oferi un sprijin in functionarea acestora pe piata de transport libera, eliminandu-se astfel costurile impuse de intermediari, care pot dubla pretul final al energiei electrice. Eventualele litigii pe care intermediarii le au cu furnizorii de energie electrica produc efecte nedorite si asupra operatorilor feroviari.

7. Asigurarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru investitiile in achizitionarea si modernizarea materialului rulant la operatorii feroviari de stat.

Masura este necesara in vederea asigurarii competitivitatii transportului feroviar romanesc prin asigurarea resurselor financiare necesare atat societatii de transport de calatori SNTFC “CFR Calatori” SA, cat si transportului de marfa SNTFM “CFR Marfa” SA, pentru a putea moderniza si repara locomotivele si vagoanele cu durata de viata expirata si scadente la revizii (RR, RG, RK), precum si pentru a asigura dotarea cu material rulant modern, în contextul liberalizării iminente a accesului pe infrastructura feroviara. 

Este de asemenea necesara si promovarea transporturilor intermodale printr-un sistem de ajutoare de stat pentru dezvoltarea acestor transporturi (subventii pentru transporturi intermodale, inclusiv pentru transportul RO-LA si Ferry-Boat, ajutoare pentru dezvoltarea de elemente de infrastructura,  pentru achizitii de echipamente, mijloace de transport, etc).

---------------------------------------------------------------------------------

Sperand ca vom gasi in dumneavostra un important sprijin in efortul nostru de a se gasi solutii de sustinere financiara a sistemului feroviar din Romania, de modernizare, reabilitare si readucere neintarziata in parametrii tehnici stabiliti, va amintim ca orice zi de intarziere condamna România la izolare din punct de vedere economic si la redirectionarea rutelor comerciale de transport catre alte state.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design