Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN a organizat miercuri, 3 mai 2017, o intalnire consultativa pe tema LEGII–CADRU privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, in cadrul careia s-au facut cunoscute domnului deputat Adrian Solomon, presedintele Comisiei pentru munca si protectie sociala a Camerei Deputatilor, propunerile de amendamente si punctele de vedere ale organizatiilor afiliate din sectorul bugetar. Dezbaterile din Parlament au avut la baza un document de lucru care a centralizat toate propunerile primite la confederatie pana la data de 3 mai 2017, ora 15.00, material care a fost inaintat in prealabil si secretariatului Comisiei pentru munca si protectie sociala a Camerei Deputatilor. Sedinta a fost prezidata de dl. Adrian Solomon, Presedintele Comisiei pentru Munca din Camera Deputatilor si de dl. Ion Popescu, Presedintele CSN MERIDIAN. Coordonarea pozitiilor organizatiilor din componenta confederatiei a fost realizat de dl. Vasile Lincu, Presedintele Sindicatului National al Politistilor si Vamesilor PRO LEX.*1 MAI 2017-Cu ocazia Zilei Internationale a Muncii, CSN MERIDIAN adreseaza oamenilor muncii din federatiile si sindicatele afiliate, precum si celorlalti colegi, urari de sanatate, putere de munca si succes in activitate. Trebuie sa luptam cu totii pentru a construi o societate si o economie care este in slujba omului si nu doar in slujba capitalului si a profitului! CSN MERIDIAN a solicitat si a obtinut ca perioada de tranzitie energetica pentru minele Lupeni si Lonea sa se deruleze pana in anul 2027. Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN si Sindicatul Muntele a incheiat, luni 24 aprilie 2017, o conventie cu Ministerul Energiei prin care perioada de tranzitie energetica pentru minele Lupeni si Lonea se prelungeste pana in anul 2027.*
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Eruptia vulcanica din Islanda, ce a cauzat o situatie fara precedent in transportul aerian, lasand zeci de mii de pasageri blocati in aeroporturile europene, ar trebui sa convinga autoritatile din Romania si nu numai, ca transportul de pasageri de lunga distanta nu trebuie sa fie unimodal, adica sa se confunde in mare masura doar cu transportul aerian. In perspectiva, pentru a evita astfel de situatii, Europa si implicit Romania, vor trebui sa-si amplifice programele de investitii in infrastructura feroviara pentru transportul de pasageri de mare viteza.  

Este imperios necesara crearea unor retele transeuropene adaptate traficului de mare viteza pentru transportul feroviar de pasageri, ca o alternativa la alte moduri de transport mai poluante si mai sensibile la diverse tipuri de riscuri cum ar fi: calamitatile naturale si cele legate de asigurarea aprovizionarii cu combustibili fosili.

Bineinteles ca transportul feroviar de pasageri nu poate sa substituie pe deplin principalul avantaj al transportului aerian si anume: durata redusa a calatoriei, insa printr-o abordare strategica si investitii multianuale sustinute s-ar putea crea in Europa si Romania o retea feroviara care sa poata asigura viteze de circulatie pentru trenurile de pasageri de aproximativ 300 km/ora.

Franta, Spania, Germania, Italia, au inceput cu ani buni in urma, constructia si adaptarea infrastructurilor feroviare pentru transportul de pasageri de mare viteza, autoritatile acestor tari anticipand inca de la prima criza a petrolului, rolul important pe care il va juca transporturile feroviare pentru asigurarea mobilitatii cetatenilor si a bunurilor, a coeziunii sociale si teritoriale precum si a durabilitatii medioambientale.

Guvernul spaniol anunta la 7 aprilie 2010, ca pentru perioada 2010-2011 se asteapta investitii publice private in valoare de 17 miliarde de euro pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din care mai mult de 70% destinate infrastructurii feroviare. Acestea reprezinta doar o etapa in indeplinirea Planului Strategic pentru Infrastructura si Transport al ministerului de resort din Spania, plan care prevede ca pana in 2020 sistemul de transport feroviar de mare viteza pentru pasageri va acoperi intreaga peninsula Iberica si va avea 10 000 de kilometric de cale ferata. 

Din pacate, multor guverne din celelalte state membre ale Uniunii Europene le lipsesc viziunea si capacitatea de a aprecia la adevarata lui valoare acest mod de transport, care este considerat de multi specialisti, ca fiind mijlocul de transport al viitorului pentru transportul terestru datorita faptului ca permite ca energia cinetica necesara miscarii sa poata fi produsa dintr-o diversitate de surse, cum ar fi: energie nucleara, combustibili fosili, energie eoliana, hidroenergie, biocombustibili, energie solara, etc

Astazi experimentam o situatie fara precedent in transportul aerian de pasageri datorita unei eruptii vulcanice, peste cativa ani insa, am sputea sa vedem situatii de criza atat in transportul aerian cat si in cel rutier datorate unor cauze economice pe care le putem prevede inca de pe acum. Una dintre principalele cauze, ar putea fi de exemplu, imposibilitatea asigurarii aprovizionarii cu petrol datorita indisponibilitatii resurselor dar si datorita cererii din ce in ce mai mare de petrol venita din partea unor state ca India si China care in ultimii ani si-au modificat radical structura industriala inregistrand o multiplicare impresionanta a consumului de petrol.

Lipsa unei strategii a autoritatilor romane pentru dezvoltarea transportul feroviar si pentru finantarea lucrarilor de infrastructura ne ingrijoreaza si ne nemultumeste. Situatia  creata de eruptia vulcanica din Islanda ne convinge si mai mult ca aparam o cauza corecta si ca trebuie sa continuam lupta noastra pentru salvarea sistemului de transport feroviar din Romania.

Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN a sprijint continuu organizatiile sindicale afiliate din sectorul feroviar, convinsa fiind, de argumentele acestora in favoarea mentinerii si dezvoltarii unei infrastructuri de transport feroviare moderne, inclusive si duarabile. In ultimii ani, organizatia noastra  a facut nenumarate apeluri si demersuri la autoritatile nationale si Europene pentru salvarea caii ferate si pentru renuntarea la idea acestora ca eficienta si competitivitatea in acest sector se poate obtine numai prin disponibilizari de personal.

Pentru a finaliza si a proiecta concluziile noastre la situatia data spunem ca: "Spre deosebire de transportul aerian, transportul pe calea ferata nu este afectat de cenusa vulcanica ci numai de incompetenta autoritatilor "

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design