Sute de silvicultori din tara si din strainatate au participat la Manifestarile internationale ale Silvicultorilor. Eforie Nord, 14-15 septembrie 2017. Federatia Sindicatelor din Silvicultura SILVA a organizat in perioada 14-15 Septembrie 2017, la Eforie Nord, la care au participat peste 400 de silvicultori din tara si din strainatate. Activitatile au demarat, joi, 14 septembrie 2017, cu o ceremonie de deschidere, un Simpozion international cu tema: „Strategii si Politici Forestiere in tari europene”, precum si cu primele partide in cadrul Competitiei sportive internationale „Cupa Federatiei Silva”. Simpozionul a creat conditiile pentru a prezenta principalele realizari si preocupari ale ale lucratorilor din silvicultura. In cadrul dezbaterilor moderate de domnul Silviu Geana, Presedintele Federatiei Silva, au intervenit, directorul general al Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, silvicultori din tara si din strainatate (Republica Moldova, Turcia, Ucraina, Ungaria), reprezentanti ai Confederatiei Consilva, ai Federatiei pentru Apararea Padurilor, ai Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN si ai Societatii Progresul Silvic.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Reprezentantul Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN in Comitetul Economic si Social European a participat, Miercuri, 9 decembrie 2009, la Conferinta cu tema ” Coridoare verzi de transport – catre un transport de marfa neutru din punct de vedere al efectelor asupra climei  ”, organizata in centrul Albert Borschette din Bruxelles, de Media Consulta pentru Comisia Europeana – Directoratul General pentru Mediu.

Conferinta a fost deschisa prin interventia doamnei  parlamentar european dna. Silvia  Ticau, Vice-Presedinte a Comisiei pentru Transporturi si Turism a Parlamentului European si de domnul Matthias Ruete, Director General in DG TREN. A urmat apoi lansarea proiectului FP7 cu privire la coridoarele verzi, care se va derula sub coordonarea Universitatii Tehnice din Atena.


Pentru a vizualiza programul complet al acestei conferinte va rugam faceti click aici


Organizatia noastra este invitata constant de catre institutiile europene sa participe la astfel de dezbateri datorita implicarii noastre active in organizarea unor evenimente de talie europeana pe aceasta tema si datorita documentelor elaborate de-a lungul timpului. ( Un exemplu in acest sens ar fi participarea reprezentantului CSN MERIDIAN in calitate de raportor la elaborarea avizului CESE pe tema Regulamentului privind Reteaua feroviara europeana pentru un transport de marfa competitiv.)

Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN militeaza la nivel european, dar mai ales in Romania, pentru recunoasterea importantei pe care o are transportul feroviar si fluvial in ecologizarea activitatilor de transport a bunurilor si persoanelor precum si in reducerea impactului pe care acest sector il are asupra mediului.  In acest sens, numeroase semnale de alarma au fost trase de organizatia noastra, cu privire la situatia dezastruoasa in care se afla infrastructura feroviara din Romania, datorita subfinantarii, sprijinului politic redus si lipsei unei strategii pe termen mediu si lung privind transporturile.

In contextul Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite privind schimbarile climatice care se desfasoara la Copenhaga in perioada 7-18 decembrie 2009, necesitatea reducerii de urgenta a emisiilor de gaze cu efect de sera produse de sectorul transporturilor revine in actualitate si ne determina inca o data sa atragem atentia autoritatilor din Romania ca suntem printre putinele tari din Europa care nu sprijina dezvoltarea modurilor de transport mai ecologice cum ar fi transportul feroviar si cel fluvial. In aceasta directie, s-ar putea inregistra progrese importante daca Guvernul Romaniei, ar elabora si implementa o strategie de ecologizare a sistemelor de transport din tara noastra si daca acesta, s-ar angaja prin programe multianuale sa asigure investitiile in infrastructura feroviara si fluviala a Romaniei.

Coridoare verzi de transport – raspunsul european la provocarile legate de cresterea emisiilor din transporturi

In conditiile in care emisiile de gaze cu efect de sera au crescut in sectorul transporturilor cu aproximativ 30 % din 1990,  principalul obiectiv politic al Comisiei Europene, pentru transporturi, este reducerea emisiilor poluante produse de activitatile din acest sector. Initiativa Comisiei Europene privind “ Coridoarele verzi ” de transport vine in intampinarea acestui obiectiv si a determinat stabilirea unor grupuri de lucruri alcatuite din reprezentanti ai tuturor modurilor de transport in care reprezentantii din industrie, sindicate, mediul academic, etc pot sa discute masurile care ar trebui sa fie adoptate. Fiecare grup vine cu propuneri concrete si identifica prioritatile si modul de distribuire a resurselor financiare disponibile. Proiectele care vor fi incluse in programul “ Coridoarele verzi ” de transport vor trebui sa ia in considerare initiativele deja existente ( de ex: programul TEN-T ). Pana la momentul actual aproximativ 30 de proiecte au fost prezentate. Comisia Europeana intentioneaza sa integreze acest concept in noua Carte Alba privind politica TEN – T care va fi revizuita in 2010.

