Sute de silvicultori din tara si din strainatate au participat la Manifestarile internationale ale Silvicultorilor. Eforie Nord, 14-15 septembrie 2017. Federatia Sindicatelor din Silvicultura SILVA a organizat in perioada 14-15 Septembrie 2017, la Eforie Nord, la care au participat peste 400 de silvicultori din tara si din strainatate. Activitatile au demarat, joi, 14 septembrie 2017, cu o ceremonie de deschidere, un Simpozion international cu tema: „Strategii si Politici Forestiere in tari europene”, precum si cu primele partide in cadrul Competitiei sportive internationale „Cupa Federatiei Silva”. Simpozionul a creat conditiile pentru a prezenta principalele realizari si preocupari ale ale lucratorilor din silvicultura. In cadrul dezbaterilor moderate de domnul Silviu Geana, Presedintele Federatiei Silva, au intervenit, directorul general al Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, silvicultori din tara si din strainatate (Republica Moldova, Turcia, Ucraina, Ungaria), reprezentanti ai Confederatiei Consilva, ai Federatiei pentru Apararea Padurilor, ai Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN si ai Societatii Progresul Silvic.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

In perioada 25 ianuarie - 8 februarie 2011, FMI a efectuat in Romania a saptea misiune de evaluare a acordului stand-by in care si-a propus sa analizeze gradul de indeplinire a obiectivelor stabilite pentru ultimul trimestru din anul 2010. Tot cu aceasta ocazie s-a negociat conditiile privind incherierea unui nou acord de tip preventiv.

In cadrul acestei misiuni, Fondul a considerat necesar sa consulte si partenerii sociali reprezentativi din Romania .

Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN, in calitate de partener social reprezentativ la nivel national, are afiliate organizatii sindicale din domeniul transporturilor feroviare si al mineritului carbonifer, din societatile comerciale care sunt sub monitorizare datorita Acordului incheiat cu Fondul Monetar International si a Memorandumului incheiat cu Comisia Europeana.

Problemele economice si sociale deosebite cu care se confrunta aceste societati au determinat CSN MERIDIAN sa solicite si sa obtina o intalnire separata cu delegatia Fondului Monetar International care s-a desfasurat, Luni, 7 februarie 2011, incepand cu ora 11: 30. Mentionam ca in aceasi zi, reprezentantii CSN MERIDIAN au participat si la intalinirea Fondului cu partenerii sociali reprezentativi din Romania care s-a desfasurat la sediul FMI intre orele 9:30 – 11:30.

Delegatia FMI a fost reprezentata la discutii de dl. Jeffrey Franks, seful delegatiei Fondului in Romania; dl Tonny Lybek, reprezentantul FMI in Romania si de doamna Zhang.

Delegatia Comisiei Europene a fost reprezentata de dl. Kuhlmann, dl. Borg, si dna. Klara Stovicek.

Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN a fost reprezentata:

La discutiile legate de problemele caii ferate: de dl.Ion Popescu, Presedinte CSN MERIDIAN, dl. Ion Molea, Presedintele Aliantei Nationale Sindicale Feroviare, dl. Gheorghe Fratica, Presedinte Federatia Nationala Feroviara Miscare-Comercial, dl. Maxim Rodrigo, Presedintele Federatiei Sindicale Nationale a Transportatorilor din Romania precum si alti colegi din structurile teritoriale ale organizatiilor sindicale.

La discutiile legate de minerit: de dl. Ion Albu, Presedintele CSN MERIDIAN si dl. Adrian Jurca, Presedintele Sindicatului Liber  EM Livezeni.

Luni, 7 februarie 2011, intre 9:30-11:30, la prima intalnire a FMI cu toti partenerii sociali reprezentativi din Romania, s-au pus in discutie urmatoarele probleme:

  • cresterea economica in perioada 2011-2012
  • legislatia propusa pentru piata muncii: amendamentele la codul muncii si proiectul de lege privind Codul de Dialog Social
  • opinii pe tema propunerilor si calendarului privatizarilor
  • propuneri pentru imbunatatirea mediului de afaceri
  • opinii pe teme legislative, inclusiv cu privire la Casa Nationala de Asigurari de Snatate

La a doua intalnire, desfasurata luni, 7 februarie 2011 incepand cu or 11:30:

Reprezentantii FMI si ai Comisiei Europene au recunoscut ca transporturile feroviare si sectorul extractiv joaca un rol deosebit de important in dezvoltarea unei tari motiv pentru care aceste activitati trebuie sa fie sustinute si in viitor cu conditia ca sprijinul financiar guvernamental sa conduca companiile din sector la performanta economica care sa le permita sa lucreze in conditiile legale privind economia de piata si piata unica europeana.

Calea ferata din Romania, a fost condusa in ultimii 20 de ani prin delapidare. Managementul a fost defectuos si prea politizat in raport cu activitatile deosebit de tehnice necesare pentru a asigura un transport feroviar modern si competitiv.

Fondul a spus ca nu a solicitat expres Guvernului Romaniei ca restructurarea companiilor de stat din transportul feroviar sa se faca prin disponibilizarea personalului. Aceasta este doar o optiune rapida de a scadea unele cheltuieli bugetare dar nu este neaparat si cea mai buna pentru ca pot exista si alte formule de restructurare ce s-ar putea dovedi mai eficiente. De exemplu: reorganizarea managementului si activitatilor acestor companii.

O alta problema supusa discutiilor a fost cea legata de presiunile exercitate de partea guvernamentala de modifcare unilaterala a legislatiei muncii din Romania. Prin pozitiile adoptate in proiectele de modificare a legii sindicatelor si patronatelor, a Proiectului de lege privind Dialogul Social, a legii Contractelor Colective de Munca, a legii Conflictelor de Munca si a Codului Muncii, Guvernul se afla in opozitie cu principiile Organizatiei Internationale a Muncii ( fapt confirmat in raportul de asistenta tehnica al acesteia pentru Romania).

Reprezentantii FMI au apreciat discutiile din cadrul consultarii cu partea sindicala ca fiind profesioniste si competente, motiv pentru care Fondul a propus sa se faca un plan de cooperare in favoarea eficientizarii transportului feroviar din Romania, considerand ca argumentele prezentate de sindicate sunt justificate din punct de vedere social,economic si de mediu.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design