Sute de silvicultori din tara si din strainatate au participat la Manifestarile internationale ale Silvicultorilor. Eforie Nord, 14-15 septembrie 2017. Federatia Sindicatelor din Silvicultura SILVA a organizat in perioada 14-15 Septembrie 2017, la Eforie Nord, la care au participat peste 400 de silvicultori din tara si din strainatate. Activitatile au demarat, joi, 14 septembrie 2017, cu o ceremonie de deschidere, un Simpozion international cu tema: „Strategii si Politici Forestiere in tari europene”, precum si cu primele partide in cadrul Competitiei sportive internationale „Cupa Federatiei Silva”. Simpozionul a creat conditiile pentru a prezenta principalele realizari si preocupari ale ale lucratorilor din silvicultura. In cadrul dezbaterilor moderate de domnul Silviu Geana, Presedintele Federatiei Silva, au intervenit, directorul general al Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, silvicultori din tara si din strainatate (Republica Moldova, Turcia, Ucraina, Ungaria), reprezentanti ai Confederatiei Consilva, ai Federatiei pentru Apararea Padurilor, ai Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN si ai Societatii Progresul Silvic.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

COMUNICAT FNS JUSTITIA, Luni 27 iulie 2009

Astazi 27.07.2009, Federatia Nationala Sindicala JUSTITIA, ce reprezinta personalul auxiliar de specialitate si conex din cadrul instantelor judecatoresti si parchetelor de pe langa acestea, a pichetat sediul Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, actiune la care au participat membri de sindicat din cadrul instantelor din Bucuresti, a judecatoriilor arondate, precum si personal auxiliar din cadrul instantelor din teritoriu.

Prin aceasta manifestare, s-a dorit sa fie tras un semnal de alarma asupra gravelor probleme cu care se confrunta in prezent sistemul de justitie, generate de factori precum subfinantarea sistemului, lipsa normarii muncii, blocarea posturilor vacante, neplata orelor suplimentare, lipsa acuta de personal si un volum tot mai crescut de activitate in cadrul instantelor.

Cu prilejul acestui protest, sindicalistii au avut o intalnire cu conducerea ministerului reprezentata de dl. Secretar de stat Gabriel TANASESCU, prilej cu care, a fost inaintat un memoriu domnului Ministru al Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, Catalin Marian Predoiu, cu privire la conditiile financiare si de munca cu care acestia se confrunta, precum si nereguli care afecteaza functionalitatea sistemului judiciar in intregul lui.                              

Reprezentantii FNS Justitia au atras atentia asupra nerespectarii angajamentelor asumate de domnul Ministru Catalin Marian Predoiu cat si de dl. Ministru Gheorghe Pogea la intalnirea din data de 18.05.2009 cu reprezentantii organizatiilor sindicale din sistemul de justitie, prilej cu care, acestia, au afirmat ca exista posibilitati financiare  prin care, sa se poata achita retroactiv orele suplimentare efectuate incepand de la 01.11.2008, pana in prezent, dar si in continuare.

S-au purtat discutii cu privire la trecerea taxelor judiciare ca surse de finantare la dispozitia Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti.

Totodata, sindicalistii au atras atentia asupra nerezolvarii problemei deblocarii posturilor vacante din sistem.

Discutiile purtate cu conducerea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti nu au condus la gasirea unor solutii concrete, ceea ce determina membrii de sindicat sa-si continue sustinerea revendicarilor prin toate formele legale de protest pana la greva.

Conform calendarului de actiuni stabilit, Federatia Nationala Sindicala JUSTITIA va picheta maine 28.07.2009, intre orele 10:00 si 12:00, Ministerul Finantelor Publice, unde sindicalistii vor depune un memoriu la cabinetul dlui ministru Gheorghe POGEA.

 

Biroul de presa al FNS Justitia 


Memoriul adresat de FNS JUSTITIA domnului MINISTRU MARIAN CATALIN PREDOIU inregistrat sub nr. 86.566/27.07.2009/Cabinet/MINISTRUL JUSTITIEI SI LIBERTATILOR CETATENESTI

Stimate Domnule Ministru,

Federatia Nationala Sindicala Justitia (FNS Justitia) in calitatea sa de partener social, consecventa principiului sau de implicare activa si constanta in dezbaterea pe calea dialogului social, impreuna cu institutiile statului la nivel central si local, a problemelor economico-sociale ridicate in randul membrilor sai si a organizatiilor la care este afiliata, va inainteaza spre analiza prezentul

MEMORIU

prin care dorim sa va prezentam nemultumirile personalului auxiliar si contractual din sistemul de justitie cu privire la conditiile financiare si de munca cu care acesta se confrunta, precum si nereguli care afecteaza sistemul judiciar in intregul lui.

