Sute de silvicultori din tara si din strainatate au participat la Manifestarile internationale ale Silvicultorilor. Eforie Nord, 14-15 septembrie 2017. Federatia Sindicatelor din Silvicultura SILVA a organizat in perioada 14-15 Septembrie 2017, la Eforie Nord, la care au participat peste 400 de silvicultori din tara si din strainatate. Activitatile au demarat, joi, 14 septembrie 2017, cu o ceremonie de deschidere, un Simpozion international cu tema: „Strategii si Politici Forestiere in tari europene”, precum si cu primele partide in cadrul Competitiei sportive internationale „Cupa Federatiei Silva”. Simpozionul a creat conditiile pentru a prezenta principalele realizari si preocupari ale ale lucratorilor din silvicultura. In cadrul dezbaterilor moderate de domnul Silviu Geana, Presedintele Federatiei Silva, au intervenit, directorul general al Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, silvicultori din tara si din strainatate (Republica Moldova, Turcia, Ucraina, Ungaria), reprezentanti ai Confederatiei Consilva, ai Federatiei pentru Apararea Padurilor, ai Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN si ai Societatii Progresul Silvic.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Luni, 23 noiembrie 2009, la sediul Fondului Monetar International, Biroul Regional pentru Romania si Bulgaria, o delegatie a CSN MERIDIAN condusa de domnul presedinte Ion Popescu si formata din reprezentantii sindicatelor feroviare afiliate la confederatie, s-a intalnit cu reprezentantul Biroului Regional al FMI pentru Romania si Bulgaria, domnul Tonny Lybek si cu doamna Anca Paliu Dragu, economist in cadrul Biroului FMI de la Bucuresti.

Aceasta actiune este o urmare a celor stabilite cu ocazia intalnirii din data de 3 noiembrie 2009 dintre Delegatia Fondului Monetar International care a vizitat Romania si partenerii sociali reprezentativi la nivel national, prilej cu care presedintele CSN MERIDIAN a solicitat o discutie specializata pe tema transporturilor feroviare.

Discutiile s-au purtat pe parcursul a doua ore, timp in care, partile, dupa ce si-au clarificat competentele, si-au prezentat pozitiile si optiunile referitoare la subiectele abordate.

Sumarul opiniilor exprimate de reprezentantii sindicali:

  • Transportul feroviar trebuie sa fie reconsiderat in Romania ca un sector strategic care poate contribui la dezvoltarea durabila si la imbunatatirea performantelor economice, sociale si de mediu a tarii;
  • Avantajele incontestabile ale transportului feroviar fac din acesta o solutie viabila pentru asigurarea mobilitatii persoanelor si marfurilor in conditii care respecta mediul inconjurator.
  • In contextul dezbaterilor privind schimbarile climatice, este important ca institutiile financiare mondiale precum si bancile internationale sa se implice in finantarea proiectelor si politicilor nationale, care contribuie la diminuarea efectelor negative generate de modificarile climatice.
  • Fondul Monetar International, prin programul sau de asistenta financiara oferit statelor, ar trebui sa conditioneze acordarea imprumuturilor, de respectarea unor conditii calitative privind utilizarea de catre guvern a fondurilor astfel obtinute. De exemplu: investitii in infrastructura sau in activitati care conduc la obtinerea unui plus de eficienta si competitivitate;
  • Sectorul transporturilor feroviare din Romania, in ultimii 20 de ani, a fost permanent subfinantat si foarte prost administrat. Managementul companiilor feroviare publice a fost numit pe criterii politice, profesionistii fiind treptat inlocuiti de persoane cu legaturi in sfera politica. In asemenea conditii, nu se poate vorbi de eficienta, chiar era de asteptat ca situatia din acest sector sa se agraveze. La aceasta s-a adaugat si lipsa unei strategii a guvernului cu privire la transporturi, o concurenta neloiala din partea altor moduri de transport si o politica fiscala discriminatorie.
  • Obligatiile si datoriile pe care astazi le au companiile feroviare publice, s-au creat datorita lipsei de coerenta, viziune politica si responsabilitate a autoritatilor din Romania. De ex: pe de o parte politicienii propuneau masuri sociale cum ar fi un pret redus la bilete pe calea ferata, iar pe de alta parte nu faceau nimic pentru garantarea platii diferentei tarifare pe care statul o datoreaza companiei publice de transport feroviar, justificand in dialogul cu sindicatele, ca Uniunea Europeana si Fondul Monetar International nu permit alocarea de subventii.

Rapunsul domnului Tonny Lybek, reprezentantul Biroului Regional al FMI pentru Romania si Bulgaria la problemele ridicate de catre reprezentantii sindicatelor feroviare a fost:

  1. Fondul Monetar International, in relatia cu Romania, prin acordul incheiat, urmareste realizarea de catre aceasta a unor indicatori macroeconomici;
  2. Situatia economica actuala a Romaniei impune ca autoritatile romane, sprijinite financiar de catre institutiile financiare internationale, sa ia masuri ferme pentru a reveni pe o cale durabila, fara a afecta economia si limitand efectele crizei financiare globale;
  3. Este important ca masurile implementate de guvern sa urmareasca doua aspecte: sustenabilitatea fiscala si predictibilitatea fiscala. Legea salarizarii unitare a personalului bugetar, legea responsabilitatii fiscale si legea unitara a pensiilor ar putea sa contribuie la atingerea acestor doua obiective. Referitor la salarizarea bugetarilor s-a subliniat problema justificarii economice a sporurilor si a transparentei acordarii acestora. De asemenea, provocarile de natura demografica ale Romaniei impun ajustari ale sistemului public de pensii;
  4. Fondul Monetar International nu conditioneaza expres Guvernul Romaniei sa disponibilizeze anumiti angajati din sectorul public sau din companiile publice cu capital majoritar de stat ci impune reducerea cheltuielilor bugetare prin reducerea pierderilor si arieratelor acestor intreprinderi si eficientizarea activitatii acestora. Asa cum reprezentantii FMI au inteles din expunerea facuta de delegatia sindicala CSN MERIDIAN, acest aspect este folosit deseori de catre reprezentantii guvernamentali pentru a motiva deciziile privind disponibilizari din sectorul public sau pentru reducerea fondurilor alocate anumitor sectoare;
  5. Situatia economica a companiilor feroviare publice confirma perceptia Fondului ca managementul acestora este neperformant. Aceasta atrage si luarea unor masuri privind conditionarea salarizarii: societatile care au pierderi sa nu mai creasca salariile, orice marire de salariu sa se faca proportional cu productivitatea muncii;
  6. Nivelul investitiilor in infrastructura este decizia guvernului si depind de nivelul veniturilor publice si de varietatea de servicii pe care guvernul decide sa le finanteze: investitii asistenta sociala.

La finalul intalnirii, s-a propus de comun acord, o noua intalnire la finalul trimestrului I din 2010.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design