Ministrul suedez pentru Intreprinderi, Energie si Comert, dl Jerker Sjögren, declara la un seminar care s-a desfasurat in Stockholm in 24 noiembrie 2009, ca: “ munca la un asemenea proiect trebuie sa aiba o abordare conceptuala si una geografica. O abordare conceptuala in prima parte este importanta pentru a defini clar proiectul. Mai departe proiectul va presupune identificare geografica a acestor coridoare. Punctele albe de infrastructura din Estul Europei vor trebui sa fie dezvoltate, in timp ce pentru vestul Europei, provocarile constau in utilizarea mai eficienta a sistemelor de transport existente. Coridoarele verzi de transport trebuie sa fie o solutie atractiva de afaceri si ca urmare ar trebui sa atraga organizatii competente pentru a fi parte in program. Cooperarea interregionala impreuna cu colaborarea cu mediul de afaceri va conduce la un sistem de transport capabil sa preia volume mai mari de bunuri transportate fara a conduce la o crestere a traficului. ”

Principalele caracteristici ale unui “ Coridor verde ” de transport:

  • Coridorul trebuie sa serveasca la transportarea marfurilor pe distante lungi intre principalele centre industriale si comerciale  nationale si europene;
  • Infrastructura care permite comodalitatea sa fie incorporata in arhitectura coridorului;
  • Activitatile de transport de-a lungul coridorului sa produca un impact redus asupra mediului inconjurator;
  • Solutiile tehnice aplicate la constructia infrastructurii fizice precum si vehiculele care circula pe acesta sa permita utilizarea eficienta a energiei necesare deplasarii si functionarii instalatiilor parte a coridorului de transport;
  • Coridorul verde reprezinta o platforma de experimentare si demonstrare a solutiilor de transport si logistice inovatoare. ( sisteme de informatii, modele de colaborare, tehnologie);
  • Solutii logistice integrate si durabile – solutii pentru care s-a demonstrat stiintific ca au un impact redus asupra mediului inconjurator, securitate ridicata si eficienta crescuta;
  • Un sistem armonizat de reguli care sa fie acceptate de toti actorii relevanti pentru sector;

Participantii la conferinta au fost de acord asupra faptului ca pentru concretizarea acestui proiect este nevoie de:

  • Sprijin politic la toate nivelurile
  • Sprijin financiar si administrativ
  • Implicarea tuturor partenerilor si a cetatenilor interesati/afectati
  • Infiinatarea unor coridoare pilot
  • Aplicarea unor solutii ( tehnologice, manageriale si de cercetare) inovative si interdisciplinare
  • Noi modele de afaceri pentru serviciile si activitatile de transport de bunuri si de servicii
  • Proiecte transfrontaliere pentru eliminarea congestionarilor
  • Reglementari mai flexibile pentru testari
  • 100 % linii electrificate in cazul transportului feroviar
  • Standardizarea tipurilor diferite de alimentare cu electricitate
  • Cresterea eficientei liniilor vechi de electricitate si a transformatoarelor
  • Amplasarea corecta a terminalelor logistice si dotarea acestora cu infrastructura multimodala
  • Cresterea capacitatii si modernizarea terminalelor logistice  

In decursul lucrarilor conferintei s-a semnalat un aspect important si anume faptul ca exista riscul ca prestatorii de servicii de transport sa incerce sa utilizeze eticheta de “coridor verde de transport ” in scopuri exclusiv publicitare fara ca acest lucru sa insemne si o reducere a emisiilor poluante. Un simplu banner pe care scrie faptul ca s-a utilizat un coridor verde de transport nu intodeauna inseamna ca asa si este. Coridoarele trebuie sa fie efective si sa raspunda scopului pentru care au fost create. Este important sa existe mecanisme de monitorizare a utilizarii abuzive a acestei etichete pentru a nu deturna proiectul de la scopul sau principal: reducerea emisiilor poluante din transporturi. 

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design