Totodata, dorim sa va prezentam o serie de propuneri ale noastre pe care le consideram a fi necesare pentru realizarea unei eficientizari a sistemului de judiciar si implicit a actului de justitie.

In primul rand, dorim sa va reamintim ca nemultumirile personalului auxiliar si contractual au fost semnalate de noi atat prin numeroasele adrese inregistrate la Ministerul Justitiei, cat si la intalnirile pe care le-am avut cu reprezentantii institutiei pe care o conduceti, demersuri care, pana in prezent, nu au dus la un rezultat care sa detensioneze situatia creata ori sa imbunatateasca conditiile de munca.

Asadar, Federatia Nationala Sindicala JUSTITIA, in calitatea sa de organizatie sindicala care reprezinta interesele personalului auxiliar de specialitate, conex si personal contractual din instantele judecatoresti, membra cu drepturi depline a Uniunii Europene a Grefierilor, luand act de nemultumirile personalului angajat din instantele judecatoresti, nemultumiri generate de factori precum finantarea necorespunzatoare a sistemului de justitie, lipsa normarii muncii, blocarea posturilor vacante, neplata orelor suplimentare si un volumul tot mai crescut de activitate in cadrul instantelor, considera necesar sa atraga atentia factorilor decidenti asupra acestor stari de fapt inacceptabile  si periculoase pentru insasi existenta sistemului de justitie.

Dorim ca prin manifestarile noastre de protest sa determinam atat Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti cat si Ministerul Finantelor Publice si nu in ultimul rand Guvernul Romaniei, sa gaseasca solutiile cele mai bune pentru o rezolvare rapida si eficienta a acestor situatii care pun in dificultate realizarea actului de justitie in instantele judecatoresti.

Si de aceasta data, revenim si va inaintam spre analiza o serie de solicitari si propuneri ale membrilor FNS Justitia care privesc reglementarea unor situatii deficitare ivite la locul unde acestia isi desfasoara activitatea de munca. In acest sens, va precizam ca membrii nostrii au atras atentia asupra necesitatii de:

1.       Modificare a dispozitiilor legale privind Statutul grefierilor arhivari si grefierilor registratori astfel incat salarizarea acestora cat si conditiile de incadrare sa fie aceleasi cu conditiile prevazute pentru grefieri.

2.       Initiere si sustinerea unui proiect de modificarea a dispozitiilor legale privind conditiile de salarizare ale grefierilor arhivari si al grefierilor registratori prin modificarea Ordonantei nr. 8/2007.

3.       Initiere si sustinere a unui proiect de modificarea a Legii nr. 567/2004 prin introducerea  si departajarea prin organigrama si grila de salarizare a posturilor:

-          Grefier arhivar cu studii superioare

-          Grefier arhivar cu studii medii

-          Grefier registrator cu studii superioare

-          Grefier arhivar cu studii medii

4.       Initiere si sustinere a unui proiect de act normativ care sa reglementeze activitatea zilnica a personalului auxiliar si contractual, in sensul stabilirii volumului zilnic de munca si timpul alocat, precum si stabilirea conditiilor in care acestia isi desfasoara activitatea (normarea muncii).

5.       Initiere si sustinere a unui proiect de act normativ privind infiintarea Ordinului Grefierilor ca institutie care sa aiba dreptul și obligația de a se sesiza și din oficiu pentru a apăra personalul auxiliar și contractual  împotriva oricărui act care le-ar putea afecta statutul si activitatea ori ar crea suspiciuni cu privire la acestea.

Motivarea solicitarii de departajare o constituie faptul ca pentru celelalte categorii de grefieri exista aceasta separare ca oportunitate care ofera posibilitatea promovarii si stimularii personalului mentionat. Acesta situatie determina necesitatea modificarii art. 9 pct.1,2 precum si art. 10 din Legea nr.567/ 2004.

Totodata, cele doua categorii subliniate au o activitate complexa datorata atributiilor posturilor si responsabilitatilor pe care le implica, atributii expres prevazute in Legea nr. 567/2004 si Regulamentul de ordine interioara a instantelor judecatoresti.

Avand in vedere aceste aspecte, consideram ca cele doua categorii de personal auxiliar sunt private nedrept de drepturi pe care activitatea desfasurata in cadrul sistemului din justitie ar trebui in mod normal sa le confere, respectiv:

  • Salarizare conform muncii prestate;
  • Promovare in functie;
  • Vechimea juridica pentru cei care au studii superioare.

