Marti, 20 februarie 2018, intalnire la sediul CSN MERIDIAN începand cu ora 8.00 intre domnul Lucian Sova, Ministrul Transporturilor si reprezentanti ai sindicatelor din transporturi afiliate la CSN MERIDIAN.* Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) impreuna cu Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN (CSN MERIDIAN) au organizat in Bucuresti, vineri, 16 februarie 2018, actiuni sindicale comemorative si de protest pentru a trage “sirena” disperarii si a nemultumirii cu privire la situatia grava cu care se confrunta companiile feroviare de stat, in prezenta Ministrului Transporturilor si a conducerii acestor companii. Actiunile sindicale s-au desfasurat in contextul comemorarii a 85 de ani de la inabusirea violenta a Grevei ceferistilor din 16 februarie 2018 (cand 7 muncitori au fost impuscati si peste 40 au fost raniti pentru ca si-au cerut sa le fie respectate drepturile cetatenesti), dar si in contextul masurilor anuntate de suspendarea a peste 100 de trenuri de catre SNTFC CFR Calatori SA.Pentru prima data dupa 29 de ani de la evenimentele din 1989, sindicatele feroviare prin FSTFR si CSN MERIDIAN s-au reunit pentru a marca prin recunostinta lor, doua momente simbol ale istoriei Romaniei si ale luptei sindicale: Centenarul Marii Uniri si inabusirea violenta a Grevei ceferistilor de la Atelierele Grivita.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Originile conceptului de Economie Sociala

Cele patru fundamente ideologice ale Economiei Sociale si impactul lor actual

Ca si miscarea cooperatista, Economia Sociala contemporana este profund inradacinata in trecut, in conceptele socio-filosofice care au aparut in secolul al XIX – lea, dar care au supravietuit pana astazi, evident in urma unei lungi evolutii.Aceste concepte fac trimitere la ideile socialismului, liberalismului si solidaritatii crestine.


Primii “ socialisti utopici ” francezi – Claude Henri de Saint Simon si Charles Fourier – au criticat sistemul cooperatist al epocii si au propagat ideile unei reconstructii totale a sistemului statal si a stabilirii de noi structuri sociale si de noi raporturi de muncγ ; „ noua societate ” trebuia sa se bazeze pe asociatii voluntare productive ca „ falansterele ” lui Fourier. Robert Owen, inspirat de aceste idei, a crezut ca scopul principal al tuturor actiunilor sociale era cel de a crea „ un om nou ”, ceea ce nu s-ar putea face direct decat printr-o reconstructie totala a conditiilor sociale si economice care formeaza constiinta omului.


O asemenea reconstructie ar putea fi realizata printr-o cooperare totala a tuturor indivizilor in toate domeniile vietii economice cu asociatii voluntare socio-economice ca „satele lui Owen ” sau cu societati cooperative. Ideile lui Owen au fost cele care au pus bazele primei societati cooperative infiintata in 1844 la Rochdale ( Marea Britanie ). Discipolii conceptelor socialiste utopice, atasati mai tarziu miscarilor socialiste ( comuniste in final ) si muncitoresti si ideilor marxiste, mai credeau ca scopul suprem al tuturor actiunilor sociale, inclusiv activitatile cooperativelor si sindicatelor, era transformarea intregii societati, socotita ca trebuind sa raspunda intereselor si nevolilor, nu ale indivizilor, ci ale clasei si ale grupurilor sociale in mod colectiv. Fara a neglija rolul economic al cooperativelor in ajutorarea grupurilor cele mai sarace ale societatii, in cautarea bunastarii, ei au subliniat mai mult rolul lor educativ si alte beneficii colective neeconomice in raport cu membrii lor Ίi vizand schimbarea constiintei sociale si pregatirea viitoarei revolutii proletare. Acelasi fenomen s-a petrecut si cu alte tipuri de organizatii sociale.


Ideile lui Charles Gide, nascute de asemenea din primele concepte socialiste, propuneau in locul revolutiei sociale, transformarea evolutionista a comunitatilor locale, a statelor si in final a lumii intregi intr-o vasta „ Republica cooperatista ”. Aceasta se putea realiza prin ajutor mutual, autoorganizare a societatii, prin diverse forme de cooperative, de asociatii sociale etc., care ar fi putut indeplini, pe baza voluntara, toate functiile indeplinite mai inainte de organele de stat pentru ca in final, sa-l inlocuiasca pe acesta din urma.


O asemenea viziune, numita „ pan – cooperatism ”, era bineinteles utopica, dar, subliniind rolul de autoorganizare al societatii, al fraternitatii, al solidaritatii sociale, al democratiei, al justitiei sociale si invingand excluderea sociala, ea se apropie foarte mult de ideile contemporane ale Economiei sociale si poate fi considerata ca una din principalele sale surse ...

Fisier atasat: Economia Sociala.pdf
 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design