Tot in acest context, va reamintim ca in urma discutiilor purtate cu dumneavoastra si cu Ministrul Finantelor, dl. Gheorghe Pogea in cursul lunii iunie a.c., a rezultat ca impreuna va asumati o serie de responsabilitatea pentru a se incerca o reglementare a :

  • Plata a orelor suplimentare efectuate de la data de 01.11.2008 - la zi, dar si in continuare, va fi achitata integral incepand cu data de 01.07.2009, la data imediata fixata pentru plata salariilor, respectiv 10.07.2009;
  • De decontare a contravalorii chiriilor pentru personalul auxiliar de specialitate si conex incepand cu luna aprilie 2009;
  • De deblocare a posturilor vacante prin alocarea, incepand cu 01.07.2009, a sumelor necesare achitarii salariilor aferente; 

Va informam ca pana in prezent, atat dumneavoastra cat si Ministerul Finantelor Publice v-ati respectat promisiunea doar cu privire la decontarea chiriilor.  

Din acest motiv, apreciem ca din nou am fost amagiti cu promisiuni de care aveati cunostinta ca nu vor putea fi indeplinite, desi afirmati, la vremea respectiva, ca toate cele trei responsabilitati asumate vor putea fi realizate cu certitudine, sustinand ferm ca pentru cele doua ministere implicate nu reprezinta un efort financiar deosebit de mare, considerandu-l chiar minor.

In ceea ce priveste plata sporului de risc si suprasolicitare neuropsihica nediscriminatoriu, atat dumneavoastra cat si ministrul finantelor, dl. Gheorghe POGEA, pe langa faptul ca nu ati dat curs promisiunii de a gasi solutii favorabile pentru plata nediscriminatorie a acestuia, ati procedat la nesocotirea, nerespectarea hotararilor judecatoresti devenite irevocabile pentru o parte din personal sistand astfel plata acestui spor cu singura explicatie ca plata acestui drept va fi reluata la momentul redresarii economiei nationale.

Stimate domnule ministru, va atentionam ca economia nationala s-a aflat si se afla de 19 ani intr-o situatie dificila, iar acest fapt se datoreaza exclusiv unor politici economice ineficiente rezultate in urma unor decizii politice lipsite de consistenta si responsabilitate, puse in practica de guverne iresponsabile.

Consideram ca o asemenea afirmatie nu-si gaseste atat motivatia cat si aplicabilitatea practica  cu privire respectarea acestui drept si achitarea lui odata cu redresarea economiei nationale.

Mai mult decat atat, subliniem faptul ca desi economia nationala este intr-un trend descendent, volumul de activitate in instantele judecatoresti se afla in continua crestere, iar rezolvarea tuturor solicitarilor se realizeaza cu acelasi numar insuficient de personal, totodata existand si riscul ca acesta sa scada in urma pensionarilor si blocarii posturilor. 

Stimate Domnule Minstru, suntem de acord cu noua strategie a gestionării resurselor umane pentru sistemul judiciar, însă situația privind resursele umane în acest domeniu continuă să reprezinte o problema serioasa pentru Guvernul Romaniei si Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti atat din punct de vedere al costurilor bugetare, cat si al recrutării de personal calificat și al infrastructurii de sprijin. Stim ca in ciuda acestor dificultăți, ati întreprinse unele măsuri în ceea ce privește situația personalului din cadrul instanțelor și al parchetelor de la nivel local, dar va informam ca ele nu sunt suficiente si necesita îmbunătățiri suplimentare.

Va informam ca aceste constrangeri in materie de personal au devenit și mai acute în urma deciziilor recente ale CSM de a modifica normele privind detașarea. Practic, prin aceste modificari nu se permite instituției care a efectuat detașarea să o înceteze dacă se confruntă cu o problemă gravă în materie de personal.

Totodata, consideram ca în ceea ce privește resursele umane, este necesara o abordare flexibilă, bazată pe priorități, concretizată pe termen scurt prin luarea de măsuri de urgență, precum transferarea posturilor vacante acolo unde este mai mare nevoie de ele (inclusiv efectuarea de transferuri între grade de jurisdicție diferite), prin transferarea sarcinilor administrative personalului auxiliar, introducând manageri de instanță și, pe termen mediu și lung, prin elaborarea unei scheme de personal adaptate nevoilor sistemului judiciar, prin efectuarea de simulări și previziuni în ceea ce privește numirile, transferurile de personal, detașările și pensionările. 

In ceea ce priveste CSM, este necesar sa se consolideze transparența și răspunderea acestuia, inclusiv prin asumarea responsabilității care îi revine de a avea o abordare mai proactiva în privința recrutarilor, a promovarilor, a masurilor disciplinare, a transferurilor de personal și a detasarilor, prin publicarea hotararilor motivate ale Consiliului intr-un format clar și accesibil.

Credem ca in contextual actual este de prima importanta infiintarea unui organism separat, independent, denumit “Ordinul Grefierilor din Romania” care sa se constituie intr-un prim pas in rezolvarea problemelor ridicate in derularea relatiilor de munca ale grefierilor.

Intrucat in cadrul relatiilor de munca ale ale acestei categorii de salariati din sistemul de justitie sunt semnalate serioase probleme de functionare, consideram ca este necesar ca acest proiect sa-si gaseasca reglementarea legala si operabilitatea intr-un timp cat mai scurt.

Dorim ca Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti impreuna cu Consiliului Superior al Magistraturii sa analizeze situatia functionarii defectuase a sectiilor de litigii de munca si asigurari sociale din cadrul Tribunalelor care, datorita fluctuatiei magistratilor, nu au judecatori specializati in aceasta materie. Acest fapt duce pe de o parte la incarcarea sedintelor de judecata ale acestor sectii, precum si la emiterea unor solutii care de cele mai multe ori sunt neunitare ori nefundamentate, care ajung sa fie casate si trimise spre rejudecare de instanta superioara. 

Sub acest aspect, propunem ca atat Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti cat si Consiliului Superior al Magistraturii sa se sesizeze privind necesitatea modificării Legii nr. 303/2004 si Legii nr. 304/2004, in sensul de a da posibilitatea asistentilor judiciari din cadrul Tribunalelor, ca practicieni in materie, sa sustina examene pentru ocuparea stricta a functiei de judecator in cadrul sectiilor de litigii de munca si asigurari sociale.

Un alt punct nevralgic al reformei sistemului judiciar il constituie destinatia taxelor de timbru.  

In acest sens, consideram ca se impune ca necesitate modificarea legii taxelor de timbru, in sensul stabilirii unor destinatii care sa raspunda nevoilor sistemului, iar varsarea taxelor lor în contul MJLC sa devina o certitudine care sa nu mai poata fi schimbata dupa bunul plac al guvernului. Acest lucru va rezolva o buna parte din problemele financiare cu care se confruntă sistemul, respectiv cheltuielile pentru utilități,  consumabile, dar si o parte din cheltuielile de salarizare.

Crearea unui număr mai mare de complete de judecată, este iarasi o necesitate de stricta necesitate intrucat este o conditie principala pentru reducerea numarului mare de dosare pe ședință de judecată, având astfel posibilitatea alocării unui timp suficient  pentru efectuarea unor lucrări de bună calitate. În prezent numărul minim de dosare pe complet este de 50-60.

Un alt element important pentru eficientizarea functionarii sistemului si care isi dovedeste in fiecare zi necesitatea il constituie reinființarea posturilor de grefieri dactilografi. În acest moment activitatea de tehnoredactare a fost preluată de grefierii de ședință, astfel că volumul de activitate al acestora a crescut, deoarece pe lângă activitatea ulterioară ședinței de judecată, sunt planificați o dată sau de două ori pe săptămână pentru a tehnoredacta hotărârile judecătorești, nemaiavând timp suficient pentru  a-și întocmi lucrările în termen.

Asadar, in ceea ce priveste procesul reformei sistemului judiciar, Federatia Nationala Sindicala Justitia  va solicita sa depuneti toate eforturile pentru ca acesta sa nu fie politizat. Este necesar un consens al tuturor actorilor implicați pentru a permite sistemului judiciar să funcționeze independent, astfel încât să se desfășoare anchete imparțiale ale cazurilor de corupție, care să ducă la hotărâri rapide și eficace.

Stimate Domnule Ministru, Federatia Nationala Sindicala Justitia isi exprima intreaga indignare fata de modul in care atat factorii politici cat si cei decidenti inteleg importanta si problemele acestui sistem, precum si fata de dezinteresul de care se da dovada atat din partea politicienilor cat si a membrilor Guvernului Romanie pentru rezolvarea cat mai rapida a colapsului iminent al acestuia.

Tinem sa va atragem atentia ca o blocare a sistemului de justitie nu face altceva decat sa puna in pericol atat functionarea statului de drept cat si integritatea nationala.

Fata de aspectele aratate, Federatia Nationala Sindicala Justitia va solicita sa intreprindeti urgent toate masurile necesare inclusiv acelea de a determina politicul sa se implice in gasirea unor solutii pertinente si reale pentru deblocarea unor situatii care ar avea ca rezultat un blocaj in functionarea statului de drept. 

Totodata, in masura puterilor conferite noua ca organizatie sindicala, dorim sa va incredintam de intregul nostru sprijin si sutinere in demersurile pe care le-ati initiat sau pe care le veti initia in vederea rezolvarii problemelor actuale ale sistemului de justitie, precum si pentru crearea unor conditii propice de eficientizarea a actului de justitie.      

Biroul Executiv al           

Federatiei Nationale Sindicale JUSTITIA

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design